AnonymBruker Skrevet 14. juli 2017 #1 Del Skrevet 14. juli 2017 Hadde time hos privat spesialist (subsidiert av staten). Fikk påmelding på sms to dager i forveien. Denne timen hadde jeg ventet på i 1,5 måned. Var på hytta den uka og møtte kjøre to timer for å rekke timen. Da jeg kom dit sto det på døra at spesialisten hadde tatt FERIE! Snakka med en i resepsjonen (var andre leger der, men ingen innen fagfeltet), og hun kunne bekrefte timen min. Fikk beskjed om at jeg muligens ville få gebyr for ikke oppmøtt time! Men hun skulle skrive et notis til legen om at jeg hadde vært der... Men altså... Burde ikke legen betale gebyr? Hva med all kjøringen - fire timer kjøring for dette her! Hva slags rettigheter har jeg egentlig her? Anonymkode: 64051...c32 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2017 #2 Del Skrevet 14. juli 2017 Du har ikke mange rettigheter bortsett fra å få nye time enten hos spesialisten du var henvist til, eller annen spesialist innen samme fagfelt. Jeg ville bedt om ny time med en gang legen var tilbake, og syns ikke du burde betale for den. De kan selvsagt ikke kreve gebyr av deg for en time du har møtt til og ikke fått. Du kan også klage til heseforetaket du tilhører. Jeg opplevde en gang å komme til time hos spesialist på sykehus, meldte meg i luken og fikk beskjed om å sitte ned. Etter halvannen time der jeg ikke så legen hente inn noen andre eller gå forbi, spurte jeg i luken hvor lang ventetid det egentlig var. Da viste det seg at legen ikke var på jobb, og hun som satt opp timen hadde bommet på datoen. Egentlig skal du slippe å betale ved over en times ventetid, men jeg måtte pent betale da jeg fikk ny time et par uker etterpå. Anonymkode: c39ec...085 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ragnar89 Skrevet 14. juli 2017 #3 Del Skrevet 14. juli 2017 Du får tilbake for kjøringen av pasientreiser. Be damen i resepsjon om å bekrefte timen og send det med inn som dokumentasjon på at du hadde time når du søker om å få dekket reisen. Du får papirer om pasientreiser hos sykehuset. Jeg har opplevd det samme. Fikk dekt reisen frem og tilbake selv om jeg ikke var på timen pga legen var syk 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2017 #4 Del Skrevet 14. juli 2017 Haha?? Anonymkode: 5cb4d...2e2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
petterm Skrevet 14. juli 2017 #5 Del Skrevet 14. juli 2017 3 timer siden, Ragnar89 skrev: Du får tilbake for kjøringen av pasientreiser. Be damen i resepsjon om å bekrefte timen og send det med inn som dokumentasjon på at du hadde time når du søker om å få dekket reisen. Du får papirer om pasientreiser hos sykehuset. Jeg har opplevd det samme. Fikk dekt reisen frem og tilbake selv om jeg ikke var på timen pga legen var syk Problemet her kan være at pasientreiser dekker reise fra hjemsted, ikke fra hytta. Jeg ville krevd kjøregodtgjørelse etter statens satser. Det er ikke riktig at TS skal ha utgifter når de roter med timen til TS. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2017 #6 Del Skrevet 14. juli 2017 Statens satser er en vits. Taper mye på det. Legen burde få trekk i lønn 15 min forsinket eller mere. Anonymkode: 00066...e5a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2017 #7 Del Skrevet 14. juli 2017 Gi legen gebyr? Legen har ferie. Det er ikke legen som har satt opp timen din eller ikke gitt deg beskjed om at han har ferie. Det er administrasjonen som har gjort feil her. Anonymkode: d9961...5ff 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Herr Heftig Skrevet 14. juli 2017 #8 Del Skrevet 14. juli 2017 Du kan gå til sivilt søksmål for brudd på avtaleloven. Dere hadde en avtale, som legen har brutt, og som har ført til at du har tapt penger. Men kanksje en idé å prøve å være mer diplomatisk først. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2017 #9 Del Skrevet 15. juli 2017 17 timer siden, AnonymBruker skrev: Hadde time hos privat spesialist (subsidiert av staten). Fikk påmelding på sms to dager i forveien. Denne timen hadde jeg ventet på i 1,5 måned. Var på hytta den uka og møtte kjøre to timer for å rekke timen. Da jeg kom dit sto det på døra at spesialisten hadde tatt FERIE! Snakka med en i resepsjonen (var andre leger der, men ingen innen fagfeltet), og hun kunne bekrefte timen min. Fikk beskjed om at jeg muligens ville få gebyr for ikke oppmøtt time! Men hun skulle skrive et notis til legen om at jeg hadde vært der... Men altså... Burde ikke legen betale gebyr? Hva med all kjøringen - fire timer kjøring for dette her! Hva slags rettigheter har jeg egentlig her? Anonymkode: 64051...c32 Skal du få gebyr som møter opp fordi legen uteblir? Reiseutgifter kan du søke dekket elektronisk på helsenorge.no Anonymkode: 76946...fb2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå