Gå til innhold

Er "Blodpris" vanlig kallenavn for butikkjeden Bunnpris i Trøndelag?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Margit Spat

Jeg studerte i Trondheim på tidlig/midten av nittitallet, altså for 20-25 år siden, og allerede da ble Bunnpris kalt Blodpris. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skaffet meg hybel i Trondheim nå som jeg skal begynte å studere til høsten. Den nærmeste butikken er Bunnpris, ser ut til å være utrolig mange Bunnpris-butikker her. 

Men har flere ganger hørt ulike personer si ting som "stikker ned på Blodpris'en", "møtes ved Blodpris senere?" og lignende.

Er dette en vanlig trøndersk sjargong, at butikkjeden har fått navnet "Blodpris" på folkemunne her oppe? 

Anonymkode: 1e4a7...05d

Synes at Blodpris er et mer passende navn enn Bunnpris. 

Handler vanligvis aldri på Bunnpris men stakk innom en i Molde sentrum i løpet av ferien. Vi ble sjokkerte over prisen, mange av varene lå på ca seks-syv kroner mer enn det vi pleier å betale på Kiwi og Rema. 

Reiste så til Eidsvåg, ble der mer eller mindre også tvunget til å handle på Bunnpris da den andre dagligvaren der holder på å legge ned/ bytte til en annen og er uten varer for tiden. 

Sjokkerende blodpriser.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå får det være nok! Bunnpris er en hederlig butikkjede med bra utvalg og relativt konkurransedyktige priser!

Anonymkode: aeb66...897

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Nå får det være nok! Bunnpris er en hederlig butikkjede med bra utvalg og relativt konkurransedyktige priser!

Anonymkode: aeb66...897

Bunnpris er dyrest. Slik var det i 2005 og slik er det i dag.

http://m.nettavisen.no/økonomi/bunnpris-dyrest-i-test/476900.html

http://m.side2.no/aktuelt/handlevognen-koster-484--mer-hos-den-dyreste-butikken/8448723.html

https://dusken.no/artikkel/25976/duskenno-sin-forbrukertest/

Anonymkode: 1e4a7...05d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.7.2017 den 21.33, AnonymBruker skrev:

Jepp, akkurat den butikken var mitt første og hyppigste møte med kjeden. Dyrt og dårlig, og levde fint opp til kallenavnet. Men det skal de ha, de var flinke til å dele opp både kjøtt, frukt og grønt i "studentvennlige" pakkestørrelser. :) 

Anonymkode: 349d0...e52

For ikke å snakke om at de hadde kanskje byens beste og mest varierte ølutvalg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nå får det være nok! Bunnpris er en hederlig butikkjede med bra utvalg og relativt konkurransedyktige priser!

Anonymkode: aeb66...897

:sjokk::hoho::skratte:

Velvelvel, jeg er ikke enig. De har dessuten mye eldgammel mat i hyllene sine! Urk! :spy:

Anonymkode: 854ba...cc8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

20 timer siden, Rosalie skrev:

For ikke å snakke om at de hadde kanskje byens beste og mest varierte ølutvalg.

Du snakker om å kjenne sitt publikum! :fnise: (Jeg husker ikke ølutvalget, men for meg gikk det stort sett i Lysholmer og Dahls pils. Jeg var en ølkunde av den enkle sorten den gangen. :plystre:

Anonymkode: 349d0...e52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tåpelig og harry å lage kallenavn på ting/folk

Anonymkode: 8c3fb...b78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Du snakker om å kjenne sitt publikum! :fnise: (Jeg husker ikke ølutvalget, men for meg gikk det stort sett i Lysholmer og Dahls pils. Jeg var en ølkunde av den enkle sorten den gangen. :plystre:

Anonymkode: 349d0...e52

Satt i Kjellerstyre, derav den inngående kjennskapen til ølutvalget. ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...