AnonymBruker Skrevet 16. juli 2017 #1 Del Skrevet 16. juli 2017 Stadig vekk hører jeg folk si at de ikke kan fordra falske mennesker. Men hva vil det egentlig si å være falsk? Jeg liker ikke konflik og drama og jeg streber etter å holde en hyggelig tone, selv om jeg ikke liker alle mennesker. Vil det si at jeg er falsk? Det er ikke slik at jeg er bestevenn med noen i det ene øyeblikket og baksnakker personen i neste. Jeg tilpasser meg etter hvilken situasjon jeg er i, og lar ikke mitt dårlige humør alltid vises utenpå. En bekjent av meg mener derimot at jeg er falsk, vi hadde en helt meningsløs konflikt, jeg liker ikke konflikter og ble selvsagt lei meg på grunn av konflikten, men det hindret meg ikke i å ha det hyggelig men noen andre samme dag. I følge henne var jeg falsk siden jeg kunne krangle men henne i det ene øyeblikket og for å så være glad og fornøyd i det neste øyeblikket. Jeg forstår ikke.... Anonymkode: 498d8...021 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymSjiraff Skrevet 16. juli 2017 #2 Del Skrevet 16. juli 2017 (endret) Det ligger vel litt i "falsk" at folk kan ha ulik oppfatning av hvem som er falske. Det er jo å si at den andre personen ikke er den han utgir seg for. Endret 16. juli 2017 av AnonymSjiraff Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2017 #3 Del Skrevet 16. juli 2017 Om du forsøker å holde en hyggelig tone, bare for å holde en hyggelig tone, så kan det være falskt, ja. Det er faktisk mer sjarmerende og interessant med mennesker som tørr være ærlig til tross for litt gnissninger, enn som alltid skal fokusere på hygge. Det er mulig å være venner og ha det fint sammen, selv om man ikke er 100% høffelig og hyggelig hele tiden. Når det gjelder krangelen, så viser dette at venninnen din blirr irritert på at du ikke viser negative følelser. Det virker som om du ikke bryr deg når du krangler, men bare skal kjenne på positive følelser istedet. Det er veldig frustrerende og irriterende for andre mennesker når du ikke viser at du bryr deg ved å skjule irritasjon, sinne eller tristhet. Da er du som en tom dukke som ikke reagerer på menneskene rundt deg, og det kan også fremstå som veldig likegyldig. At menneskene i livet ditt betyr så lite for deg at du ikke føler noe når dere krangler Anonymkode: 418a5...127 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Catalina Culès Skrevet 16. juli 2017 #4 Del Skrevet 16. juli 2017 Blid og hyggelig når det gjelder, men spyr ut galle bak ryggen på samme person. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2017 #5 Del Skrevet 16. juli 2017 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Om du forsøker å holde en hyggelig tone, bare for å holde en hyggelig tone, så kan det være falskt, ja. Det er faktisk mer sjarmerende og interessant med mennesker som tørr være ærlig til tross for litt gnissninger, enn som alltid skal fokusere på hygge. Det er mulig å være venner og ha det fint sammen, selv om man ikke er 100% høffelig og hyggelig hele tiden. Når det gjelder krangelen, så viser dette at venninnen din blirr irritert på at du ikke viser negative følelser. Det virker som om du ikke bryr deg når du krangler, men bare skal kjenne på positive følelser istedet. Det er veldig frustrerende og irriterende for andre mennesker når du ikke viser at du bryr deg ved å skjule irritasjon, sinne eller tristhet. Da er du som en tom dukke som ikke reagerer på menneskene rundt deg, og det kan også fremstå som veldig likegyldig. At menneskene i livet ditt betyr så lite for deg at du ikke føler noe når dere krangler Anonymkode: 418a5...127 Men er det virkelig så ille at jeg ikke vil at mitt dårlige humør skal gå utover andre? Jeg synes det er fryktelig slitsomt med mennesker som ikke klarer å kontrollere temperamentet sitt. De som på død og liv bestandig skal hva de mener. De som sprer rundt seg med negativitet. Hun vet at jeg ble lei meg da vi kranglet, jeg gråt under diskusjonen vi hadde, men da jeg var med noen andre senere på dagen så var jeg i godt humør, det skal jo ikke gå utover dem at jeg hadde en krangel tidligere på dagen. Du har rett i at man ikke skal skjule sine negative følelser hele tiden, men skal alle andre måtte lide fordi jeg har en dårlig dag? Jeg er ikke sur på kassapersonalet, på bussen, mot mamma, osv. for ting de ikke har noe med? Jeg smiler og sier "hei" på butikken selv om jeg har en helt forferdelig dag. Og sa tar jeg heller konflikten med dem det gjelder i steden for alle andre. Anonymkode: 498d8...021 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2017 #6 Del Skrevet 16. juli 2017 Ja TS, du er falsk. Anonymkode: 3b669...672 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
