Gå til innhold

Er "Blodpris" vanlig kallenavn for butikkjeden Bunnpris i Trøndelag?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Skaffet meg hybel i Trondheim nå som jeg skal begynte å studere til høsten. Den nærmeste butikken er Bunnpris, ser ut til å være utrolig mange Bunnpris-butikker her. 

Men har flere ganger hørt ulike personer si ting som "stikker ned på Blodpris'en", "møtes ved Blodpris senere?" og lignende.

Er dette en vanlig trøndersk sjargong, at butikkjeden har fått navnet "Blodpris" på folkemunne her oppe? 

Anonymkode: 1e4a7...05d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er jo sikkert fordi butikknavnet ikke stemmer overens med prisen og så har noen ungdommer funnet ut at de skal kalle den blodpris, noe de har fortsatt med etter tenårene. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir vel som "morsomheten" "Tilbakeskrittspartiet" :)

Eller Deutsche Diktaturische Republik, som for øvrig var mer sant om DDR enn det offisielle navnet Deutsche Demokratische Republik :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er vel ganske gjengs kallenavn på Bunnpris over hele landet....? Tror ikke det er spesielt for Trøndelag...

Anonymkode: 7bef6...7a1

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er trønder og har aldri hørt det før. Bodd her i 30 år :fnise:

Anonymkode: d5a25...cc3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har aldri hørt det før, og har hatt bunnpris som nærbutikk i Trøndelag i alle år. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var i alle fall et vanlig kallenavn på kjeden i byens studentmiljø tidlig på nittitalllet. :) 

Anonymkode: 349d0...e52

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hørt om Blodpris, men også hørt Toppris bli nevnt. Synes for øvrig Blodpris er et langt bedre økenavn :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det var i alle fall et vanlig kallenavn på kjeden i byens studentmiljø tidlig på nittitalllet. :) 

Anonymkode: 349d0...e52

Broren min gikk på NTH/NTNU på 90-tallet, og stemmer nok at de kalte den for Blodpris den gangen :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri hørt om, og jeg har bodd her i godt over 30 år. Inkludert flere år på Moholt studentby som har en Bunnpris.

Anonymkode: 4dded...e8e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette er vel ganske gjengs kallenavn på Bunnpris over hele landet....? Tror ikke det er spesielt for Trøndelag...

Anonymkode: 7bef6...7a1

Er det ikke ganske vanelig å si at det eneste som ikke er på bunn hos Bunnpris er prisene. De er på topp, på alt annet er kjeden på bunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Aldri hørt om, og jeg har bodd her i godt over 30 år. Inkludert flere år på Moholt studentby som har en Bunnpris.

Anonymkode: 4dded...e8e

Jepp, akkurat den butikken var mitt første og hyppigste møte med kjeden. Dyrt og dårlig, og levde fint opp til kallenavnet. Men det skal de ha, de var flinke til å dele opp både kjøtt, frukt og grønt i "studentvennlige" pakkestørrelser. :) 

Anonymkode: 349d0...e52

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trønder på 30 har bodd i Trondheim hele livet, har aldri hørt noen si "Blodpris" om bunnpris.

Anonymkode: 68093...955

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er helt vanlig her jeg bor, på vestlandet :P Er jo en av de dyreste matbutikkene, så det er passende! Ikke spesielt trønderfenomen!

Anonymkode: 037fe...e90

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Nevian skrev:

Jeg bor i Trondheim, men har aldri hørt uttrykket.

Alle steder er det noen som ikke følger med, og ikke får med seg ting..

Jeg har altså etter kort tid i Trondheim overhørt flere ulike personer, som ikke har noe med hverandre å gjøre, kalle butikkjeden Bunnpris for Blodpris. Var ikke for å være morsom engang, virket som om det var en helt vanlig ting å si.

Anonymkode: 1e4a7...05d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, JackIost skrev:

Blir vel som "morsomheten" "Tilbakeskrittspartiet" :)

Eller Deutsche Diktaturische Republik, som for øvrig var mer sant om DDR enn det offisielle navnet Deutsche Demokratische Republik :)

Tilbakeskritt ja. Det er virkelig det de driver med. Måtte bare spådommene slå an slik at de drar langt vekk sammen med farge-vennen sin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...