AnonymBruker Skrevet 14. juli 2017 #41 Del Skrevet 14. juli 2017 41 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så du definerer dere som fattig? Anonymkode: 375cb...bcd Min inntekt er 190 000 i året, så vi lever under fattigdomsgrensen. For fattigdom går ut ifra, standarden i det landet man lever i. Jeg er alene med 2 barn, og til tider er det utrolig tøft. Og jeg har valgt bort bil, selv om jeg egentlig trenger det grunnet sykdom. Vi bor så billig vi bare kan, og jeg bruker aldri penger på meg selv. Bruker klærne min til de er utslitt. Dette så barna mine skal kunne få det de trenger. Anonymkode: 98670...68a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2017 #42 Del Skrevet 14. juli 2017 41 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er ikke fattigdom,men omsorgssvikt. Pengene er der,men det går på prioriteringer. Håpløst å diskutere fattigdom, mår folk ikke vet hva som ligger i begrepet fattigdom Anonymkode: 375cb...bcd Barna til disse som prioriterer pengene helt feil, som hindrer barn i å spise seg mette, som går i hullete klær og som ikke får oppleve noe i feriene, få gaver og ikke får gå i bursdager eller klasseturer blir fortsatt dem "fattige" i klasse ... Opprinnelig snakket jeg om at jeg synes holdningene rundt at familier med dårligere råd slik at barna ikke får reise på kostbare ferier og får ikke like dyre klær som "alle" andre i klassen, at familien ikke har hytte. Media stempler dem som fattige, at samfunnet synes dette er trist og leit... Jeg synes det er feil. Det trenger ikke å være sånn. Barna kan ha er like innholdsrikt godt liv som andre med mer penger. Handler mye om fokuset. Hvis jeg hadde vært barn i dag og f.eks lest denne saken http://www.dagsavisen.no/nyemeninger/de-usynlige-barnas-sommer-1.995040 eller denne https://www.sa.no/fattigdom/kirkens-bymisjon/rode-kors/1-603-barn-lever-under-grensen-for-barnefattigdom-i-sarpsborg/s/5-46-238337 så kunne jeg blitt trist siden livet mitt var litt sånn, syntes synd på mamma siden hun hadde så dårlig råd og bekymring over at det førte til så mye stress for familien ... men siden det ikke var slike saker i media med det fokuset da jeg var liten tenkte jeg ikke på det. Fattigdom var mangel på mat og ikke tak over hodet for meg. Jeg var bare ikke blant de rikeste. Sommerferien var deilig selv i hagen til mamma. Fattigdom der barn går i hullete klær og ikke får spist seg mette er fattigdom å bekymre seg over ja, selv om foreldre prioriterer feil eller ikke mener jeg. Men i media omtales fattigdom der foreldre ikke har råd til at barna får delta på turn, reist på ferier eller reist på kino ofte som et samfunnsproblem ... satt litt på spissen. Anonymkode: 41255...ac1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2017 #43 Del Skrevet 14. juli 2017 20 timer siden, AnonymBruker skrev: Mener du alvorlig at det finnes mennesker som har regninger på 60.000 hver mnd pga medisiner? Som ikke får hjelp til å dekke dette? Anonymkode: e6e57...cbc Nå sa jeg hver tredje måned, ikke hver måned. Men ja, jeg brukte litt over 62.000,- i medisiner hver tredje måned i årevis, og nei, jeg fikk ingen hjelp til å dekke det. I en 18 måneders periode gikk jeg helt uten noen form for inntekt, til og med. Anonymkode: a0962...a5e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blodets rett Skrevet 14. juli 2017 #44 Del Skrevet 14. juli 2017 På 13.7.2017 den 11.40, AnonymBruker skrev: JBudskapet: Vi må få vekk at det er "en feil" at noen er fattige og heller satse på å være inkluderende og gjestfrie! Det