Gå til innhold

Boliglån med kun en inntekt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen som har erfaring med boliglån der den ene har fast jobb, mens den andre er arbeidsledig, mottar Nav-støtte, er selvstendig eller på andre måter har en usikker fremtid. Basert på diverse lånekalkulatorer synes jeg de legger litt vel stort beløp på en evt forsørgelse. Den med inntekt kan få 2,5 mill alene og ingentig dersom den andre parten ikke har inntekt... Virker rart.

 

Anonymkode: 954fc...92c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du må ha fast jobb for å få lån. Det er hovedregel. Om en er arbledig, og den andre har jobb..så kommer det andre på intekten til den som har jobb

 Det med fast jobb...vel. de ser også på historikk tidligere. Jeg gikk lån som arbledig. 

Anonymkode: 2526a...09b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du må ha fast jobb for å få lån. Det er hovedregel. Om en er arbledig, og den andre har jobb..så kommer det andre på intekten til den som har jobb

 Det med fast jobb...vel. de ser også på historikk tidligere. Jeg gikk lån som arbledig. 

Anonymkode: 2526a...09b

Kan du si litt mer om din situasjon da du fikk lån som arbeidsledig? Medlåntaker, inntekt, str. på lån, sa banken noe om vurderingen?

Anonymkode: 954fc...92c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fikk boliglån når min samboer var arbeidsledig (akkurat ferdi meg studier, store sjanser for å få jobb med god lønn), da var det kun basert på meg. Han fikk så et vikariat, slik at vi fikk litt høyere lån, men ikke så høyt vi kunne ha fått om han hadde fast. Banken begrunnet det med at dersom man er to, og kun den ene jobber, så betaler jo den ene også for den andre (hvis vedkommende ikke får penger fra NAV, det kjenner jeg ikke til). Så derfor får man mindre lån om man sier man er 2.

Anonymkode: c601e...181

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...