Gå til innhold

Venner som ikke har lappen, henter du og kjører de hjem hvis de skal besøke deg?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg kjører ofte. Jeg var lenge uten bil og er kanskje norgesmester i å ta offentlig transport, men jeg ble så glad da noen kjørte meg. Derfor kjører jeg folk nå. Det er ikke noe problem for meg å kjøre i 20 min, om det sparer gjesten min 30 min i reise.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Her går det busser hele tiden og tar 3 minutter å gå til busstoppet. Venner busser ut hit og noen går fra byen. 15-20 minutter å gå. Regner eller snør det, så sier jeg at jeg kan kjøre de. Det er ikke busskur, så de ikke de må stå der å bli blaut. Eller de blir hentet.

Anonymkode: 5987e...846

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det kommer an på situasjonen. Her jeg bor finnes det nesten ikke bussforbindelse. Jeg pleier som oftest å besøke de, hvis de ikke får sjåfør til meg. Men hvis jeg ber noen, så kjører og henter jeg. Da kjører de noenganger, fordi noen har lappen, men ikke bil. Men det er aldri et problem, dette tok tid å tenke over, fordi det er så ymse.

Anonymkode: e999e...b2b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alltid. Selv om at det går buss, så henter jeg dem.

Det er kaldt ute, bussen er dyr og det tar lang tid.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 minutter siden, Tibbie skrev:

Alltid. Selv om at det går buss, så henter jeg dem.

Det er kaldt ute, bussen er dyr og det tar lang tid.

Jeg er som deg. Alltid. Selv om det går busser eller tog. Uansett om det er kaldt eller varmt. 

Jeg liker veldig godt å kjøre bil så det er på en måte vinn-vinn. De slipper buss/tog og jeg får kjørt bil. :) 

Anonymkode: 5fd80...3f2

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lei av å alltid ende opp med å kjøre og aldri kunne stole på å bli kjørt de få gangene jeg trenger det. Så folk får ordne sin egen transport, med mindre annet er avtalt på forhånd eller det er en person jeg gjerne vil ha besøk av. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ikke helt det du spør om, men jeg er en av "de uten lappen". Jeg har ikke lappen fordi er har sterkt nedsatt syn. Jeg får rett og slett ikke lov til å ta oppkjøringa. Dersom det er nødvendig, så tilbyr vennene mine seg alltid å kjøre meg, men jeg prøver så godt jeg kan å unngå det. Er det OK vær, så sykler/går jeg eller tar bussen. Gir man så får man.

Anonymkode: 1e55d...684

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke lappen og når jeg besøker venner som bor utenfor byen så låner jeg en av naboens to sykler eller jeg tar bussen. Går så greit så.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer helt ann på. Jeg bor litt keitete til i forhold til buss. Tar ca 40min å gå fra meg og ned til sentrum hvor det er relativt gode bussforbindelser. Fra sentrum og opp derimot er det veldig lite. Jeg henter og kjører ofte venner på bussen, men som regel tar de buss fra sentrum videre. Skal de bare et lite stykke lenger kjører jeg dem så klart helt til døren. Nå har de fleste av mine venner bil, men jeg kjører gjerne dersom det skulle være sånn.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Folk uten lappen og bil, er vant til å ta buss. Hvorfor avtaler de ikke med noen der de bor, for å hente? Foreldre osv?

Anonymkode: 79692...537

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har ikke lappen og bor på bygda med dårlige bussforbindelser. Når jeg skal besøke venner som bor et stykke unna så bruker jeg bena, sykkel eller buss. Noen ganger tar jeg bussen dit, har sykkelen i bagasjerommet på bussen og sykler hjem igjen på kvelden. 

Anonymkode: 80871...fd0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Folk uten lappen og bil, er vant til å ta buss. Hvorfor avtaler de ikke med noen der de bor, for å hente? Foreldre osv?

Anonymkode: 79692...537

Fordi ikke alle har folk som bare kan komme for å kjøre og hente. Jeg er 27 og ringer ikke foreldrene mine på kvelden for å få de til å hente meg. Jeg spør de ikke om det uansett når på døgnet. De bor 35 minutter unna. Jeg er ikke 15 lenger 

Anonymkode: 9b2b9...759

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Har verken venner eller lappen vinn-vinn situasjon....

Neia,Busser eller går. Hvis det har blitt mye kjøring eller at jeg har tatt initiativet ,betaler jeg en sum som takk. Forventer ikke gratis skyss

Anonymkode: a5a5d...b8f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kjenner en som keg mistenker dropper å ta lappen fordi alle kjører på henne hele tiden. Hvor er behovet da, liksom? Så har roet ned på kjøringen av henne, da jeg har en hektisk timeplan, og hun aldri tilbyr seg bensinpenger.

Andre kjører jeg gledelig :-) 

Anonymkode: 3341b...249

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja, det gjør jeg gjerne. Har f.eks en venninne som lenge hadde veldig dårlig bussforbindelse til seg, og da hentet jeg henne og kjørte henne hjem. Men ofte fikk hun foreldrene til å gjøre det og (hun bodde lenge hos foreldrene). Har ingen problemer med å hente/kjøre venner. Blir så glad når folk gjør det samme for meg, da det ikke er alltid jeg har bil. Dessuten liker jeg å vite at vennene mine kommer seg trygt hjem :) 

Anonymkode: c3e2b...e88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Henter og kjører de hjem <3 Blir det vinkveld så er det alltid en soveplass her

Føler meg aldri utnyttet; de er veldig gode venninner som har vært her gjennom tykt og tynt :) 

Anonymkode: 5d09f...4a9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morsomt at jeg kom over denne tråden. 

Skjedde nå nylig at jeg og en venninne (tidligere veldig GOD venninne, langt tilbake til ungdomstidene), var på besøk hos våres felles venninne. På vei dit klarte jeg å kjøre feil. Ren forglemmelse og helt i mine egne tanker, og kjørte retningen mot der hun bodde, siden hun satt ved siden av. Tenkte inni meg at dette var det siste jeg trengte da jeg leaser bilen og KM begynner å komme til grensen. Uansett, før bilturen hadde hun sagt at hun kunne ta bussen hjem igjen etter besøket. 

Før vi skulle hjem spurte hun meg om jeg ikke var keen på å kjøre hu hjem. Da svarte jeg "Nja, egentlig ikke". Så gav hun seg ikke og brukte venninne grunnen. Jeg gadd ikke å avslå hu flere ganger og sa ja til slutt. 

I bilen så sa jeg på kødd at siden jeg var så snill å kjørte hun hjem kunne hun fjerne den ekle edderkoppen som satt klistra på ruta ved min dør. Så sa hun at jeg ikke kunne bruke det mot henne siden det er slik venner gjør for hverandre. Kjører hverandre hjem og er snille. 

Da kjente jeg at jeg hisset meg opp og svarte med at det er ikke noe som er en selvfølge. Dette var vi ikke enige om. Hun mente ikke at det var en selvfølge, men slik gjorde man som venner for hverandre. 

Hadde hun bare bodd på vei hjem til meg, men dette var en omvei og jeg hadde allerede kjørt feil dit tidligere. 

Jeg forklarte at det er snakk om KM og bensinbruk med på spill, men forventer ikke at en som ikke har lappen forstår verdien av dette. 

Endte Seff med at hun fjerna edderkoppen da 😂 

Jeg kjører med glede folk hjem ved eget initiativ, men det er vel med bedre venner og eventuelt venner som kan gjengjelde slike "tjenester" tilbake. 

Er et ganske prinsipp fast menneske se 🙄

Endret av Nmtt
Adding
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor langt unna deg bor de? 

Sist jeg bodde såpass usentralt at det kunne vært et alternativ, var jeg 19 år, og vi syklet stort sett over sit hele tiden, i all slags vær. Jeg var eneste i venninnegjengen som tok lappen tidlig, og kjørte en del når vi skulle avgårde på noe (alternativet var å bli kjørt og hentet av foreldre), men å kjøre venninner tur/retur meg for å henge? Kunne aldri falt meg inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ei venninne som bor på en plass hvor det ikke går kollektivt utenom en skolebuss om dagen. Hun skal absolutt alltid være hos seg da vi møtes, så hun kjører da 30 min 4 ganger i stede. 

Fatter ærlig talt ikke at hun gidder, når vi like så godt kan være hos oss andre. Men nei da 😕 😕 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...