AnonymBruker Skrevet 18. juli 2017 #1 Del Skrevet 18. juli 2017 Jeg har asperger og tourettes (voksen), og har en samboer som hjelper meg mye i hverdagen. Mamma fikk hjelpestønad for meg til jeg var 18. Kan vi søke hjelpestønad siden samboer må hjelpe meg mye i hverdagen? Frks være med meg ut/i butikken, lage mat og hjelpe meg med andre hverdagslige ting? Anonymkode: 90215...921 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2017 #2 Del Skrevet 18. juli 2017 Snakk med Nav. Diagnose er ikke automatisk noe som gir rett til stønad, det er funksjonsnivået og dermed legeerklæringer som avgjør. Anonymkode: d88f2...279 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2017 #3 Del Skrevet 18. juli 2017 Du kan søke, men det er slett ikke sikkert du får det. Jeg var totalt sengeliggende i månedsvis (og mer eller mindre sengeliggende i over fire år) og fikk ikke. Samboeren min måtte skifte bleier på meg, mate meg med skje, vaske meg i senga og gjøre alt i huset selv, men slike ting var visstnok "å forvente i et samboerforhold". Ikke fikk vi hjemmesykepleie heller, for det var visstnok "forbeholdt folk over 35". Bullshit alt sammen, men ankene førte ikke fram, så da ble det nå sånn... Anonymkode: 47c1a...b78 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2017 #4 Del Skrevet 18. juli 2017 "Det gis ikke hjelpestønad til praktisk bistand som matlaging, rydding, vasking eller innkjøp." https://www.nav.no/no/Person/Familie/Grunn+og+hjelpestonad/hjelpestønad Anonymkode: e23cb...5ea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå