AnonymBruker Skrevet 19. juli 2017 #21 Skrevet 19. juli 2017 På 17.7.2017 den 22.28, AnonymBruker skrev: Men du må jo ønske det selv da. "Problemet" er jo at det er hunder over alt i Norge, så sånn sett burde du jobbe med det. Anonymkode: 43626...796 Ja, som jeg skrev over så er jeg ikke så redd hunder jeg kjenner. Også vil jeg selv velge når og med hvem jeg vil jobbe med angsten min med. Ikke påtvinges det at tilfeldige hunder og eiere.... Anonymkode: 399be...ede 1
Ruccula Skrevet 19. juli 2017 #22 Skrevet 19. juli 2017 På 16.7.2017 den 16.33, AnonymBruker skrev: De siste dagene har det vært flere diskusjoner her på KG i forhold til hunder, allergi og det å ta hensyn. Både i forhold til at noen er allergiske, ikke vil komme på besøk på hytta hvis de ikke får ta med seg hunden og det å ta hensyn til at folk er redd for hund. Jeg er redd for hunder. (Ble bitt da jeg var liten) Må ofte si til hunde eiere at jeg er allergisk da det at jeg er redd ikke blir akseptert. Jeg bare lurer på hva den vanlige hunder eier tenker rundt disse problemstillingene? Anonymkode: 399be...ede Hvilke problemstillinger? Jeg lar ikke hundene mine gå bort til fremmede mennesker på tur, det er folk selv som tar kontakt. Ellers er det ikke realistisk at folk som er redd for hunder skal komme på besøk hit det bor 2 hunder. Det er heller ikke realistisk at jeg skal dra på besøk til noen som er redd for hunder, for jeg kjenner absolutt ingen som er redde. Så jeg skjønner ikke hvilke problemstillinger du sikter til
Ruccula Skrevet 19. juli 2017 #23 Skrevet 19. juli 2017 På 16.7.2017 den 16.59, NotNaomi skrev: Har hatt flere hunder. Tok og tar hensyn til andre mennesker ja. Det er en selvfølge. Om dere er allergikere eller redde. Får en følelse av at mange av de "vrange" hunde-eierne er unge jenter uten barn. Det virker veldig umodent å sette hunder foran mennesker. Å være glad i hunden sin betyr ikke at den får førsteprioritet uansett situasjon. Det er feil. Det er umodent å sette hunder forran mennesker? Si meg tenker du at alle som er uenig med deg eller har abdre verdier enn deg er umodne?? Hjelpes! Snakk om å være arrogant 3
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2017 #24 Skrevet 19. juli 2017 1 minutt siden, Ruccula skrev: Det er umodent å sette hunder forran mennesker? Si meg tenker du at alle som er uenig med deg eller har abdre verdier enn deg er umodne?? Hjelpes! Snakk om å være arrogant Å herre... du igjen ja... 😏 Anonymkode: b3d75...ffa 2
Ruccula Skrevet 19. juli 2017 #25 Skrevet 19. juli 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Å herre... du igjen ja... 😏 Anonymkode: b3d75...ffa Du synes det er helt ok å mobbe abdre fordi de har et annet verdisyn enn deg selv? Du virker ikke særlig empatisk 1
Gjest NotNaomi Skrevet 19. juli 2017 #26 Skrevet 19. juli 2017 1 time siden, Ruccula skrev: Det er umodent å sette hunder forran mennesker? Si meg tenker du at alle som er uenig med deg eller har abdre verdier enn deg er umodne?? Hjelpes! Snakk om å være arrogant Takk. Men jeg er ikke særlig arrogant. Jeg har hatt hunder siden jeg ble født . De er ikke mennesker. De tenker ikke som oss . De har instinkter og setter stor pris på grenser og lederskap. De er avhengig av det. Det vet jeg.
Ruccula Skrevet 19. juli 2017 #27 Skrevet 19. juli 2017 (endret) 3 minutter siden, NotNaomi skrev: Takk. Men jeg er ikke særlig arrogant. Jeg har hatt hunder siden jeg ble født . De er ikke mennesker. De tenker ikke som oss . De har instinkter og setter stor pris på grenser og lederskap. De er avhengig av det. Det vet jeg. Er ikke uenig i noe av dette jeg... Har aldri påstått at hunder er mennesker. Men din rangering av hvilke skapninger på denne jorden som er øverst og nederst i rang osv er jeg uenig med. Og det at du synes at alle som er uenig med deg er umodne sier mer om deg. Endret 19. juli 2017 av Ruccula 1
Gjest NotNaomi Skrevet 19. juli 2017 #28 Skrevet 19. juli 2017 2 minutter siden, Ruccula skrev: Er ikke uenig i noe av dette jeg... Har aldri påstått at hunder er mennesker. Men din rangering av hvilke skapninger på denne jorden som er øverst og nederst i rang osv er jeg uenig med. Og det at du synes at alle som er uenig med deg er umodne sier mer om deg. Ja. La hunder lede verden. Det blir nok bra
Rotemor Skrevet 19. juli 2017 #29 Skrevet 19. juli 2017 (endret) Det er dårlig gjort mot allergikere at du lyver. Vi sliter nok med å bli tatt på alvor som det er. At man er redd er en ærlig sak. Hundeeiere får ta hensyn til det og du får stå opp for deg selv. Det er faktisk bare å ta til ordet på det når de skal helbrede deg. "Jeg er ikke interessert, jeg vil være i fred for hunder" Simsalabim.... Endret 19. juli 2017 av Rotemor 1
Ruccula Skrevet 19. juli 2017 #30 Skrevet 19. juli 2017 4 minutter siden, NotNaomi skrev: Ja. La hunder lede verden. Det blir nok bra Hunder har ikke noe behov for å lede verden, sånn til opplysning
Gjest NotNaomi Skrevet 19. juli 2017 #31 Skrevet 19. juli 2017 Akkurat nå, Ruccula skrev: Hunder har ikke noe behov for å lede verden, sånn til opplysning Nettopp.
Ruccula Skrevet 19. juli 2017 #32 Skrevet 19. juli 2017 2 minutter siden, NotNaomi skrev: Nettopp. Ingen har noen gang påstått noe annet. Foreslår at du leser dialogen en gang til
The Kitten Skrevet 19. juli 2017 #33 Skrevet 19. juli 2017 Jeg aksepterer at folk er redd for hunder, men og inviterer ikke hunderedde personer hjem til meg når jeg passer hunden. En venninne sier hun gjerne kommer på besøk mens hunden er der, så lenge jeg stenger ham inne på et annet rom. Sorry, men det er ikke aktuelt. 3
Gjest NotNaomi Skrevet 19. juli 2017 #34 Skrevet 19. juli 2017 (endret) 5 minutter siden, Ruccula skrev: Ingen har noen gang påstått noe annet. Foreslår at du leser dialogen en gang til Dialog ja. Det sa du det. DeR sa du det :-) Endret 19. juli 2017 av NotNaomi
Mari Y Skrevet 19. juli 2017 #35 Skrevet 19. juli 2017 På 16.7.2017 den 16.33, AnonymBruker skrev: De siste dagene har det vært flere diskusjoner her på KG i forhold til hunder, allergi og det å ta hensyn. Både i forhold til at noen er allergiske, ikke vil komme på besøk på hytta hvis de ikke får ta med seg hunden og det å ta hensyn til at folk er redd for hund. Jeg er redd for hunder. (Ble bitt da jeg var liten) Må ofte si til hunde eiere at jeg er allergisk da det at jeg er redd ikke blir akseptert. Jeg bare lurer på hva den vanlige hunder eier tenker rundt disse problemstillingene? Anonymkode: 399be...ede Dette bør de kunne ta hensyn til, men mange dyreeiere har ikke peiling. Dessverre for lett å skaffe seg dyr i Norge. 1
Mari Y Skrevet 19. juli 2017 #36 Skrevet 19. juli 2017 20 minutter siden, Rotemor skrev: Det er dårlig gjort mot allergikere at du lyver. Vi sliter nok med å bli tatt på alvor som det er. At man er redd er en ærlig sak. Hundeeiere får ta hensyn til det og du får stå opp for deg selv. Det er faktisk bare å ta til ordet på det når de skal helbrede deg. "Jeg er ikke interessert, jeg vil være i fred for hunder" Simsalabim.... Hæh? 1
Rotemor Skrevet 19. juli 2017 #37 Skrevet 19. juli 2017 5 minutter siden, Mari Y skrev: Hæh? Hva var vanskelig for deg?
Calypso Skrevet 19. juli 2017 #38 Skrevet 19. juli 2017 Jeg respekterer så klart folk som sier dem er allergiske (selv om jeg funderer litt fordi jeg tar medisiner selv for allergi sånn at det ikke plager meg men jeg forstår at det finnes forskjellige nivåer av allergi). Jeg har også full forståelse for at noen kan være redd hunder, jeg var kjemperedd hunder selv i noen år fordi jeg ble angrepet av en dobermann da jeg var liten så jeg kommer aldri til å prøve å "kurere" noen. Det eneste jeg krever er at folk sier ifra til meg, da slipper vi ubehagelige situasjoner.
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2017 #39 Skrevet 19. juli 2017 2 timer siden, Ruccula skrev: Hvilke problemstillinger? Jeg lar ikke hundene mine gå bort til fremmede mennesker på tur, det er folk selv som tar kontakt. Ellers er det ikke realistisk at folk som er redd for hunder skal komme på besøk hit det bor 2 hunder. Det er heller ikke realistisk at jeg skal dra på besøk til noen som er redd for hunder, for jeg kjenner absolutt ingen som er redde. Så jeg skjønner ikke hvilke problemstillinger du sikter til Det at mange hundeeiere ikke godtar/forstår at jeg ikke vil "hilse" på hunden deres. Det er problemstillingen. Anonymkode: 399be...ede 1
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2017 #40 Skrevet 19. juli 2017 49 minutter siden, Rotemor skrev: Det er dårlig gjort mot allergikere at du lyver. Vi sliter nok med å bli tatt på alvor som det er. At man er redd er en ærlig sak. Hundeeiere får ta hensyn til det og du får stå opp for deg selv. Det er faktisk bare å ta til ordet på det når de skal helbrede deg. "Jeg er ikke interessert, jeg vil være i fred for hunder" Simsalabim.... Vel.....les igjennom tråden. Har opplevd hunde eiere som vil kurere meg fra min angst uten at jeg har bedt om det. Selv om jeg sier jeg er kjempe redd. Så da sier jeg at jeg er allergisk. Anonymkode: 399be...ede 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå