Gå til innhold

Redd for å bli såret!!


*M*

Anbefalte innlegg

Nå har jeg blitt ordntlig forelsket. Jeg har vært veldig betatt av en gutt veldig lenge og nå har dette utviklet seg til en forelskelse.

Vi er veldig gode venner, og jeg er derfor redd for å miste det vi har nå. Jeg føler han har andre følelser for meg enn vennskap, men er redd for å ta sjangsen fordi jeg er redd for å bli såret og for at dette vil ødelegge det vennskapet vi har nå.

Bør jeg ta sjangsen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vanskelig å si sikkert. Ta en runde med deg selv før du sier noe og sjekk om du kanskje driver med ønsketenkning. Men hvis du er temmelig sikker på at det "er noe der" så kan du kanskje forsøke deg med noe som er litt nøytralt: "Det er så koselig å være sammen med deg", "Jeg bryr meg om deg, vet du" eller "Jeg er glad du er her".

Det åpner døra litt på gløtt uten at du legger hele følelseslivet åpent. Så får du se hva han sier. :trøste:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Fiona*

Enig. Litt avhengig av hvordan dere omgås ellers. Si noe som er positivt uten å servere hjertet ditt på sølvfat og se om det glimter til. Jeg tror du fort vil merke om det er interessant eller ikke.

Lykke til :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

ikke smart å ødelgge et vennskap. Slike greier pleier ikke å fungere. Eneste jeg har opplevd er et vennskap som går i dukken, selv om han/jeg har avisst og vi har lovet å bare være venner. Det blir aldri det samme igjen. Spør deg selv. tror du virkelig at det ligger noe mer enn et bra vennskap...jeg ville ventet med å gjøre noe..la han prøve seg om han vil ha deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begge mine to eks-kjærester har vært gode venner før vi ble sammen. Men da hadde de det slik som jeg har det nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Ta sjansen, da, hvis du tror det kan utvikle seg til et bra forhold (forutsatt at han er interessert også, så klart...). Å si at man er forelska hvis man ikke har tro på at man passer sammen synes jeg er unødvendig. Men vet om mange som har vært gode venner lenge før de blir sammen.

Og venner... de har man da flere av:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lurven

synes du skal ta sjansen jeg hvis du liker han.

noen sjanser må man ta i livet for å få det bra

og hvis det går bra ødelegger du jo ikke vennskapet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Begge mine to eks-kjærester har vært gode venner før vi ble sammen. Men da hadde de det slik som jeg har det nå.

hvorfor en den ekser den dagen i dag da? er dere fortsatt like gode venner? yepp..det var det jeg trodde!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han ene er den beste vennen jeg har, vi gikk fra venner til kjærester og fra kjærester til venner.

Han andre er også fremdeles en god venn og som etter det ble slutt ønsket å være en god venn og det har han vært!

Forstod ikke hva du mente med det første spørsmålet?

(rettskriving??)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi vi ble mer venner en kjærester og med den andre ble det et vanskelig langdistanse forhold og vi skle litt fra hverandre. Jeg føler allikevel at dette ikke har så mye med spørsmålet mitt å gjøre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest NastyNice

Ville bare si at jeg er i en slik situasjon selv, er en jeg har kjent i mange år jeg har blitt sammen med nå. Vi gikk veeeldig forsiktig fram, og innså til slutt at det var bare tull å utsette seg for det der siden vi begge var forelsket i hverandre og single. Fungerer ikke dette her, kommer vi til å holde kontakten uanz.

Det jeg egentlig ville si var at du må ta sjansen og se det hele an! Kan jo ikke blokkere dine (og hans) følelser. Men som sagt i andre innlegg, gå forsiktig fram og la han også ha noe han skulle ha sagt. Snakk med hverandre og vær ærlige!

Til slutt vil jeg ønske deg lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...