Gå til innhold

Forstår det ikke - Fra tråden om hvor mye i har utbetalt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi har ca 30 000 utbetalt hver etter skatt, og syntes ikke det er så mye. Vi har boutgifter på 25 000 i mnd. Vi jobber knallhardt med å  betale ned ekstra på lånet for vi vet at vi ikke har mye å gå på når renten går opp. 

Anonymkode: dd427...bd3

Da har du over 30000kr igjen etter lånet er betalt og da skal det være mer enn nok. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er en feil, han skal sitter igjen med penger til husleie og livsopphold også.

Anonymkode: b79b7...169

Han satt jo igjen med nok. Det var for meg det ikke gikk rundt.

Anonymkode: 08c0c...b34

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nei. Det var ikke synd på meg. Betalte så mye for å være snill, men skjønte at det ikke var holdbart i lengden, så seinere måtte barnefaren bare akseptere at han måtte greie seg med mindre.

Anonymkode: 08c0c...b34

Vel, jeg synes det er rart at NAV fant ut av et bidrag på 15000kr til å begynne med jeg da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, O.G. skrev:

Vel, jeg synes det er rart at NAV fant ut av et bidrag på 15000kr til å begynne med jeg da.

NAV hadde da ingenting med dette å gjøre.

Anonymkode: 08c0c...b34

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

NAV hadde da ingenting med dette å gjøre.

Anonymkode: 08c0c...b34

Ok, så dere hadde en privat avtale og du gikk med på å betale 15000kr og likevel klager du til oss på det????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har 28 000,- utbetalt, og 16 000,- i faste utgifter. Føler jeg har det helt greit, jeg skulle gjerne hatt mer for å kunne pusse opp og slikt, men har det jeg trenger, og har mulighet til å både reise mye og dra ut for å spise/drikke med venner. 

Anonymkode: a3388...2d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi har ca 30 000 utbetalt hver etter skatt, og syntes ikke det er så mye. Vi har boutgifter på 25 000 i mnd. Vi jobber knallhardt med å  betale ned ekstra på lånet for vi vet at vi ikke har mye å gå på når renten går opp. 

Anonymkode: dd427...bd3

Dere sitter jo igjen med 17500 hver etter å ha betalt lånet. Det burde da virkelig være rikelig. At dere betaler ned ekstra på lånet er jo deres valg.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30K utbetalt er ca 500K i årslønn. Det er ikke spesielt mye. Helt ok.

Anonymkode: 88570...639

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

30K utbetalt er ca 500K i årslønn. Det er ikke spesielt mye. Helt ok.

Anonymkode: 88570...639

Hva anser du som normal levestandard? Å kunne trekke kortet ukritisk på alt man har lyst på til en hver tid?

Anonymkode: b79b7...169

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi har ca 30 000 utbetalt hver etter skatt, og syntes ikke det er så mye. Vi har boutgifter på 25 000 i mnd. Vi jobber knallhardt med å  betale ned ekstra på lånet for vi vet at vi ikke har mye å gå på når renten går opp. 

Anonymkode: dd427...bd3

Wow. Jeg og samboer har omtrent 6000 igjen etter boutgifter og sparing (11k før sparing), og så er det noen som synes at nesten 6 ganger så mye er "ikke så mye"? Hva i all verden bruker dere alle de pengene på? Obsessiv-kompulsiv seddelspising?

Ja til høyere skatter!

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke lønna som er lav men valget deres om å bo dyrt som gir dårlig økonomi. Dere har jo da 35.000 igjen å leve for etter at boutgiftene er betalt, så da har dere et veldig høyt forbruk dersom du mener dere ikke har så mye. Med planlegging kan man leve veldig godt på 30.000 i måneden, og dersom man er to med til sammen 60.000 kr har man rimelig mye å rutte med. Da jeg hadde 100% stilling på jobben hadde jeg utbetalt rundt 27.500 i måneden etter skatt, og det året kjøpte jeg meg bil som ble nedbetalt på et halvt år, pluss at jeg sparte penger på bufferkonto. Det ble også en tur på ferie det året der jeg betalte billetten for samboeren min som er ufør.

Man må jo bare passe på hva man kjøper og se på om de faste utgiftene kan bli lavere (hus, telefon, bil, mat, forsikringer, klær, interiør, ferie, ut på byen osv). De aller fleste kan spare mye bare på å sette opp et budsjett og holdekontroll på hva pengene egentlig går til. Da oppdager man fort hvor de største og mest unødvendige pengeslukene er.

Jeg tjener pr nå 20.000 etter skatt og klarer meg helt utmerket. Men så har jeg en eldre bil og bor utpå landet, og har også bestemt meg for å spare til ny bolig.

Anonymkode: 76c7c...c47

Selvsagt er det lønn i forhold til utgifter. Slik er det jo alltid. Om du tjener 14000 men bor hjemme på jenterommet og mor lager middag så har man jo en god inntekt.

vi bor i Oslo og har to barn, da har vi ingen fet inntekt.

Anonymkode: dd427...bd3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vel, jeg ser at en del som har utbetalt kr 27.000 - 32.000 klager over at de har lav lønn, jeg synes ikke det er lavt (selv ikke med 3 ås høyere utdannelse som noen nevner) og lurer da på hvor høye boutgifter folk har? Andre faste kostnader er det mulig å justere ganske greit. Man kan ha mobilabonnement til 99 eller 129, forsikring hos DnB til under 100, sifo regner matforbruk for ca 2.500 man MÅ ikke bruke mer, etter hvert får man frikort på medisinske utgifter fra Helfo. Klær trenger man ikke hver måned, det er mange rimelige treningssenteret fra 250 pr mnd osv osv.

Anonymkode: b79b7...169

Jeg tjener 27.000 og har 11.000 i boutgifter. Er alene med barn og etter mat og andre utgifter sitter jeg igjen med max 5000 kr. Det er stusselig..

Anonymkode: 417f8...bfa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tjener 27.000 og har 11.000 i boutgifter. Er alene med barn og etter mat og andre utgifter sitter jeg igjen med max 5000 kr. Det er stusselig..

Anonymkode: 417f8...bfa

Men hva i all verden bruker du alle de 11.000 på da?? Det er mye penger!

Anonymkode: b79b7...169

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Blondie65

Jeg har for tiden ca 27.000 utbetalt i måneden og dette er en svært grei inntekt. Jeg er på ingen måte rik eller har råd til absolutt alt jeg peker på, men jeg velger heller å spare en del for å holde forbruket nede samt at jeg sparer til ferie og egenkapital til ny bolig.

Ulempen når  man tjener til litt mer enn salt i grøten er at man vender seg til et høyt forbruk og tenker ikke over hvor pengene går. Når kontoen da er tom hver måned før lønning føles det som man ikke har så mye å rutte med selv om tjener helt greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Blondie65 skrev:

Jeg har for tiden ca 27.000 utbetalt i måneden og dette er en svært grei inntekt. Jeg er på ingen måte rik eller har råd til absolutt alt jeg peker på, men jeg velger heller å spare en del for å holde forbruket nede samt at jeg sparer til ferie og egenkapital til ny bolig.

Ulempen når  man tjener til litt mer enn salt i grøten er at man vender seg til et høyt forbruk og tenker ikke over hvor pengene går. Når kontoen da er tom hver måned før lønning føles det som man ikke har så mye å rutte med selv om tjener helt greit.

Ville du synes du hadde ganske god råd om du hadde nedbetalt bolig da?

Anonymkode: b79b7...169

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ville du synes du hadde ganske god råd om du hadde nedbetalt bolig da?

Anonymkode: b79b7...169

Ja? For meg er dette riktignok ikke noe mål i seg selv da det gir høyere beskatning. Ikke ville det endret forbruket noe særlig heller -. bortsett fra at jeg kanskje hadde kjøpt en større bolig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Selvsagt er det lønn i forhold til utgifter. Slik er det jo alltid. Om du tjener 14000 men bor hjemme på jenterommet og mor lager middag så har man jo en god inntekt.

vi bor i Oslo og har to barn, da har vi ingen fet inntekt.

Anonymkode: dd427...bd3

Ja men når dere sitter igjen med til sammen 35.000 etter at boligutgiftene er betalt, så er det idioti å påstå at dere har det trangt. Da er det vanene deres som trengs å endres, ikke lønna. Dere har evig nok å rutte med, både til dere selv og to barn.

Anonymkode: 76c7c...c47

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tjener 27.000 og har 11.000 i boutgifter. Er alene med barn og etter mat og andre utgifter sitter jeg igjen med max 5000 kr. Det er stusselig..

Anonymkode: 417f8...bfa

Etter mat til og med? Da er det jo 5000 til bruk på hva du vil av kos og tull. Det er heller ikke så lite. Hadde du derimot sittet igjen med 5000 som skulle gå til mat og andre nødvendige utgifter hadde jeg skjønt at du synes det er stusselig.

Anonymkode: 76c7c...c47

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, Blondie65 skrev:

Ja? For meg er dette riktignok ikke noe mål i seg selv da det gir høyere beskatning. Ikke ville det endret forbruket noe særlig heller -. bortsett fra at jeg kanskje hadde kjøpt en større bolig.

Du vil jo uansett sitte igjen med mer når du har betalt ned lånet, selv om du får littegrann mer skatt da. Du betaler jo langt mer i renter enn det du slipper i skatt pga rentene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk er bortskjemte. Jeg får utbetalt ca. 25k. 11k i husleie, og resten til annet, til meg og barnet. Klarer meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...