AnonymBruker Skrevet 14. juli 2017 #1 Del Skrevet 14. juli 2017 Er det noen her,som har fått feil vedtak hos nav. Eks sykepenger,dagpenger. Du har levert inn alt som trengs,så får du mld om vedtak. Da ser du at det er feil. Du ringer...da begynner møllen å kvernet langsomt. Kan du si noe om veien videre og hvordan det gikk? Anonymkode: f010b...6ce Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2017 #2 Del Skrevet 14. juli 2017 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det noen her,som har fått feil vedtak hos nav. Eks sykepenger,dagpenger. Du har levert inn alt som trengs,så får du mld om vedtak. Da ser du at det er feil. Du ringer...da begynner møllen å kvernet langsomt. Kan du si noe om veien videre og hvordan det gikk? Anonymkode: f010b...6ce Vil oppfordre deg til å klage så snart som mulig om det er noe som er galt. Hvis du kun ringer og ikke fremmer klage kan du risikere at du ikke har en sak når klagefristen har gått ut. Anonymkode: 96511...377 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2017 #3 Del Skrevet 14. juli 2017 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Vil oppfordre deg til å klage så snart som mulig om det er noe som er galt. Hvis du kun ringer og ikke fremmer klage kan du risikere at du ikke har en sak når klagefristen har gått ut. Anonymkode: 96511...377 Er ikke noen klagefrist, så lenge nav har gjort feil! Anonymkode: f010b...6ce Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2017 #4 Del Skrevet 14. juli 2017 De liker å prøve seg. Samboer har klaget til fylkesmannen fire ganger og fått medhold alle gangene. Anonymkode: 4e896...dd3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2017 #5 Del Skrevet 15. juli 2017 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Er det noen her,som har fått feil vedtak hos nav. Eks sykepenger,dagpenger. Du har levert inn alt som trengs,så får du mld om vedtak. Da ser du at det er feil. Du ringer...da begynner møllen å kvernet langsomt. Kan du si noe om veien videre og hvordan det gikk? Anonymkode: f010b...6ce Jeg har fått feilutbetalt et beløp på ca, 6500 kroner, dette var da i en overgangsfase fra dagpenger til full sykemelding. Jeg bare betalte tilbake pengene med en gang. Selv om jeg hadde brukt opp pengene i god tro, visste ikke at de hadde feilberegnet beløpet. Kunne ha klagd og fått dette annullert siden det ikke er munnen feil at de har rotet, men jeg orket ikke. Var så forferdelig dårlig form at jeg fikk min mor til å betale det for meg. (Hun fikk selfølgelig tilbake de pengene jeg lånte senere). Anonymkode: 2c20e...fb5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2017 #6 Del Skrevet 15. juli 2017 Jeg fikk for lite fødselspenger. De brukte 11 måneder på å behandle klagen og betale det som manglet... Anonymkode: 95ac6...ecc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2017 #7 Del Skrevet 15. juli 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg fikk for lite fødselspenger. De brukte 11 måneder på å behandle klagen og betale det som manglet... Anonymkode: 95ac6...ecc Og da var permisjonen over... Anonymkode: 95ac6...ecc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2017 #8 Del Skrevet 15. juli 2017 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Er ikke noen klagefrist, så lenge nav har gjort feil! Anonymkode: f010b...6ce Og hvordan kan du være så sikker på at nav har gjort en feil? Svært mange setter seg lite inn i vilkårene for stønaden de søker på og mener de har rettigheter de ikke nødvendigvis har... OM Nav har gjort en feil (og det skjer selvsagt i blant) kan saken omgjøres - men om de ikke er enige i det MÅ man klage for å få ny vurdering.. Folketrygd loven og andre lover NAV jobber etter er komplekse og gir lite rom for skjønnsmessige vurderinger.... Men mange tror likevel at NAV MÅ ta hensyn til deres spesielle situasjon... Og det kan de sjelden gjøre.... Anonymkode: 10510...24a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ajarRun Skrevet 15. juli 2017 #9 Del Skrevet 15. juli 2017 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har fått feilutbetalt et beløp på ca, 6500 kroner, dette var da i en overgangsfase fra dagpenger til full sykemelding. Jeg bare betalte tilbake pengene med en gang. Selv om jeg hadde brukt opp pengene i god tro, visste ikke at de hadde feilberegnet beløpet. Kunne ha klagd og fått dette annullert siden det ikke er munnen feil at de har rotet, men jeg orket ikke. Var så forferdelig dårlig form at jeg fikk min mor til å betale det for meg. (Hun fikk selfølgelig tilbake de pengene jeg lånte senere). Anonymkode: 2c20e...fb5 Hvordan er det styr? Du kontakter et advokatfirma som spesialiserer seg på slikt, og så fikser de alt. Store deler av de som får ytelser fra NAV har krav på fri rettshjelp. Jeg kan ikke fatte å begripe at ikke alle som er misfornøyde med NAV utnytter det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mimoe Skrevet 15. juli 2017 #10 Del Skrevet 15. juli 2017 Gadd ikke bruke tid på å krangle, så jeg kontaktet advokat. Gikk over et år før jeg fikk tilbakebetalt 100000. Fikk dekka advokatutgifter siden feilen lå hos nav. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2017 #11 Del Skrevet 15. juli 2017 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg fikk for lite fødselspenger. De brukte 11 måneder på å behandle klagen og betale det som manglet... Anonymkode: 95ac6...ecc Skjedde her også. Var ferdig med permisjonen i mars og klagen ble ferdigbehandlet i oktober. Var snakk om å få utregnet variabel lønn, pga. pålagt overtid. Fikk medhold i klagen og etterbetalt Anonymkode: 224d6...a63 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2017 #12 Del Skrevet 15. juli 2017 Her får dere penger fra det offentlige.. Og hvis noen har gjort en feil og dere får litt mindre enn dere skulle, så er det frem med.advokat med en gang... Man er jaggu utakknemlige i dette landet Anonymkode: 36134...c07 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
moho Skrevet 15. juli 2017 #13 Del Skrevet 15. juli 2017 Jeg fikk beregnet for lite i foreldrepenger, klaget og fikk avslag igjen. Ga opp. Irriterer meg enda og det er 5 år siden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2017 #14 Del Skrevet 15. juli 2017 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Og hvordan kan du være så sikker på at nav har gjort en feil? Svært mange setter seg lite inn i vilkårene for stønaden de søker på og mener de har rettigheter de ikke nødvendigvis har... OM Nav har gjort en feil (og det skjer selvsagt i blant) kan saken omgjøres - men om de ikke er enige i det MÅ man klage for å få ny vurdering.. Folketrygd loven og andre lover NAV jobber etter er komplekse og gir lite rom for skjønnsmessige vurderinger.... Men mange tror likevel at NAV MÅ ta hensyn til deres spesielle situasjon... Og det kan de sjelden gjøre.... Anonymkode: 10510...24a Når 40 % av vedtak blir klaget..og de får medhold i de fleste saker...så er det ikke innimellom. Tror vedtak blir gjort hastig. Det er ikke jurister som gjør vedtak,men anker du, da kommer juristen inn.Ank dine saker. Det er en grunn til at de ansetter flere jurister. Anonymkode: f010b...6ce Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2017 #15 Del Skrevet 15. juli 2017 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Her får dere penger fra det offentlige.. Og hvis noen har gjort en feil og dere får litt mindre enn dere skulle, så er det frem med.advokat med en gang... Man er jaggu utakknemlige i dette landet Anonymkode: 36134...c07 Vet du hva..det er en rett jeg har opparbeidet meg gjennom et langt liv Anonymkode: f010b...6ce Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2017 #16 Del Skrevet 15. juli 2017 EKS på et feilvedtak. Jeg var først å snakket med de på lokalkontor, etter å ha fylt ut skjema. Han har ikke krav på hjelpestønad,sa hun jeg snakket med. Dette var en sak,jeg hjalp en person med Skjemaet er et kapittel for seg selv Det er sånn: trenger du hjelp til å stå opp,spise,kle på deg, toalettbesøk? Du skal krysse av ja/nei Så kom vedtak i posten. Avslag. Jeg skjønte at det var feil. Jeg ringte for moro skyld deres tlf 2 ganger, for å få bekreftet hvor inkompetente de er. Og spurte om hva som skulle til. Ja,altså...at det var ja på alle spørsmål Sendte anke på dette. Det gikk uker,og vedtaket omgjort. Hadde de kunnet jobben sin,som de er satt til, så hadde de sluppet alt ekstraarbeid de får. Anonymkode: f010b...6ce Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blodets rett Skrevet 15. juli 2017 #17 Del Skrevet 15. juli 2017 4 timer siden, amativeReflection skrev: Hvordan er det styr? Du kontakter et advokatfirma som spesialiserer seg på slikt, og så fikser de alt. Store deler av de som får ytelser fra NAV har krav på fri rettshjelp. Jeg kan ikke fatte å begripe at ikke alle som er misfornøyde med NAV utnytter det. Ja, men det er en ganske høy egenandel på såkalt fri rettshjelp. Jeg tror det ligger nærmere 1 000 kroner, en ganske anselig sum for dem som lever på trygd. Med andre ord er ikke fri rettshjelp noe du strør om deg med i tide og utide fordi du har en hær av offentlig betalte advokater parat til å tjene deg, fordi det har du ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2017 #18 Del Skrevet 15. juli 2017 Nå har jeg en anke inne selv. Var sykemeldt i 7 mnd. Sykepengegrunnlaget er helt feil. Jeg har snakket med de flere ganger om dette. Hvor mange personer i etaten,aner jeg ikke. Har fått bekreftelse på at det er gjort feil grunnlag. Er i jobb igjen,men det har tatt tid. Og jeg har manglet penger hver j...mnd De tok utgangspunkt i siste utbetalt lønn. Noe som er regelen. Pluss grunnlønn De tok ikke hensyn til at jeg er pålagt å jobbe om natten. At jeg har ikkeplanlagt overtid. Dette er utenom grunnlønn. Siste mnd,og mnd før jobbet jeg ekstra,og jobbet 15 dager med nattskift eks. Jeg har det sånn hele året. Jeg har bla sendt mld til de, på nett. Og jeg har flere svar hvor de viser sin inkompetanse. Anonymkode: f010b...6ce Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2017 #19 Del Skrevet 15. juli 2017 1 minutt siden, Blodets rett skrev: Ja, men det er en ganske høy egenandel på såkalt fri rettshjelp. Jeg tror det ligger nærmere 1 000 kroner, en ganske anselig sum for dem som lever på trygd. Med andre ord er ikke fri rettshjelp noe du strør om deg med i tide og utide fordi du har en hær av offentlig betalte advokater parat til å tjene deg, fordi det har du ikke. Anker du, så er det jurist som ser på saken på nytt Anonymkode: f010b...6ce Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest New Girl Skrevet 15. juli 2017 #20 Del Skrevet 15. juli 2017 Jeg har fått feil to ganger. Men begge ganger var det at de har betalt meg for mye. Sa fra ved å sende de melding. Den ene gangen mente de at jeg hadde sagt fra litt for sent og at jeg burde ha skjønt det var feil. Måtte derfor betale tilbake halvparten av det jeg hadde fått for mye. Ellers tok det ikke veldig lang tid før de rettet oppi det. Men ganske irriterende at de klarer å gjøre den samme feilen to ganger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå