AnonymBruker Skrevet 13. juli 2017 #21 Del Skrevet 13. juli 2017 2 minutter siden, Arabella skrev: Det er ikke hennes hytte. Slik jeg har forstått det, eide TS' far denne hytta før hun kom inn i bildet. De har antagelig felleseie. Anonymkode: 479f7...737 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2017 #22 Del Skrevet 13. juli 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det din far eller stemor som sier dette? Etter at min far fikk ny kone får jeg ikke lov til å få julegaver eller ha kontakt med han. Drittkjerring er hun, men han er dum som et brød som føyer seg. Anonymkode: a68fc...998 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Får familie på hennes side låne hytta? Anonymkode: f250d...91d Det er han som sier at hun har bestemt dette. Hennes familie er ikke herifra så det er ikke aktuelt for de å låne hytta uansett. Dersom de skulle låne hytta til noen andre, vil hun merke det godt hvis situasjonen blir slik at hun ønsker å sitte i uskiftet bo dersom min far dør før henne. Ts Anonymkode: 5c2d7...820 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2017 #23 Del Skrevet 13. juli 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det din far eller stemor som sier dette? Etter at min far fikk ny kone får jeg ikke lov til å få julegaver eller ha kontakt med han. Drittkjerring er hun, men han er dum som et brød som føyer seg. Anonymkode: a68fc...998 Og du klarer ikke å se forskjellen på at far og stemor ikke ønsker å låne bort sin egen hytte og det du skriver her? Anonymkode: 479f7...737 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2017 #24 Del Skrevet 13. juli 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: De har antagelig felleseie. Anonymkode: 479f7...737 Ja, de har felleseie. Ts Anonymkode: 5c2d7...820 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2017 #25 Del Skrevet 13. juli 2017 Det er jo rart at de først sier ja og så sier nei (hvis jeg har forstått det riktig). I hvilken situasjon sa de ja, og hvorfor ombestemte de seg og hvordan sa de ifra om dette? Anonymkode: 5c956...51a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2017 #26 Del Skrevet 13. juli 2017 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er jo rart at de først sier ja og så sier nei (hvis jeg har forstått det riktig). I hvilken situasjon sa de ja, og hvorfor ombestemte de seg og hvordan sa de ifra om dette? Anonymkode: 5c956...51a Jeg hadde avtalt å dra opp å rydde litt rundt der og gjøre litt forefallende mot å låne hytta med samboer og evt barna når de var hos meg i sommer. Dette snakket jeg om med min far, min samboer også. Plutselig en dag ringte min far etter å ha diskutert med sin kone, og hun ville ikke låne den bort pga at min eks drakk mye der når jeg var der med han. Ts Anonymkode: 5c2d7...820 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arabella Skrevet 13. juli 2017 #27 Del Skrevet 13. juli 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg hadde avtalt å dra opp å rydde litt rundt der og gjøre litt forefallende mot å låne hytta med samboer og evt barna når de var hos meg i sommer. Dette snakket jeg om med min far, min samboer også. Plutselig en dag ringte min far etter å ha diskutert med sin kone, og hun ville ikke låne den bort pga at min eks drakk mye der når jeg var der med han. Ts Anonymkode: 5c2d7...820 Dette vil jeg si er et åpenbart meget vikarierende motiv. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sanne__ Skrevet 13. juli 2017 #28 Del Skrevet 13. juli 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Vel, de har tydelig dårlig erfaring med deg og din tidligere samboer, så nå er de mer restriktive på å låne den ut til deg. Sånn er det bare. Man må nesten ta konsekvensene av tidligere hendelser. Anonymkode: b5537...090 Enig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arabella Skrevet 13. juli 2017 #29 Del Skrevet 13. juli 2017 4 minutter siden, Sanne__ skrev: Enig! Jeg foreslår at du leser tråden i sin helhet, spesielt innlegg nr. 12, før du skriver noe som bare er intetsigende. