Gå til innhold

søke ung ufør i alder av 37


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

har hvert i kontakt med nav ang ung ufør. er i dag ufør med har ikke ung ufør. uføre tidspunktet ble satt når jeg var 27.

i brevet fra nav i dag står det at jeg må dokumentere at jeg var syk før dette.

jeg er bipolar som er en medfødt sykdom. jeg ble ikke utredet før jeg var 29. så har ikke noe registrert om bipolar lidelse  hos lege før alder 29. men ble sykemeldt i 2007.

kan lege/psykolog skrive dokumentasjon på at dette har jeg hatt hele livet?

noen som har vært borti samme?

 

 

Anonymkode: f01c5...3bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg orker iallefall ikke flere uføretråder. Døp.om kg.

Tror jeg søker alderpensjon med en gang

Anonymkode: b23a5...3cd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, tussi84 skrev:

Du må søke før du fylte 36 om du skal ha sjans på ung ufør.. Så den biten der har nok dessverre gått

Se forøvrig reglene om ung ufør her

https://www.nav.no/no/Person/Arbeid/Sykmeldt%2C+arbeidsavklaringspenger+og+yrkesskade/Relatert+informasjon/ung-ufør--348909

Man må kun søke før fylte 36 HVIS man har vært mer enn 50% i arbeid etter fylte 26. Ikke spre feilinfo! 

TS: Det skal godt gjøres å få det omgjort om du ikke har vært til lege for tilstanden før du ble 26. Be om henvisning til spesialist, og spør de om råd. 

Anonymkode: 009bf...445

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man må kun søke før fylte 36 HVIS man har vært mer enn 50% i arbeid etter fylte 26. Ikke spre feilinfo! 

TS: Det skal godt gjøres å få det omgjort om du ikke har vært til lege for tilstanden før du ble 26. Be om henvisning til spesialist, og spør de om råd. 

Anonymkode: 009bf...445

Takk 😊

Anonymkode: f01c5...3bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestiller time hos fastlegen i løpet av uka så forhører meg der evt får han til og henvise meg til dps

Anonymkode: f01c5...3bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette må du snakke med fastlegen eller den som utredet deg om. Mulig du har tapt rettighetene dine fordi du ikke oppdaget dette tidligere, altså foreldelse komme rinn i bildet. 

Du søer heller ikke Navmom ung uføretrygd, du søker uføretrygd med ung uførtillegg. 

Anonymkode: d1358...9e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette må du snakke med fastlegen eller den som utredet deg om. Mulig du har tapt rettighetene dine fordi du ikke oppdaget dette tidligere, altså foreldelse komme rinn i bildet. 

Du søer heller ikke Navmom ung uføretrygd, du søker uføretrygd med ung uførtillegg. 

Anonymkode: d1358...9e9

Det hun skal søke om er vel endring av uføretidspunkt, som vil medføre en revurdering av om kravene til ung ufør-beregning er oppfylt. 

Foreldelse er ikke aktuelt, om hun oppfyller kravene forsvinner ikke retten til annen beregning. Hvis uføretidspunktet endres og hun oppfyller de andre vilkårene så skal hun ha ung ufør-beregning. 

Anonymkode: 009bf...445

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...