Gå til innhold

Er dette en vanlig respons på melding

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du sa du hadde det "sånn passe". Det betyr at du har det helt ok. Hvis det er sympati fra andre du vil ha så må du syte mer. Folk med sosialintelligens driver ikke og graver etter mer info når du sier du har det greit. Kommuniser behovet ditt så ser du nok folk som bryr seg mer. 

Anonymkode: 9a404...742

Jeg har aldri klart dette, grunnet mine foreldre. Gikk alltid på rommet mitt når jeg var lei meg eller skjulte det på andre måter. Var flau over at jeg ikke var "perfekt".

Og når jeg først har delt vonde følelser har de reagert med sinne. Spesielt stemor og pappa. 

Anonymkode: 9fb14...027

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja,mye man burde gjort. Men nå gjorde jeg ikke det. Ikke alltid lett å være tydelig. 

Da må du slutte å skylde på den andre når det er du som ikke greier å kommunisere ordentlig. Det er ikke den andre som har hele ansvaret for resultatet av en samtale. Det er heller ikke et sett regler når det kommer til samtaler, noen ganger går man litt dypere ned i materien andre ganger holder man det lett. Det virker uansett her som du legger alt for mye ansvar over på motparten, folk er ikke synske så da må du kommunisere ordentlig slik at du får det du ønsker deg fra andre. 

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg betyr "sånn passe" at man har det helt okay - hverken negativt eller positivt men midt på treet; dette er slik de fleste har det og for meg ville det da ikke være nødvendig med et oppfølgningsspørsmål. 

Om man ikke har det greit så sier man "Har det vanskelig/ugreit" og ikke "Sånn passe". 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tsunade
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, sant. Får gå til fastlegen å høre om psykolog. Bare at jeg har gjort det flere ganger før, begynner å bli flaut.

Vet det virker sutrete å reagere på en slik melding, men ligger ganske mange vonde følelser bak. 

Takk for svar:)

Bare hyggelig :) Skjønner at det kan være sårt å bli skuffet over sine nærmeste, og da blr man litt "sutrete". Du skriver at det ligger vonde følelser bak, og slik er det som regel når man reagerer på "småting". Jeg tenker at det kanskje er bedre å bruke energien på å gjøre noe bra for seg selv(som å finne en psykolog f.eks.) enn å bli bitter på at andre ikke er slik man ønsker at de skulle være.

Endret av Tsunade
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har aldri klart dette, grunnet mine foreldre. Gikk alltid på rommet mitt når jeg var lei meg eller skjulte det på andre måter. Var flau over at jeg ikke var "perfekt".

Og når jeg først har delt vonde følelser har de reagert med sinne. Spesielt stemor og pappa. 

Du sitter å sutrer pga noe som skjedde for 15årsiden? For du har en stemor som sender deg en melding og FAKTISK spør hvordan du har det? 

Kom deg ut av offerrollen, folk har en forferdelig barndom der de blir mobbet, slått, og sexuelt misbrukt . Foreldre som er alkoholikere og rusavhengige. Og du sitter her og synst synd på deg selv for du er et skilsmisse barn, og måtte kjenne på hormoner som ungdom?   

Du er voksen nå, ingen andre kan ta ansvar enn deg over ditt liv, og valg du tar.

Anonymkode: 1d35d...087

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Da må du slutte å skylde på den andre når det er du som ikke greier å kommunisere ordentlig. Det er ikke den andre som har hele ansvaret for resultatet av en samtale. Det er heller ikke et sett regler når det kommer til samtaler, noen ganger går man litt dypere ned i materien andre ganger holder man det lett. Det virker uansett her som du legger alt for mye ansvar over på motparten, folk er ikke synske så da må du kommunisere ordentlig slik at du får det du ønsker deg fra andre. 

Se svaret mitt over. Og det irriterer meg at hun spør om dette, vet hun ikke bryr seg uansett. Er bare en høflighetsfrase fra hennes side. 

Ja jeg burde vært flinkere til å kommunisere. Må lære dette da jeg aldri fikk sjansen til dette som barn og ungdom. Jeg har lært at mine følelser ikke er viktig. 

Jeg antok hun kjente meg såpass at når jeg for en gang skyld ikke sier jeg har det bra så ville hun forstå. Men ser at det kam tolkes på ulike måter. Men ferdig med dette nå, får ikke gjort noe mer fra eller til. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Du sitter å sutrer pga noe som skjedde for 15årsiden? For du har en stemor som sender deg en melding og FAKTISK spør hvordan du har det? 

Kom deg ut av offerrollen, folk har en forferdelig barndom der de blir mobbet, slått, og sexuelt misbrukt . Foreldre som er alkoholikere og rusavhengige. Og du sitter her og synst synd på deg selv for du er et skilsmisse barn, og måtte kjenne på hormoner som ungdom?   

Du er voksen nå, ingen andre kan ta ansvar enn deg over ditt liv, og valg du tar.

Anonymkode: 1d35d...087

Jeg har ikke skrevet alt om hvorda  jeg hadde som barn. Og det at andre har det verre gjør ikke mine følelser mindre verdt. Det er alltid noen som har verre. En som har mistet moren sin i kreft som 2 åring kan da ikke klage fordi det finnes noen som har sett begge foreldra bli skutt på nært hold. 

Men uansett. Jeg klarer som regel holde meg oppreist men jeg tror jeg er deprimert fortsatt. Og det er ikke bare å snappe ut av det. Tar ansvar ved det ved å oppsøke psykolog.

Har en dårlig dag og syntes litt synd på meg selv, ja.

akk for svar. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å sende henne en ny melding og si at det går egentlig ikke så bra og om dere kan ringes i løpet av helgen? :) Hadde noen av mine venner eller familie sendt en slik melding hadde jeg blitt glad for at de følte de kunne fortelle meg uoppfordret at de ikke hadde det så bra. Det er ikke lett å holde styr på hvordan det går med hele familien og alle vennene mine har det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fordi jeg ikke stoler på henne og prøvde å si noe annet enn "bra" som jeg alltid gjøe. Trodde kanskje hun hadde sosial intelligens nok til å spørre. Men den gang ei.

Det burde hun ha gjort. 

Anonymkode: 053e8...1a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du oppfører deg sånn som jeg gjorde når jeg var 13 år.

Anonymkode: 6a059...a17

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du oppfører deg sånn som jeg gjorde når jeg var 13 år.

Interessant informasjon. Utdyp mer er du grei. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det burde hun ha gjort. 

Anonymkode: 053e8...1a3

Takk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Men hva vil du at hun skal svare da? Du sier hun er kald og at du ikke stoler på henne - det høres ikke ut som en person jeg ville brettet ut følelsene mine for hvertfall. Hvis du ikke har god kjemi med henne og tilliten ikke er der så er det ikke henne du skal snakke med. "Sånn passe" kan tolkes på mange måter, og hun tolket det sikkert som at du var mer enn okei. 

Vi mennesker blir ofte fornærmet for ting som IKKE blir sagt, og det er litt rart. Man kan ikke alltid bli snurt fordi noen ikke sa akkurat det du tenkte at de skulle si, for de vet jo ikke akkurat hva du tenker dersom du ikke er tydelig i din kommunikasjon. 

Hvis du ikke har det bra, og vil prate med henne om det så synes jeg du kan sende henne en melding og si akkurat det. 

Anonymkode: 5ea13...a8c

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Interessant informasjon. Utdyp mer er du grei. 

Jeg ble voksen og sluttet å oppføre meg sånn. The end

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ble voksen og sluttet å oppføre meg sånn. The end

Jævla hovne ufølsomme idiot.  

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Så mye kjipe folk i tråden her. Dere har tydeligvis ikke noe begrep om hva selvsentrerte (ste)foreldre gjør mot sine barn selv når de er voksne og hva konsekvensene av det er. TS, du har din historie med stemoren din og prøv å gi deg sjøl omsorgen.

Anonymkode: 1c446...566

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg ville ikke tolket det som om du ønsket å prate, det gjorde vel ikke stemora di heller. 

Anonymkode: 31b0e...865

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så mye kjipe folk i tråden her. Dere har tydeligvis ikke noe begrep om hva selvsentrerte (ste)foreldre gjør mot sine barn selv når de er voksne og hva konsekvensene av det er. TS, du har din historie med stemoren din og prøv å gi deg sjøl omsorgen.

Anonymkode: 1c446...566

Tusen takk for støtten, skal prøve på det😊Ja, angrer på at jeg opprettet denne tråden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du svarte som en typisk dame. "Greit, sånn passe, ok" også ikke mene det. Andre kan ikke gjette, de leser ikke tankene dine.

Det er veldig trist at du ikke har det bra. Det er lov å synes synd på seg selv på dårlige dager. 

Anonymkode: 7bea7...a48

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...