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2017 #30 Del Skrevet 13. juli 2017 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg hadde avtalt å dra opp å rydde litt rundt der og gjøre litt forefallende mot å låne hytta med samboer og evt barna når de var hos meg i sommer. Dette snakket jeg om med min far, min samboer også. Plutselig en dag ringte min far etter å ha diskutert med sin kone, og hun ville ikke låne den bort pga at min eks drakk mye der når jeg var der med han. Ts Anonymkode: 5c2d7...820 Så problemet var at din far ikke hadde hørt med medeier om det var greit, selv om han visste at det antagelig ikke var det. Smart av faren... Anonymkode: 479f7...737 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2017 #31 Del Skrevet 13. juli 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: INGENTING har blitt ødelagt der, og jeg har forlatt hytta vasket og bedre ryddet enn da jeg ankom. Jeg synes bare det er blodig dårlig gjort at min samboer blir satt i samme bås som min eks automatisk. Ts Anonymkode: 5c2d7...820 Hadde vært gildt å hørt de andres versjon. Skal innrømme,ja nå er jeg nok litt forutinntatt, men det du sier der høres ut som noe et av mine barn kunne sagt til meg og vi var UENIGE om hendelsesforløpet. Har nelig vært borti noe lignende. Så de andres versjon høre ,før jeg baserer meg på kun den enes. Anonymkode: 52bd3...851 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arabella Skrevet 13. juli 2017 #32 Del Skrevet 13. juli 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hadde vært gildt å hørt de andres versjon. Skal innrømme,ja nå er jeg nok litt forutinntatt, men det du sier der høres ut som noe et av mine barn kunne sagt til meg og vi var UENIGE om hendelsesforløpet. Har nelig vært borti noe lignende. Så de andres versjon høre ,før jeg baserer meg på kun den enes. Anonymkode: 52bd3...851 Nå er TS 36 år da, ingen tenåring som vil unndra seg ansvar. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perle Skrevet 13. juli 2017 #33 Del Skrevet 13. juli 2017 7 timer siden, Blodets rett skrev: Sånne liberalistiske prinsipper kan jeg ikke fordra. De ødelegger forbindelsen mellom generasjonene. Som eier står man ikke fritt til å gjøre hva som helst med eiendelen. Man er bare en forvalter av verdier som skal videreføres, og helst i bedre stand enn da man overtok dem selv. Som eier av mitt eget hus, tomt og tilhørende bygninger skal jeg love deg at jeg står fritt til å gjøre hva jeg vil. Om jeg får lyst til å fyre opp allt sammen og grille pølser på bålet, ja så gjør jeg det. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2017 #34 Del Skrevet 13. juli 2017 Nå handler vel denne diskusjonen om mer enn bare juridisk rammeverk, da. Det er vel ingen i denne tråden som påstår at Perle over her eller faren til TS ikke har LOV til å bestemme over egen eiendom, men familieforhold har flere aspekter enn bare hva som er juridisk lov - det handler også om hva man bør gjøre, om man ønsker å ha gode relasjoner i familien. Du står også fullstendig fritt til å f.eks. aldri ringe barna dine til bursdag eller jul, men sannsynligvis ender det opp med at du gjør deg selv temmelig upopulær og også ganske ensom på sikt. Juss og etikk er ikke det samme. Nå er jeg enig i at det ikke er noe TS kan gjøre for å tvinge faren og stemora til å endre mening, hun må nok bare finne seg i å feriere et annet sted - men jeg forstår frustrasjonen hennes. Om scenariet er som hun beskriver, altså at hun aldri har ødelagt noe på hytta, er en rolig person, og i tillegg tilbyr seg å gjøre forefallende arbeid mens hun er der, så synes jeg det er ekstremt rart at hun ikke får låne hytta litt om sommeren. Hun er ikke en random person, hun er hytteeierens eget avkom. De fleste besteforeldre som eier hytte låner den gladelig bort til voksne barn og barnebarn, er mitt inntrykk. Selv sitter jeg på mine foreldres hytte nå mens jeg skriver, de er kjempeglade hver gang jeg og barna mine vil ta en tur hit, fordi det betyr at neste generasjon knytter bånd til stedet, og hjelper dem litt med å klippe gress etc. At TS hadde en alkoholisert eks, synes jeg det er ganske drøyt å holde mot henne på den måten - med mindre han satte fyr på hele hytta eller noe annet ekstremt. Som forelder selv så klarer jeg ikke se for meg at jeg hadde reagert så smålig om et av mine barn havnet i den forferdelige situasjonen å være sammen med en rusmisbruker. Hadde aldri tenkt på å straffe det voksne barnet mitt, men snarere tenkt på hvordan jeg kunne hjelpe og støtte mest mulig. De færreste som er sammen med rusmisbrukere er det fordi det er gøy, men fordi de sliter med å komme seg ut av forholdet, spesielt om de har barn og økonomiske forpliktelser sammen. Hadde jeg vært TS, hadde jeg gitt opp planer om hyttetur, men hadde nok også tatt avstand til far og stemor. Anonymkode: 8f598...e62 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2017 #35 Del Skrevet 13. juli 2017 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Finn deg ditt eget feriested. Eier av hus, hytter og andre fasiliteter er ikke forpliktet til å gi alle familiemedlemmer adgang til alt de eier. Sånne innlegg som dette synes jeg er sutrete. Anonymkode: a0a3f...61d For et surt og gretten svar fra deg da. Hadde du svart barna dine på samme måte? "Se å finn deg ditt eget feriehus!" Anonymkode: fbd82...2c7 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2017 #36 Del Skrevet 13. juli 2017 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg syns dere andre er urettferdige her. Nei, man er ikke lovpålagt å låne bort hytta si til barna sine, men det er for de fleste foreldre en selvfølge og noe man har lyst til å gjøre. Å være snill og omtenksom er det som knytter gode bånd til barn og barnebarn. Jeg skjønner imidlertid at de så seg lei av rotet og kaoset som fulgte med forrige samboer, og jeg kunne godt forstått det hvis du ikke fikk bruke hytta så lenge han var i bildet. Det blir allikevel i mitt hode veldig feil å bare regne med at ny samboer er samme typen. Kjenner de han ikke? Kjenner de ikke deg så godt at de vet at du ikke gjør samme tabben (når du velger menn) igjen? Jeg synes dette høres ut som foreldre/besteforeldre som dessverre har et svært begrenset forhold til barn/barnebarn. Det er jo helt klassisk at det er slike som klager på at de ikke får besøk når de havner på sykehjem. Anonymkode: 31a17...5d3 Signerer. Veldig enig med deg Anonymkode: fbd82...2c7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2017 #37 Del Skrevet 13. juli 2017 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Nei, det er i hovedsak min fars kone som nekter, dog min far er enig forstår jeg. Sist jeg snakket med min far mente han at min nye samboer også sikkert drakk. Hvilket han gjør, ca en gang annenhver mnd i godt selskap, alltid rolig slik normale mennesker gjør. Min far er forresten alkoholiker.... ts Anonymkode: 5c2d7...820 Hvis din far er tørrlagt alkoholiker, så kan jeg skjønne at det er vanskelig å låne bort en hytte til folk som drikker alkohol, og særlig din eks som drakk mye. Kanskje du skal la de bli bedre kjent med din nye samboer, slik at de får lære han å kjenne? Det vil jo i så tilfelle endre inntrykket de har av han. Anonymkode: 4641d...d77 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blodets rett Skrevet 14. juli 2017 #38 Del Skrevet 14. juli 2017 9 timer siden, Perle skrev: Som eier av mitt eget hus, tomt og tilhørende bygninger skal jeg love deg at jeg står fritt til å gjøre hva jeg vil. Om jeg får lyst til å fyre opp allt sammen og grille pølser på bålet, ja så gjør jeg det. Så du føler ikke noe som helst ansvar for kommende generasjoner? Sjarmerende. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2017 #39 Del Skrevet 14. juli 2017 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Nå handler vel denne diskusjonen om mer enn bare juridisk rammeverk, da. Det er vel ingen i denne tråden som påstår at Perle over her eller faren til TS ikke har LOV til å bestemme over egen eiendom, men familieforhold har flere aspekter enn bare hva som er juridisk lov - det handler også om hva man bør gjøre, om man ønsker å ha gode relasjoner i familien. Du står også fullstendig fritt til å f.eks. aldri ringe barna dine til bursdag eller jul, men sannsynligvis ender det opp med at du gjør deg selv temmelig upopulær og også ganske ensom på sikt. Juss og etikk er ikke det samme. Nå er jeg enig i at det ikke er noe TS kan gjøre for å tvinge faren og stemora til å endre mening, hun må nok bare finne seg i å feriere et annet sted - men jeg forstår frustrasjonen hennes. Om scenariet er som hun beskriver, altså at hun aldri har ødelagt noe på hytta, er en rolig person, og i tillegg tilbyr seg å gjøre forefallende arbeid mens hun er der, så synes jeg det er ekstremt rart at hun ikke får låne hytta litt om sommeren. Hun er ikke en random person, hun er hytteeierens eget avkom. De fleste besteforeldre som eier hytte låner den gladelig bort til voksne barn og barnebarn, er mitt inntrykk. Selv sitter jeg på mine foreldres hytte nå mens jeg skriver, de er kjempeglade hver gang jeg og barna mine vil ta en tur hit, fordi det betyr at neste generasjon knytter bånd til stedet, og hjelper dem litt med å klippe gress etc. At TS hadde en alkoholisert eks, synes jeg det er ganske drøyt å holde mot henne på den måten - med mindre han satte fyr på hele hytta eller noe annet ekstremt. Som forelder selv så klarer jeg ikke se for meg at jeg hadde reagert så smålig om et av mine barn havnet i den forferdelige situasjonen å være sammen med en rusmisbruker. Hadde aldri tenkt på å straffe det voksne barnet mitt, men snarere tenkt på hvordan jeg kunne hjelpe og støtte mest mulig. De færreste som er sammen med rusmisbrukere er det fordi det er gøy, men fordi de sliter med å komme seg ut av forholdet, spesielt om de har barn og økonomiske forpliktelser sammen. Hadde jeg vært TS, hadde jeg gitt opp planer om hyttetur, men hadde nok også tatt avstand til far og stemor. Anonymkode: 8f598...e62 Jeg har tatt avstand fra de, føler ikke for å ha så mye kontakt akkurat nå hvertfall. De stoler jo ikke på meg. Og dersom de nå ombestemmer seg, ville jeg takke nei. Ikke når de ser slik som de gjør på ting. Ts Anonymkode: 5c2d7...820 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2017 #40 Del Skrevet 14. juli 2017 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvis din far er tørrlagt alkoholiker, så kan jeg skjønne at det er vanskelig å låne bort en hytte til folk som drikker alkohol, og særlig din eks som drakk mye. Kanskje du skal la de bli bedre kjent med din nye samboer, slik at de får lære han å kjenne? Det vil jo i så tilfelle endre inntrykket de har av han. Anonymkode: 4641d...d77 Han er ikke tørrlagt nei. Er periodedranker. Han har møtt min samboer mange ganger og jeg har fått et inntrykk av at de går overens. Min stemor tror jeg ikke liker min samboer dog. Bare en følelse. Jeg har også latt dem bo hos oss når de er her. Men det tror jeg ikke jeg gidder mer. De kan bo på hytta😉 Ts Anonymkode: 5c2d7...820 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå