AnonymBruker Skrevet 16. juli 2017 #21 Skrevet 16. juli 2017 1 time siden, funginger skrev: Du tror de ikke snakker særlig norsk? Kanskje du burde gå å snakke med dem for å finne det ut? Ikke rart det er vanskelig for folk å integrere seg hvis det er slike holdninger de møter. TS her. Er det å hindre integrering å påpeke at noen knapt snakker norsk nå da ? Jeg vet faktisk ikke hvor jenta bor eller nøyaktig hvem som er foreldrene hennes, men jeg har da forsøkt å snakke med en gruppe kvinner som kunne passet beskrivelsen tidligere, og de bare så rart på meg og snudde seg. Så jeg tror ikke de snakker norsk, og har ikke til hensikt å forsøke å finne ut hvor jenta bor for å ringe på å be noen som mest sannsynlig ikke snakker norsk be barnet sitt om å slutte å hamre på døra vår så ofte. Da tror jeg det er en bedre løsning å snakke direkte til barnet (som forøvrig snakker klunk norsk) Det jeg lurte på var hva jeg kan si uten å fremstå som mindre hyggelig. Selv om min datter foreløpig er for liten til å gå ut og leke på egen hånd tar det jo ikke lang tid før jeg kommer til å sette stor pris på at det er noen som ønsker å leke med henne i nabolaget. Anonymkode: 20f9d...33c
funginger Skrevet 16. juli 2017 #22 Skrevet 16. juli 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: TS her. Er det å hindre integrering å påpeke at noen knapt snakker norsk nå da ? Jeg vet faktisk ikke hvor jenta bor eller nøyaktig hvem som er foreldrene hennes, men jeg har da forsøkt å snakke med en gruppe kvinner som kunne passet beskrivelsen tidligere, og de bare så rart på meg og snudde seg. Så jeg tror ikke de snakker norsk, og har ikke til hensikt å forsøke å finne ut hvor jenta bor for å ringe på å be noen som mest sannsynlig ikke snakker norsk be barnet sitt om å slutte å hamre på døra vår så ofte. Da tror jeg det er en bedre løsning å snakke direkte til barnet (som forøvrig snakker klunk norsk) Det jeg lurte på var hva jeg kan si uten å fremstå som mindre hyggelig. Selv om min datter foreløpig er for liten til å gå ut og leke på egen hånd tar det jo ikke lang tid før jeg kommer til å sette stor pris på at det er noen som ønsker å leke med henne i nabolaget. Anonymkode: 20f9d...33c Jeg er faktisk målløs. Dette er jo latterlig. Det at du ikke har forsøkt å finne ut hvor barna som leker med din datter bor eller hvem som er deres foreldre er og litt spesielt. 3
Perle Skrevet 16. juli 2017 #23 Skrevet 16. juli 2017 Det et jo bare å bli sint å jage de hjem. Synes det er helt merkelig at dere lar dere "terrorisere" av noen unger?! Og hva så om de synes du er en sur nabokjerring?
WubWub Skrevet 16. juli 2017 #24 Skrevet 16. juli 2017 Hadde hengt opp et svært "IKKE FORSTYRR" skilt på døra. Om det fremdeles ble banking på døren ville jeg tatt en alvorsprat med de om grenser og gjort det klart og tydelig hvilke tidsperioder i løpet av en dag det var greit å ringe på, og når det ikke var greit.
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2017 #25 Skrevet 16. juli 2017 sønnen min får besøk av en litt eldre gutt som har "fri oppdragelse" hjemme hvor han visst får gjøre som han vil. Han kommer hit og skal spille playstation. Tilohmed når jeg sitter og ser et program! Da skal han spille, og maser og maser selv om jeg sier nei. Da sier jeg at den voksne bestemmer! Og sånn er det. Da går han hjem, selv om han er her på besøk.. Du må sette grenser TS. Lag regler. feks de kan komme og leke med jenta deres klokka 17 hver tirsdag. Feks.. Anonymkode: 3265b...841
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå