Gå til innhold

Venner som ikke har lappen, henter du og kjører de hjem hvis de skal besøke deg?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har to venninner uten lappen og jeg bor på en plass med dårlig bussforbindelser. Siste buss går kvart over 18 i ukedagene og i helgene går det nesten ikke buss. Noen ganger tar de buss ut hit og jeg kjører de hjem eller motsatt. Mens noen ganger både henter og kjører jeg de hjem. De bor heldigvis ikke så langt unna.

Hva gjør dere? :)

Anonymkode: 9b2b9...759

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bor på en plass med gode bussforbindelser og venninnen min tar ofte buss ut. Henter og kjører hvis det er dårlig vær. Bor heller ikke så langt unna meg 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Henter ikke, for bussen går på dagtid, men kjører hjem hvis bussen ikke går lenger. Ellers møtes vi oftere hos henne enn hos meg, noe som er greit

Anonymkode: 819e4...969

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har bussforbindelse, så de tar buss. Er det veldig dårlig vær og jeg er edru (helg), så kjører jeg med glede. Hadde det ikke gått buss hadde jeg jo kjørt. Skulle bare mangle haha, er da ikke så dyrt å kjøre en liten strekning - og det å ha bil er en utgift som man må regne med. ALternativet er jo at du kan besøke de - men det blir jo like dyrt. Så hadde ikke stusset over det

Anonymkode: a5e27...40b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har du noe annet valg når det ikke går buss og de ikke har lappen da? Da får du selv velge bort å ha besøk, hvis du syns det er så slitsomt å kjøre. 

Anonymkode: 545c6...152

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Har du noe annet valg når det ikke går buss og de ikke har lappen da? Da får du selv velge bort å ha besøk, hvis du syns det er så slitsomt å kjøre. 

Skrev TS at det er slitsomt å kjøre? :klo: 

Anonymkode: 1bbe4...dd3

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor i alle dager står det at ts synes det er slitsomt å kjøre? Tror du må få deg briller

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Eh? :sprettoy: Les hovedinnlegget enn gang til. Står ingenting om at det er slitsomt. 

Anonymkode: 9b2b9...759

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nei. Jeg har bare varebil og kan ikke putte de i hundeburene for å kjøre de hjem. Dessuten er det 10 minutter å gå til bussterminalen. Det overlever de. 

Å kjøre og hente en og en hadde tatt mye tid. 

Anonymkode: db057...6ed

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slike venner ville jeg valgt bort, for et strev og ork det må være å ha slike venner som krever å bli kjørt hut og dit. Slike late mennsker som ikke får seg lappen slik at de kan utnytte andre, ja de bør man klare seg fint uten!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De kommer som regel hit på egenhånd og så kjører jeg dem hjem. Koselig med besøk av og til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, QQbaby skrev:

Slike venner ville jeg valgt bort, for et strev og ork det må være å ha slike venner som krever å bli kjørt hut og dit. Slike late mennsker som ikke får seg lappen slik at de kan utnytte andre, ja de bør man klare seg fint uten!

Kan hende at det er annet en latskap at de ikke har lappen. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
39 minutter siden, QQbaby skrev:

Så om venninna di får epilepsi og ikke kan kjøre noe mer velges hun bort? 

Anonymkode: db057...6ed

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 timer siden, QQbaby skrev:

Så mye rart folk  tolker ut av innlegget til TS, da? Det står ingenting verken om at TS synes det er slitsomt, eller at vennene krever å bli kjørt hit og dit. Det går fint an å velge bort lappen uten at man er lat eller krever å blir kjørt av den grunn. Ikke alle har råd til lappen, for ikke å snakke om bil. 

Anonymkode: 1bbe4...dd3

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ber de ringe taxi.

Heldigvis jobber jeg som taxisjåfør på si, så ventetiden er ofte kort.

Anonymkode: 3d0c2...71f

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kjører de hjem hvis det regner ute eller hvis det er lenge til neste buss går eller det ikke går noen. Ofte er det jeg som tilbyr å kjøre de hjem. De er verken late eller utnytter meg. Har absolutt ikke noe problem med å kjøre de hjem 😊 Taxi er dyrt, så de skal få slippe å bestille taxi

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hender jeg henter og kjører hjem en venninne som deler bil med samboeren sin. Går greit å komme seg til meg med buss, men syns egentlig det bare er hyggelig😊 Da får vi mere tid sammen❤️ Tar ca 15 minutter en vei.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så dum at jeg henter dem. Det er like langt for meg til dem. Noen ganger spaserer jeg hele veien til dem, men de gidder ikke å spasere til meg. Latskap. Men jeg vil jo ha besøk da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke lappen. Så lenge jeg kommer meg dit med buss/til fots så gjør jeg det. Dersom det ikke går noen buss jeg kan ta blir jeg hentet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...