WubWub Skrevet 16. juli 2017 #7 Del Skrevet 16. juli 2017 Falske personer ; Folk som sier en ting men mener noe annet - alt for å tekkes individet vedkommende prater med. Falske personer ; Utgir seg for å være noe de ikke er. F.eks de kan fremstille seg som en engel og ærligheten selv men egentlig er de en gigantisk drittsekk og en patologisk løgner. Falske person ; Et menneske som kan si at hen liker deg men går bak ryggen din å baksnakker deg. Osv osv. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2017 #8 Del Skrevet 16. juli 2017 Det å gjøre seg til er vel det samme som å være en falsk person. En person som ikke er seg selv i oppførsel karakteriseres som falsk. Anonymkode: 5ade2...9ea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cordelia Skrevet 16. juli 2017 #9 Del Skrevet 16. juli 2017 Tror en del har et litt vidt begrep for hva det vil si å være falsk. Å oppføre seg som folk slik du gjør vil jeg sterkt påstå ikke går under den betegnelsen. Å være falsk er vel mer å utgi seg for å være noe man ikke er feks. smiske seg innpå for så å gjøre baksnakkelser etc. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2017 #10 Del Skrevet 17. juli 2017 7 timer siden, WubWub skrev: Falske personer ; Folk som sier en ting men mener noe annet - alt for å tekkes individet vedkommende prater med. Falske personer ; Utgir seg for å være noe de ikke er. F.eks de kan fremstille seg som en engel og ærligheten selv men egentlig er de en gigantisk drittsekk og en patologisk løgner. Falske person ; Et menneske som kan si at hen liker deg men går bak ryggen din å baksnakker deg. Osv osv. 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Det å gjøre seg til er vel det samme som å være en falsk person. En person som ikke er seg selv i oppførsel karakteriseres som falsk. Anonymkode: 5ade2...9ea Hei ts, de to her er svaret !! Anonymkode: 2ad70...e4e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2017 #11 Del Skrevet 17. juli 2017 Det at en konsekvent unngår spesifikke emner , selv om det i familiens feks indre krets ville være naturlig å drøfte det, men ender opp med å bli møtt av overfladisk tomsnakk, får andre til å tenke, hun der er ikke helt stolbar. Overfladiske mennesker med robotstemme er kun tomme falske skall. Anonymkode: b3201...8ae Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2017 #12 Del Skrevet 17. juli 2017 12 timer siden, AnonymBruker skrev: . Overfladiske mennesker med robotstemme er kun tomme falske skall. Anonymkode: b3201...8ae Forklar ??? sKjønner ikke det du skriver her. Anonymkode: 2ad70...e4e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fanttaasikvinnen Skrevet 17. juli 2017 #13 Del Skrevet 17. juli 2017 Det det vil si å være falsk er at du ikke er ekte! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2017 #14 Del Skrevet 18. juli 2017 På 16.7.2017 den 18.08, AnonymBruker skrev: Men er det virkelig så ille at jeg ikke vil at mitt dårlige humør skal gå utover andre? Jeg synes det er fryktelig slitsomt med mennesker som ikke klarer å kontrollere temperamentet sitt. De som på død og liv bestandig skal hva de mener. De som sprer rundt seg med negativitet. Hun vet at jeg ble lei meg da vi kranglet, jeg gråt under diskusjonen vi hadde, men da jeg var med noen andre senere på dagen så var jeg i godt humør, det skal jo ikke gå utover dem at jeg hadde en krangel tidligere på dagen. Du har rett i at man ikke skal skjule sine negative følelser hele tiden, men skal alle andre måtte lide fordi jeg har en dårlig dag? Jeg er ikke sur på kassapersonalet, på bussen, mot mamma, osv. for ting de ikke har noe med? Jeg smiler og sier "hei" på butikken selv om jeg har en helt forferdelig dag. Og sa tar jeg heller konflikten med dem det gjelder i steden for alle andre. Anonymkode: 498d8...021 Det du gjør her er ikke å være falsk. Du er høflig og omtenksom, viser at du har kontroll over temperamentet ditt, og lar være å la andre lide for noe de ikke har noe med. Selvfølgelig skal en ikke la sitt dårlige humør gå ut over tilfeldige mennesker som ikke har noe med saken å gjøre, det er bare sånt som ustabile mennesker finner på, og har ingenting med falskhet å gjøre. En som er falsk, er en type som smiler og er hyggelig mot en annen, for så å vise sitt sanne jeg når personen er borte. Da baksnakker den falske personen de som han eller hun smisker med til vanlig. Samme med personer som later som de er verdens beste personer i offentligheten, men som når de tror de ikke blir oppdaget viser seg fra en helt annen side. Anonymkode: 2cd5c...abe 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2017 #15 Del Skrevet 18. juli 2017 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Forklar ??? sKjønner ikke det du skriver her. Anonymkode: 2ad70...e4e En stemme som velger enkleste utvei,for å bevare fasaden sin, Vise til minst mulig mennesker hvem man egentlig er,hva man mener om ting, Anonymkode: b3201...8ae Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2017 #16 Del Skrevet 18. juli 2017 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Forklar ??? sKjønner ikke det du skriver her. Anonymkode: 2ad70...e4e Mere styrt av fasaden og vennene enn av ens sanne jeg og det bærer stemmen preg av. En legger stemmen automatisk i kontrollert tonefall og det avslører den som er i kontakt med egne følelser meget lett.. Anonymkode: b3201...8ae Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2017 #17 Del Skrevet 18. juli 2017 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Det du gjør her er ikke å være falsk. Du er høflig og omtenksom, viser at du har kontroll over temperamentet ditt, og lar være å la andre lide for noe de ikke har noe med. Selvfølgelig skal en ikke la sitt dårlige humør gå ut over tilfeldige mennesker som ikke har noe med saken å gjøre, det er bare sånt som ustabile mennesker finner på, og har ingenting med falskhet å gjøre. En som er falsk, er en type som smiler og er hyggelig mot en annen, for så å vise sitt sanne jeg når personen er borte. Da baksnakker den falske personen de som han eller hun smisker med til vanlig. Samme med personer som later som de er verdens beste personer i offentligheten, men som når de tror de ikke blir oppdaget viser seg fra en helt annen side. Anonymkode: 2cd5c...abe Høflig og omtenksom men med et litt for overbærende tonefall. Slike mennesker styrer jeg unna. Anonymkode: b3201...8ae Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elghund Skrevet 18. juli 2017 #18 Del Skrevet 18. juli 2017 For et superduper-svimlende filosofisk spørsmål. Selv den som fullt bevisst svindler andre kan påstå at det er utført i troskap mot en person, sak eller ideal - og den han dypest sett er. Og hva med det mest eplekinna gudsordet som er umiddelbar og åpen med alle - helt til det en dag ser mekanisk ut, det synes at det er en fremelsket rolle, tildelt av et lite samfunn. Balansegang uten oppskrift å holde seg ekte Og avhengig av øynene som ser. Jeg tror at jeg ikke liker folk som beskylder folk for å være falske i hytt og gevær. Vitner om for mye kontrollbehov, jeg-skal-ha-oversikt-over-sjela-di-behov. Men sikkert fordi jeg falskt og mekanisk oppfører meg etter forskriftene til et veldig individualistisk samfunn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 18. juli 2017 #19 Del Skrevet 18. juli 2017 På 7/16/2017 den 17.42, AnonymBruker skrev: Stadig vekk hører jeg folk si at de ikke kan fordra falske mennesker. Men hva vil det egentlig si å være falsk? Jeg liker ikke konflik og drama og jeg streber etter å holde en hyggelig tone, selv om jeg ikke liker alle mennesker. Vil det si at jeg er falsk? Det er ikke slik at jeg er bestevenn med noen i det ene øyeblikket og baksnakker personen i neste. Jeg tilpasser meg etter hvilken situasjon jeg er i, og lar ikke mitt dårlige humør alltid vises utenpå. En bekjent av meg mener derimot at jeg er falsk, vi hadde en helt meningsløs konflikt, jeg liker ikke konflikter og ble selvsagt lei meg på grunn av konflikten, men det hindret meg ikke i å ha det hyggelig men noen andre samme dag. I følge henne var jeg falsk siden jeg kunne krangle men henne i det ene øyeblikket og for å så være glad og fornøyd i det neste øyeblikket. Jeg forstår ikke.... Anonymkode: 498d8...021 Jeg mener en person er falsk dersom de later som de er din beste venn på jobb f.eks men driter i deg ellers... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2017 #20 Del Skrevet 19. juli 2017 Folk som snakker hull i hodet på alle andre, om "sunn livstil" og stapper i seg mange viss nok "sunne" legemidler som de har kjøpt over internett. Disse tingene er jo egentlig ikke sunne i det heile tatt. Men det kan faktisk være skadelig for skrottens indre organer, hvis det brukes over lengre tid. I tillegg blir det produsert i land som for eksempel Thailand eller Kina, og man har jo null peiling på hva de forskjellige tingene egentlig inneholder. Slike ting ville jo selvfølgelig aldri i verden blitt solgt over disk i Norge, nettopp fordi det ikke er trygt eller bra for kroppen. Men likevel velger folk å proppe i seg fleire forskjellige saker og ting, som de har oppdaget på ett eller annet obskurt nettsted på internett.... Så påstår de at slike ting er "helt fantastiske" og så skryter de uhemmet av seg selv til alle og enhver. For det er liksom ikke måte på hvor sunne de er. Men likevel gidder de ikke å drive med noe som helst trening. Isteden driver de ofte med både røyk og snus. Snakk om dobbeltmoral! Dette kaller jeg for hyklere, og "falske" mennesker... Anonymkode: 3aa50...1ef Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå