Gå til innhold

Personlighets forstyrrelse

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Han går til psykolog :)

Anonymkode: 529ef...273

Glemte å nevne at han også tar medisiner. 

Anonymkode: 529ef...273

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Enig med Wubwub, det er best å bare holde kjeft om alle psykiatriske diagnoser både i forhold til arbeidsplasser og folk generelt. Folk er lite opplyst, er dømmende og motbydelige og ærlighet varer altså ikke lengst på det området. Ingen som kan finne disse opplysningene utover helsepersonell med taushetsplikt. 

Anonymkode: c0b6c...a19

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Enig med Wubwub, det er best å bare holde kjeft om alle psykiatriske diagnoser både i forhold til arbeidsplasser og folk generelt. Folk er lite opplyst, er dømmende og motbydelige og ærlighet varer altså ikke lengst på det området. Ingen som kan finne disse opplysningene utover helsepersonell med taushetsplikt. 

Jeg holder kjeft om det jeg, aldri sagt at jeg skal fortelle noe om det heller. Så det er ingen bekymring. 

Anonymkode: ccb36...231

Skrevet (endret)
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

okei, er det snakk om flere år før man kan bli kvitt det, eller ? 

Alle er forskjellige og reagerer ulikt på behandling. Det spørs vel også hvilken alvorlighetsgrad en har. Og hvor mye en greier å jobbe med seg selv. Vet egentlig ikke hvor kort tid det kan ta, men vet at gjennom flere års jobbing kan en bli kvitt diagnosen. Husk de tre T' er, Ting Tar Tid.  Det er iallefall verdt å ta den jobben selv om det tar noen år, en får det så mye bedre etterhvert.

Endret av emilie123
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, emilie123 skrev:

Alle er forskjellige og reagerer ulikt på behandling. Det spørs vel også hvilken alvorlighetsgrad en har. Og hvor mye en greier å jobbe med et selv. Vet egentlig ikke hvor kort tid det kan ta, men vet at gjennom flere års jobbing kan en bli kvitt diagnosen. Husk de tre T' er, Ting Tar Tid.  Det er iallefall verdt å ta den jobben selv om det tar noen år, en får det så mye bedre etterhvert.

okei, bra at det finnes en mulighet til å bli kvitt det, for det er ganske slitsomt i hodet! :P 

Skrevet
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

okei, bra at det finnes en mulighet til å bli kvitt det, for det er ganske slitsomt i hodet! :P 

Håper det ordner seg for deg etterhvert.

Lykke til :)

Skrevet

Det er veldig typisk at det tar mange år å bli kvitt - det tar som regel mange år å utvikle en personlighetsforstyrrelse, sa behandleren min til meg. Men det spørs jo helt på hvilken, på behandler, på deg selv og dine omgivelser,osv.

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, emilie123 skrev:

Håper det ordner seg for deg etterhvert.

Lykke til :)

takk :)

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, rikoChett skrev:

Det er veldig typisk at det tar mange år å bli kvitt - det tar som regel mange år å utvikle en personlighetsforstyrrelse, sa behandleren min til meg. Men det spørs jo helt på hvilken, på behandler, på deg selv og dine omgivelser,osv.

Ja, det er vel også ganske viktig og finne rette behandler, ikke alle man får kjemi med. 

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det er vel også ganske viktig og finne rette behandler, ikke alle man får kjemi med. 

Ekstremt.

Gjest NotNaomi
Skrevet
50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Folk som har personelighetsforstyrrelser får ofte problemer i personeøige forhold. Så kjæreste og venner forhold blir alltid turbulent. Jeg har selv vært sammen med en med borderline og aldri mer skal jeg orke det.  Drama 24/7 neitakk

Anonymkode: d5d25...b3c

Husk på at dem med personlighetsforstyrrelser også er individuelle mennesker da. Alle er ikke like selv om de har samme diagnose. Syns det er veldig viktig at en ikke ser på andre som en vandrende diagnose liksom. De takler og behersker ting ulikt som oss andre.

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, NotNaomi skrev:

Husk på at dem med personlighetsforstyrrelser også er individuelle mennesker da. Alle er ikke like selv om de har samme diagnose. Syns det er veldig viktig at en ikke ser på andre som en vandrende diagnose liksom. De takler og behersker ting ulikt som oss andre.

Enig, og dramatikken trenger ikke nødvendigvis kommer fra diagnosen heller. Man har jo en personlighet utenfor diagnosen også om jeg kan si det sånn. 

• Liker 2
Gjest NotNaomi
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Enig, og dramatikken trenger ikke nødvendigvis kommer fra diagnosen heller. Man har jo en personlighet utenfor diagnosen også om jeg kan si det sånn. 

Ja,nettopp :-) 

Gjest NotNaomi
Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du,det fins mange oppegående mennesker som skjønner at en diagnose ikke forteller alt om en person altså. Bare for å si det :-)

Men det fins dessverre mennesker uten innsikt. Jeg tenker at alle fordomsfulle mennesker egentlig bare er redde. Mulig de sliter med sitt i langt større grad enn de dem selv stigmatiserer :-) 

Men enig i at en trenger ikke informere på arbeidsplasser. Kun fordi som Wub Wub skrev : noen kan faktisk finne på å særbehandle.

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, NotNaomi skrev:

Du,det fins mange oppegående mennesker som skjønner at en diagnose ikke forteller alt om en person altså. Bare for å si det :-)

Men det fins dessverre mennesker uten innsikt. Jeg tenker at alle fordomsfulle mennesker egentlig bare er redde. Mulig de sliter med sitt i langt større grad enn de dem selv stigmatiserer :-) 

Men enig i at en trenger ikke informere på arbeidsplasser. Kun fordi som Wub Wub skrev : noen kan faktisk finne på å særbehandle.

Helt riktig det at alle særbehandler ikke, og de som gjør det sliter kanskje også som du sier for å dekke over sitt eget kanskje.. men nå har det heller aldri vært et spørsmål på tråden her om hvor vidt man skal fortelle andre om det eller ikke, så det er litt rart at det temaet kom på banen. 

Skrevet

Hvorfor skulle fremtidig og eventuell arbeidsgiver ha krav på å se din helsejournal?

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg utredes nå for personlighetsforstyrrelse (unnvikende og/eller paranoid). Jeg er fullt oppegående utad, jeg lurer på om dette kan få noen konsekvenser for meg ang arbeidslivet eller lignende? Må sies at jeg har fast jobb og skal fortsette der jeg jobber, men er bare litt nysgjerrig på om det kan/kunne blitt noen konsekvenser ved det? Høres jo liksom så ille ut ? Og en annen ting: Hvor vanlig er det å ha personlighetsforstyrrelse? 

Hvorfor skal det ha noen konsekvenser for deg om du fortsetter å gjøre jobben din og ellers holder kjeft om det?

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Perle skrev:

Hvorfor skulle fremtidig og eventuell arbeidsgiver ha krav på å se din helsejournal?

Jeg har besvart det spørsmålet tidligere, men det var bare av nysgjerrighet. Hvis man f.eks jobber i psykriatrien selv ? 

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Blodets rett skrev:

Hvorfor skal det ha noen konsekvenser for deg om du fortsetter å gjøre jobben din og ellers holder kjeft om det?

Jeg lurte på om arbeidsgiver har krav på å vite det, ikke hvor vidt jeg skal holde kjeft om det eller ikke. Jeg har besvart dette mange ganger nå. nysgjerrighet!! jeg lurte på noe, det er det denne tråden er til, er det ikke? 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg lurte på om arbeidsgiver har krav på å vite det, ikke hvor vidt jeg skal holde kjeft om det eller ikke. Jeg har besvart dette mange ganger nå. nysgjerrighet!! jeg lurte på noe, det er det denne tråden er til, er det ikke? 

Jeg bare svarer, jeg, med et motspørsmål. :)

Og nei, den vanlige arbeidsgiver har ikke rett til å se helsejournalen din.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...