Gå til innhold

Hundeeiere.

Fremhevede innlegg

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vel.....les igjennom tråden. Har opplevd hunde eiere som vil kurere meg fra min angst uten at jeg har bedt om det. Selv om jeg sier jeg er kjempe redd. Så da sier jeg at jeg er allergisk. 

Anonymkode: 399be...ede

Ja. Og det er ikke riktig av deg.

At folk ikke respekterer deg er veldig synd, men du trenger likevel ikke lyve.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Som hundeeier tar jeg hensyn til både allergi og redsel. Hundene mine løper ikke bort til fremmede, verken hunder eller mennesker. 

Men jeg synes det er synd på de som ER allergiske når folk lyver på seg allergi. Fordi det merkes oftest veldig fort at folk lyver. Det gjør at fler og fler får mindre respekt for allergi, fordi mye er selvdiagnosert tull bare. 

Anonymkode: 5b005...bfd

• Liker 1
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det at mange hundeeiere ikke godtar/forstår at jeg ikke vil "hilse" på hunden deres. Det er problemstillingen.

Du spør hva vi hundeeiere mener, og da sa jeg at siden det aldri skjer at mine hunder hilser på noen som ikke vil hilse så har jeg ingen sterke meninger. 

Er ikke noe jeg går rundt og tenker på. Hvis ikke du vil hilse så er ikke det noe jeg får med meg uansett 

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, NotNaomi skrev:

Jeg har hatt hunder siden jeg ble født . De er ikke mennesker. De tenker ikke som oss . De har instinkter og setter stor pris på grenser og lederskap. De er avhengig av det.

Hehe, akkurat som menneskebarn mener du? Barn og ungdommer både trenger og setter pris på grenser, og mange også (et snillt) lederskap. Vi har mye til felles med hunder skjønner du.

3 timer siden, The Kitten skrev:

Jeg aksepterer at folk er redd for hunder, men og inviterer ikke hunderedde personer hjem til meg når jeg passer hunden. En venninne sier hun gjerne kommer på besøk mens hunden er der, så lenge jeg stenger ham inne på et annet rom. Sorry, men det er ikke aktuelt. 

Ja ass. Jeg tar typisk ikke med meg hunden på besøk til andre, men kommer ikke til å stenge inn hunden dersom noen vil på besøk til meg, det er det bare å glemme.

Anonymkode: 43626...796

• Liker 2
Skrevet
3 timer siden, Rotemor skrev:

Hva var vanskelig for deg?

Hva har det å si så lenge hun ikke kjenner eierne? 

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vel.....les igjennom tråden. Har opplevd hunde eiere som vil kurere meg fra min angst uten at jeg har bedt om det. Selv om jeg sier jeg er kjempe redd. Så da sier jeg at jeg er allergisk. 

De er sykt irriterende sånne folk. 

AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det at mange hundeeiere ikke godtar/forstår at jeg ikke vil "hilse" på hunden deres. Det er problemstillingen.

B. Crap. Tror jeg ikke det døyt på. Typisk for de med total irrasjonell frykt å henge seg opp i maks en episode iløpet av 10 år og utifra det spre hundehat. Og ikke minst prate dritt om hundeeiere! Slutt med  det!

Jeg ler av de som skvetter helt irrasjonelt i frykt og tenker at de burde få behandling.  ( til opplysning er nettopp eksponering kilde til å bli frisk frs frykt).

Men jeg presser ikke hundene mine på de,  MEN jeg tar ikke en annen heis fordi du er redd eller snur  og tar en annen vei fordi jeg ser en skvetten  burugle komme !

Og ikke minst DET ER IKKE HUNDENE MINE SOM BESTEMMER AT DE ER I SOFAEN/SENGEN, og jeg er tjeneren.

Der er de når de vil fordi JEG digger å ha de der!  Vinn vinn!

Anonymkode: 1722e...11c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

En ting er allergi. Kommer det allergikere til oss vaskes og børstes hunden godt og hele huset blir vasket ned. De to gjestene vi bruker å ha med allergi tar tabletter før de kommer og unngår kontakt med hunden og det går greit. Tar selvfølgelig aldri hunden med til dem. 

Når det gjelder de som er redd for hund, så dytter jeg aldri hunden min på noen. Han er en glad liten kontaktsøkende cavalier, så veldig mange ønsker å stoppe opp å hilse på han - fordi de ser han sitter og ser på dem og halen går så fort at fyren nesten letter. Og det er helt greit, de som tar kontakt får hilse og da er dagen hans redda. Men jeg går alltid ut i fra at folk kan være redd dyr, så med mindre de tar kontakt gjør jeg ingenting. Bruker å si til samboer når vi går i større folkemengder at han må bare holde bikkja godt, for skulle han klare å hoppe på noen kan man være sikker på at det er en som er redd for hund. 

Holdt på irritere vettet av meg på toget i rushtiden, satt en jente på klappsete ved utgangen. Kom så på en dame med en stor sort hund. Så på kroppsspråket til hu som satt at hun var redd hunden som til stadighet ble nærgående for å lukte.   Prøvde å trekke seg unna. Eieren gjor ingenting! Ikke akseptabelt. 

Skulle og ønske det var båndtvang hele året. Er selv lite interessert i å møte på stoee løse hunder, både jeg går med hunden min eller uten. Jeg kan ikke vite hvor snille de er lissom. 

Anonymkode: 1dea6...d1b

• Liker 2
Skrevet

Ryddet for brukerdebatt.

Edie, mod.

Skrevet
8 timer siden, Mari Y skrev:

Hva har det å si så lenge hun ikke kjenner eierne? 

Jeg skjønner ikke hva du vil her... Du skriver først "hæ" og nå dette...

Hva er det med innlegget mitt som er uklart for deg

AnonymBruker
Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

B. Crap. Tror jeg ikke det døyt på. Typisk for de med total irrasjonell frykt å henge seg opp i maks en episode iløpet av 10 år og utifra det spre hundehat. Og ikke minst prate dritt om hundeeiere! Slutt med  det!

Jeg ler av de som skvetter helt irrasjonelt i frykt og tenker at de burde få behandling.  ( til opplysning er nettopp eksponering kilde til å bli frisk frs frykt).

Men jeg presser ikke hundene mine på de,  MEN jeg tar ikke en annen heis fordi du er redd eller snur  og tar en annen vei fordi jeg ser en skvetten  burugle komme !

Og ikke minst DET ER IKKE HUNDENE MINE SOM BESTEMMER AT DE ER I SOFAEN/SENGEN, og jeg er tjeneren.

Der er de når de vil fordi JEG digger å ha de der!  Vinn vinn!

Anonymkode: 1722e...11c

For en sjarmerende hundeeier du er. Jeg ble skambitt som liten og har store arr. Og nei, jeg gikk ikke bort til en hund som sto i bånd. Dette var en hund som hadde bitt et barn tidligere og som ble skånet da den ikke "mente" å bite. Ble avlivet etter episoden med meg. 

Helt enig i at eksponering er det som hjelper, men jeg vil velge tid og sted. Og jeg vil velge hunde eiere jeg kjenner. Ikke en klyse som deg. 

Jeg forventer ikke at du skal gå ut av heisen. Jeg venter selv på neste heis. Men jeg forventer at du har kontroll på dyret ditt spn at jeg slipper å måtte bli hilst på eller hoppet på av din hund.

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

For en sjarmerende hundeeier du er. Jeg ble skambitt som liten og har store arr. Og nei, jeg gikk ikke bort til en hund som sto i bånd. Dette var en hund som hadde bitt et barn tidligere og som ble skånet da den ikke "mente" å bite. Ble avlivet etter episoden med meg. 

Helt enig i at eksponering er det som hjelper, men jeg vil velge tid og sted. Og jeg vil velge hunde eiere jeg kjenner. Ikke en klyse som deg. 

Jeg forventer ikke at du skal gå ut av heisen. Jeg venter selv på neste heis. Men jeg forventer at du har kontroll på dyret ditt spn at jeg slipper å måtte bli hilst på eller hoppet på av din hund.

Helt enig med du:) jeg elsker dyr, og kan godt være litt skeptisk til hunder, selv om jeg også liker dem. Man trenger ikke vente på neste heis, det holder at man spør først. Dessuten er det noen mennesker som kan være stygge med dyr, så derfor hadde jeg også sett ann. Og: heller ikke binde opp hunden i butikken, den kan bli stjålet, osv. Heller ha den hjemme mens man går i butikken, eller gå to stk eller flere, sånn at noen er ute og passer hunden. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...