Gå til innhold

God soppsaus til kylling og pasta...? Anyone?


'Lilly'

Anbefalte innlegg

Kan lage vanlig soppsaus, men lurte på om noen hadde noen virkelig gode å anbefale: helst oppskrift fra scratsh, men poser går til nød...

Hva synes dere er digg til pasta og f.eks kylling???

PS: helst ikke for krydra, da min samboer ikke tåler så veldig sterk mat... Litt gjør ingenting - try me!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Frøken Dings

Du kan få en veldig enkel soppsaus, da... Den består ikke av noe særlig annet enn sopp og fløte! :wink:

Finhakk en liten løk

La den bli blank i panna

Tilsett finhakket champignon (hvor mye er en smakssak)

Salte og pepre

Tilsett en liten kartong fløte og la det hele koke inn litt. Evt mer krydder.

Jeg synes i alle fall den er god! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Saus som er god til kylling er :

1 kart. mat fløte, sett den på medium varme kok litt inn, underveis tilsetter du en ts dijon sennep, en "passende" klump (ts ca) blåskimmer ost (skarpere jo bedre) samt litt grov hakket spinat / ruccola ca en sp s.

Salt og pepper.

Kok inn. Dryss over hakket spinat eller ruccola, server på stekte poteter og kylling.

Binn@

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi synes at posesaus med kantarell og champignon er veldig god, vi...gjerne med en finhakket charlottløk og fersk sopp i t....eller tørkede kantareller i (bare husk å knuse de først :wink: ) om vi ikke har fersk sopp....

Ellers har jeg laget en saus av bernaise og tomatpuré noen ganger - tilsatt litt ananasjuice og litt friske urter som vi også synes passer til kylling iallefall....Litt a la choronsaus (vet ikke helt hvordan det skrives, men...) om du liker det....som også foresten er godt, men jeg har desverre ingen oppskrift....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

smaker godt med en type sjysaus til kylling.

Fres litt purre, champignong og løk (kan droppes) spe på med litt grønnsaksbuljong - dæsj med litt hvitvin, og en dæsj matfløte....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Fres fersk champignon i smør, ha i salt og pepper, stek hakket (sjalott)løk, hell over CRÉME FRAÎCHE, ha i masse basilikum og voilà! du har en nydelig soppsaus til kylling og pasta. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...