Gå til innhold

Stemme til høsten.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nå som vi har blitt en småbarnsfamilie. Hvem fokuserer mest på og hjelpe de? Sp, KrF?

Anonymkode: 05e5e...769

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvilke hjelp tenker du på?

Anonymkode: 2c538...e82

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frp! 

De vil hindre at 1 million flyktninger kommer over grensene og bruker opp alle skattepengene som kunne gått til familiene, i tillegg slipper ungene dine å holdes hjemme pga mangel på voldtekt og vold. 

Anonymkode: 6878b...3be

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Frp! 

De vil hindre at 1 million flyktninger kommer over grensene og bruker opp alle skattepengene som kunne gått til familiene, i tillegg slipper ungene dine å holdes hjemme pga mangel på voldtekt og vold. 

Anonymkode: 6878b...3be

Hahaha, my ass. Tror også FRP har glemt at de i grunn må sitte i regjering med noen og ting må gjennom Stortinget. 

TS: du bør ikke stemme på parti av enkeltsaker da disse sakene sannsynligvis heller ikke vil nå gjennom. Stem på det partiet du er mest enig med i de fleste saker. Se gjerne på hva partiene mener om støtteordninger o.l. Er du for disse stemmer du altså IKKE FRP. 

Anonymkode: c19a6...5b8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nå som vi har blitt en småbarnsfamilie. Hvem fokuserer mest på og hjelpe de? Sp, KrF?

Anonymkode: 05e5e...769

Ingen av dem. Alle er opptatt av å mele sin egen kake. 

Anonymkode: 9f169...313

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Frp! 

De vil hindre at 1 million flyktninger kommer over grensene og bruker opp alle skattepengene som kunne gått til familiene, i tillegg slipper ungene dine å holdes hjemme pga mangel på voldtekt og vold. 

Anonymkode: 6878b...3be

Man skal jaggu lese mykje dumt før øya detter ut.... :klaske:

Endret av Amantheia
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å stemme ut fra enkeltsaker,blir for enkelt. 

Anonymkode: 2c538...e82

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelper ikke om SV og KRF i utgangspunktet er barnefamilier (for fullfinansiert barnehage fra staten og differensiert barnetrygd f.eks.) når de driver en så uansvarlig innvandringspolitikk at landet blir ubeboelig om 30 år.

Neida, landet blir ikke ubeboelig om 30 år med 100 000 fremmedkulturelle innvandrere hvert år, men landet blir ikke til å kjenne igjen til sammenligning med tidligere. Folk vil tilpasse seg ungdomsgjengene og gjengoppgjørene, kriminaliteten, voldtektene, at oljefondet tømmes osv. Men Norge blir som Colombia, Libanon, Pakistan, altså land ingen av oss drømmer om å bo i i dag.

Anonymkode: edecd...725

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes såpass egoistiske mennesker som TS bør la være å stemme:angry:

Poenget med demokrati er å stemme på det som er best for nasjonen, ikke deg og ditt. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Knirke skrev:

Synes såpass egoistiske mennesker som TS bør la være å stemme:angry:

Poenget med demokrati er å stemme på det som er best for nasjonen, ikke deg og ditt. 

Hvem gjør da det? Come on. 

Anonymkode: bf9c3...814

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Knirke skrev:

Poenget med demokrati er å stemme på det som er best for nasjonen, ikke deg og ditt. 

Hvis alle stemmer for det som er best for seg selv så blir det jo best for nasjonen! Da vinner jo det parti som gjør det bra for folk flest her i landet. Demokrati er å få stemme på det man selv vil, ikke det som naboen vil

Anonymkode: 823e2...54f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tatt et par valgomater flere ganger der jeg både har vært ekstrem i ytterpunktene noen ganger, mens jeg andre ganger har stemt etter hva som er best for meg her og nå, andre ganger hva som er best for meg i fremtiden, andre ganger hva som jeg tror er best for samfunnet på sikt, og hva som er best for de på kort sikt. Alle 4 metodene gir 4 forskjellige partier. Har du valgomater som vektlegger viktighet og hjertesaker så kan du føre statistikk på om du krysser disse av eller ikke i det hele tatt, og ende på 2 nye partier sikkert.

Anonymkode: e9e2b...818

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Knirke skrev:

Synes såpass egoistiske mennesker som TS bør la være å stemme:angry:

Poenget med demokrati er å stemme på det som er best for nasjonen, ikke deg og ditt. 

Stemmer vel på hva DU mener er best for nasjonen..😉

Anonymkode: c29ea...6db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis alle stemmer for det som er best for seg selv så blir det jo best for nasjonen! Da vinner jo det parti som gjør det bra for folk flest her i landet. Demokrati er å få stemme på det man selv vil, ikke det som naboen vil

Anonymkode: 823e2...54f

Det stemmer ikke. De fleste i landet er ganske rike og ganske friske. Om alle skulle stemme på partier som gjør at man selv kommer best ut av det, framfor å se hva som er best for "alle" i landet, så vil det nødvendigvis bli mange svake grupper som kommer veldig dårlig ut av det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.7.2017 den 18.12, AnonymBruker skrev:

Hahaha, my ass. Tror også FRP har glemt at de i grunn må sitte i regjering med noen og ting må gjennom Stortinget. 

TS: du bør ikke stemme på parti av enkeltsaker da disse sakene sannsynligvis heller ikke vil nå gjennom. Stem på det partiet du er mest enig med i de fleste saker. Se gjerne på hva partiene mener om støtteordninger o.l. Er du for disse stemmer du altså IKKE FRP. 

Anonymkode: c19a6...5b8

Hvor kan man få en god (og nøytral) oversikt over dette? Eller må man gå innom hvert parti og finne det ut? 

Anonymkode: 7b6e3...23f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis alle stemmer for det som er best for seg selv så blir det jo best for nasjonen! Da vinner jo det parti som gjør det bra for folk flest her i landet. Demokrati er å få stemme på det man selv vil, ikke det som naboen vil

Anonymkode: 823e2...54f

Nei, det er ikke så enkelt tenk.... Politikk handler om langsiktige strategier, om økonomisk vekst, trygghet etc... Hvis alle tenker kun på seg selv vil de typisk bytte parti hver gang livssituasjonen deres endrer seg (student, lavtlønnsarbeider, småbarnsforeldre, boligkjøper, millionlønn, syk, ufør, pensjonist etc.). Det går faktisk an å se forbi sin egen navle og bidra til å skape et samfunn som fungerer for flere enn seg selv.

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Stemmer vel på hva DU mener er best for nasjonen..😉

Anonymkode: c29ea...6db

Jeg stemmer på det jeg mener er best for nasjonen ja... Hva skulle ellers være vitsen med å stemme?:sprettoy: Hva du stemmer på legger jeg meg ikke borti. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Prøv metoden min som nevnt over og prøv diverse valgomater:

- En gang for hva som er best for deg.

- En gang for hva som er best for samfunnet.

- En gang for hva som er best for deg på kort sikt.

- -||- ...lang sikt.

Dette vil gi deg 4 forskjellige partier å velge mellom.

Selvfølgelig ender man med å stemme på hva som er best for deg som enkeltperson. Skal alle stemme Pensjonistpartiet nå, fordi det kan lønne seg når man selv blir pensjonist? Eller skal man stemme et skatteliberalt parti nå, fordi man pr. nå er student og trenger alle pengene man kan få, f.eks? Det er valg hvert 4 år vet du, selv internt i partier så endres politikken fra tid til annen. Det er derfor det lages en valgomat for hvert valg, nettopp fordi forrige valgs valgomat ikke lenger er ''gyldig'', partiene kan ha flyttet på seg, til gunst/ugunst for deg.

Det er helt logisk at pensjonister stemmer PP, da de ønsker 4-8 av sine siste leveår så bra som mulig.

Det er helt logisk at folk langst kysten stemmer Kystpartiet.

Det er helt logisk at Senterpartiet har de fleste stemmene fra bøndene; og de stemmer da soleklart på det som er best for seg selv som enkeltmenneske?

De som ønsker å beholde mer av skattepengene sine og bygge opp egen velferd stemmer blått.

De som ønsker at en aktiv forvalter (f.eks. staten i dette tilfellet) skal fordele penger rundt til velferd for alle, stemmer rødt.

Uansett hvilken av de 4 metodene du velger å bruke når du stemmer, så vil enhver påvirkning på hvilken av de du skal velge, være fratak av demokrati. For da er det jo en som står ved siden av deg og ser om du gjør ting ''riktig''. Jeg vet at dette sårer for de som har trodd at man skal stemme på andre, og ikke på seg selv ved valg, men slik er det nå. Man stemmer på sine egne meninger gjennom representanter på Stortinget, det er det ingen hemmelighet bak.

Som sagt; jeg skal ikke påvirke TS til å velge en av de 4 metodene, men bruke alle i forskjellige valgomater (VG, TV2, NRK og Aftenposten har sine ute nå), så får du 4 forskjellige partier. Hvis du får det samme partiet da, så sier det seg selv at du bør sjekke ut nettsiden og partiprogrammet.

Anonymkode: e9e2b...818

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...