Gå til innhold

Skadde eggledere.

Lisemor

Anbefalte innlegg

Mest sansynlig har jeg tette eggledere og kan sjekke det og eventuelt prøve å åpne de, men legen min sa at sjangsen for at det skulle hjelpe var så liten at vi måtte vurdere selv om jeg ville eller ei. Vi ender nokk opp på prøverør alikevell.

Vi skulle da få søke om prøverør og kontroll av eggledere samtidigt slik at vi står i køen for prøverør. Og så er det det at hvis det hjelper med å åpne egglederne, så burde vi vell prøvd en del måneder og håpet på å bli gravide? Men da må vi vell vente med å søke prøverør slik at vi får prøvd, men siden legen regnet med at vi kom til å ende med prøverør alikevell.....

Jeg er så frustrert og synes det er et vanskeligt valg å ta.Mannen min mener jeg må ta valget.

Noen med erfaringer? Noen som har skadete eggledere og har åpnet de?

Takker for alt av svar og synsponkter som kan hjelpe meg .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Hilde K S

Dersom egglederene er tette, bør du vel stå i kø for prøverørs samtidig som du utredes i forhold til om egglederene kan åpnes?

Det er en noe større sjanse for å bli gravid utenfor livmoren etter en slik operasjon.

Hvorfor vente, dersom du får sjansen til å stå i to køer samtidig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal gi beskjed til legen om 3 ukers tid om jeg vil han skal søke begge deler eller kun prøverør.

Det er det som jeg lurer så fælt på hva jeg skal velge. Om det er vits i å prøve å åpne egglederne hvis det er så liten sjangs for at det hjelper?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde K S

Jeg trodde at de ikke anbefalte slike operasjoner lenger. For det første fordi det ikke gav spesielt bra resultater og for det andre pga faren for xu.

Jeg ville ikke ha operert, men gått for prøverørs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har hørt at det å "åpne" kan være svært smertefullt. Legen fortalte det når jeg var til røntgen for å sjekke egglederne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Je ghar en tett eggleder, og etter tre år med prøving var vi i gang med vellykket prøverør. Så jeg anbefaler prøverør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøverør blir det uansett....

Har okså bestemt meg for at jeg vill undersøke nermere på egglederne og eventuelt åpne osv, det legene vil.Vil vite at jeg har prøvd alt og vet hva som er i veien med meg.

Håper jo at vi slipper begge deler siden det er litt blåe vibber ute og går her på forumet :wink:

Takker alle for svar i min tenke tid. Jeg blir bare så usikker og frustrert når leger ber meg avgjøre om jeg vil undersøke videre eller ikke.Liker helst at de vet best og bestemmer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

jeg tror etter som jeg husker langt bak i hukommelsen min, at man blåser opp tette eggledere, for å åpne dem.... du kan drite i den bedre vitende legen din, som ikke er oppdatert , og si at du skal forhøre deg andre plasser! spør på private klinikker.f.eks i oslo, ta en titt i gule sider over oslo, kanskje noen kan hjelpe deg med å åpne egglederne dine der? tror ikke du får prøverør så lenge du har tette eggledere, og at de kan åpnes...... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære siste gjest......

Jeg forstår ikke helt hva du vil frem til..?

Legen jeg har vert hos er kjempeflink og sa at somregel hjelper det ingenting med å prøve å fikse/åpne det som er galt inni der (ut fra mitt tilfelle). Det jeg spurte om var om noen her hadde erfaringer/synspunkter de ville dele med meg for at jeg lettere skulle kunne ta en avgjørelse på om jeg ville gjennomgå undersøkelsen/operasjonen hvis det ikke hjalp.

Jeg har kommet frem til at jeg vil gjennomgå det for å vite sikkert hva som er galt og vite at jeg har prøvd alt. Søknad om prøverør blir det uansett.

Takker igjenn for mange svar som hjalp meg i tenkingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...