er ikke feil at man aldri får reist til syden som liten, eller at man ikke har hytte! De familiene som har råd til dette er HELDIGE! Ikke fokuser på at det er synd på barnefamiliene som ikke kan reise til utlandet denne sommeren. Jeg husker vi hadde sånn runde i klassen der alle skulle fortelle hva man hadde gjort i sommerferien... Folk ramset opp, men jeg hadde bare vært hjemme! Det husker jeg var litt ubehagelig. Anonymkode: 41255...ac1 Hvorfor skal vi akseptere fattigdom i Norge? Det er da mye bedre å skattelegge deg hardt i dag, slik at man får redusert fattigdommen. Stopp gjerne innvandringen også, så får man redusert fattigdommen i Norge ytterligere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2017 #45 Del Skrevet 14. juli 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Medisin du må ha. 60.000 hver 3 mnd?den tror jeg ikke på.240.000 i året er det. Du velger selvfølgelig hva du tror på selv. Men skylapper endrer ikke medisinkostnadene mange kronisk syke og funksjonshemmede må leve med. Sitat Briller,ja hvor ofte må man bytte? Jeg har god råd,men nekter å betale 8000 til optiker. Bestiller på nett til 1500. Det varierer. Noen må bytte ofte. Og ikke alle kan bruke "standardbriller". Sitat Er du syk og trenger hjelpemidler,så har vi hjelpemiddelsentralen. Ergoterapaut/ lege/støtteforeningen vet hva du trenger/har nytte av og det er gratis. Noe er gratis, noe er det ikke. Jeg måtte for eksempel betale krykker selv, for å ta et enkelt eksempel, da hjelpemiddelsentralen ikke kunne hjelpe meg med et funksjonelt par. I tillegg krever mange hjelpemidler tilpasninger i form av tilleggsutstyr eller ombygninger hjemme eller utenfor bolig eller tilleggsutstyr på eller ombygging av kjøretøy etc og langt fra alt dette dekkes. Sitat Er du så syk at du trenger transport..får du pasientreiser når du skal til lege/sykehus. Du kan få ttkort til din fritid. Pasientreiser til fastlege er sjeldent noe problem. Pasientreiser til og fra sykehus er derimot et gjentagende problem for mange da verken sykehus eller fastlege mener rekvireringen er deres ansvar og pasienten havner i midten uten å få taxi. TT-kort er til god hjelp, men dekker sjeldent det reelle behovet da summen er svært begrenset. Sitat Visse sykdommer så dekkes tannlege,ellers dyrt. Det er det for alle,uansett utgifter/intet. Ja, men det er likevel forskjell på HVOR dyrt og hvor mange andre utgifter det kommer på toppen av. Sitat Er du så syk at du trenger hjelp i hjemmet,så søker du om hjemmehjelp. Og du tror hjemmehjelp er gratis? Og at for eksempel halvannen time hver tredje uke holder? Og tror du virkelig en kommunal hjemmehjelp kan brukes til alt man måtte trenge hjelp til? Heller ikke hjemmesykepleien kan brukes til alt. Sitat Kiropraktor er noe du velger selv. Det er ikke noe helsevesenet sier du skal ta. Dessuten vil ikke en kiropraktor beh deg hver uke hele året. Tja, man henvises jo noen ganger dit av lege og behandling hos kiropraktor er for eksempel også innimellom en del av aktivitetskravet på AAP. Og jo, enkelte trenger behandling ukentlig hele året. Eller oftere enn ukentlig. Men det blir uansett ikke gratis om det så er sjeldnere og i kortere perioder. Sitat Istedenfor å ta taxi til butikk, så ringer du en av kjedebutikkene. Handle inn stort. De bringer,har med seg kortautomat. Du må riktignok betale noen kr ekstra. Det spørs hvor du bor. (Og også hva du kan spise.) Sitat Rydde opp i økonomien etter 6 mnd. Vel, de fleste har autotrekk på regninger. Uansett så har du ikke brukt penger på 6 mnd,så du har iallefall de på konto. Anonymkode: 375cb...bcd Fint for deg at du kan forutse hver minste lille ekstra regning som kommer og at alt automatisk legges inn i nettbanken din uten din hjelp. Vi andre får for eksempel førsteregninger på abonnementer, giroer når vi er på legevakta, rørleggerregninger i posten etter at jobben er gjort eller giroer medsendt enkelte ting som bestilles på nett etc. Jeg tror ikke du skjønner hvor stor for eksempel en 2-300 kroners regning fra legevakta du var innom den dagen du ble syk rekker å bli på et halvår, eller hvilke problemer som oppstår med (og som følge av) bilen du parkerte utenfor og aldri fikk henta igjen. Naiviteten lenge leve. Anonymkode: a0962...a5e 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2017 #46 Del Skrevet 14. juli 2017 39 minutter siden, Blodets rett skrev: Hvorfor skal vi akseptere fattigdom i Norge? Det er da mye bedre å skattelegge deg hardt i dag, slik at man får redusert fattigdommen. Stopp gjerne innvandringen også, så får man redusert fattigdommen i Norge ytterligere. Nå kommer ikke jeg til å bli noen som hverken har råd til hytte, dyr bil, eller sydentur med barna når jeg får barn... Man blir ikke rik av å jobbe som helsearbeider for å si det sånn... Det er en prioritering jeg har selv valgt. Men ærlig talt! Jeg synes vi skal gjøre det vi kan for å bekjempe fattigdom og store forskjeller ..., Men desverre er det sånn at de forskjellige jobbene lønnes forskjellig, utdannende og hvor mye man jobber har mye å si. Hvis man er uføretrygdet og syk vil jo dette også påvirke som alle andre steder og hvordan man bruker pengene. Vi er heldige i Norge om man sammenligner med andre land. Dette handler om grunnleggende verdier! Solidaritet, åpenhet, varme og en mer kollektiv tankegang er verdier jeg håper vi vil beholde mens den navlebeskuende egosentriske verdiene der man tror man har rett på all verden uten å jobbe for det er verdier vi bør endre litt på her. Skulle ønske vi kunne delt litt mer innad i familiene og med naboen og kanskje tenkt litt på andre i skoleklassen til barnet og revurdert det å kjøpe en iphone 7 til barnet. Sier ikke at man ikke kan flashe pengene men... Så kanskje de med mager økonomi kan føle seg litt mindre fattige 😊 Vi trenger ikkr å bli mer bortskjemte enn det vi er i Norge Anonymkode: 41255...ac1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2017 #47 Del Skrevet 14. juli 2017 På 13.7.2017 den 14.16, AnonymBruker skrev: Min mann jobber på en barneskole med høy grad av barnefattigdom. Der har de valgt å bruke av driftsbudsjettet på å tilby skolefrokost og varm suppe på slutten av dagen, rett og slett fordi barn lærer bedre på full mage. Og enkelte av barna får ikke spist seg mett mellom suppa fredag ettermiddag og skolefrokost mandag. Anonymkode: ce262...d96 Hvis dette virkelig stemmer så håper jeg skolen kobler inn barnevernet. Anonymkode: 995b1...867 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2017 #48 Del Skrevet 14. juli 2017 Jo, også mener jeg at folk som er syke bør få den medisinen som hjelper dem! f.eks som hun damen med kreft som måtte betale medisinen selv, sånn bør det ikke være. Mennesker jeg siktet til som jeg mener er navlebeskuende som mener de har rett på alt er f.eks foreldre med bv.barn med GOD RÅD som tar seg betalt av bv, for å kjøpe seg en flybillett og hotellopphold for å besøke ungen... Da bør man heller kunne tenke at disse pengene trenger noen andre mer enn meg... synes jeg Anonymkode: 41255...ac1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2017 #49 Del Skrevet 14. juli 2017 Det eneste som nytter er målrettede tiltak direkte mot barna, slik som "ferie for alle" og gratis fritidsaktiviteter. Å bare øke inntekten til lavinntektsfamilier gjennom for eksempel økte sosialhjelpsatser eller uføretrygdsatser vil ikke nødvendigvis komme barna til gode. Noen av de med lavest inntekt her i landet er jo rusmisbrukere og innvandrerfamilier. Innvandrerfamilier sender store summer til hjemlandet og rusmisbrukere bruker jo pengene på ja, nettopp..rus. Så det er nok ikke sånn at alle foreldre prioriterer sine barn og opplevelser til dem. Så lenge folk får råderett over egen inntekt har vi ingen garantier for at det kommer barna til gode. Anonymkode: 995b1...867 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2017 #50 Del Skrevet 14. juli 2017 Ærlig talt sette barn til verden å ikke ha råd til det. Mange jeg kjenner sier de har dårlig råd. Jeg har imidlertid sett hva de sløser penger på. Røyk, cola og utemat - tv pakker osv. Totalt unødvendige ting. Har du barn får du barnetrygd hver måned. Det skal gå til barnet og ikke til alt annet tull. Ikke synd på småbarnsforeldre. Hvis man er 2 og har barn skolealder har en utbetalt kr 70.000,- hver måned. Det er ifølge tv programmet Teenager boss og ssb. Utrolig. Anonymkode: cc75c...7da 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2017 #51 Del Skrevet 14. juli 2017 Jeg vokste opp med en alenemor med lavtlønnet jobb. Vi er tre søsken .Vi bodde i en leilighet med ett soverom, vi barna delte soverommet og mamma sov i stua. Vi var nok fattige, men jeg følte det aldri sånn. Ja, jeg savnet eget rom og så jo at venninnene mine hadde mer penger, men jeg ble aldri mobbet for det. Jeg vokste opp på 80-90 tallet. Jeg har aldri vært i "syden". Det har ikke fristet meg som voksen heller. I mine barns klasser så drar mange på ferie et par ganger i året. Det er mange med mye penger, ihvertfall som bruker mye penger. Men det er også mange som ikke drar på dyre ferier og lar barna få alt de peker på. Anonymkode: 24cd0...540 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2017 #52 Del Skrevet 14. juli 2017 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ærlig talt sette barn til verden å ikke ha råd til det. Mange jeg kjenner sier de har dårlig råd. Jeg har imidlertid sett hva de sløser penger på. Røyk, cola og utemat - tv pakker osv. Totalt unødvendige ting. Har du barn får du barnetrygd hver måned. Det skal gå til barnet og ikke til alt annet tull. Ikke synd på småbarnsforeldre. Hvis man er 2 og har barn skolealder har en utbetalt kr 70.000,- hver måned. Det er ifølge tv programmet Teenager boss og ssb. Utrolig. Anonymkode: cc75c...7da Får man automatisk utbetalt 70 000 hvis man har to barn i skolealder? Da skjønner ikke jeg hvor de pengene som vi skulle ha er hen... Barnetrygden er på 970 kr pr barn. Jo større barn, jo mer koster dem. De fleste har råd til mat og klær, men det er fritidsaktiviteter og andre ting som blir veldig dyrt. Fritidsaktiviteter er ufattelig dyrt. Her koster det 2500 kr pr barn pr halvår å spille fotball! I tillegg skal man på 5 timers dugnad og stå i kiosken. Det er jo vanvidd! Anonymkode: 24cd0...540 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blodets rett Skrevet 14. juli 2017 #53 Del Skrevet 14. juli 2017 (endret) 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Nå kommer ikke jeg til å bli noen som hverken har råd til hytte, dyr bil, eller sydentur med barna når jeg får barn... Man blir ikke rik av å jobbe som helsearbeider for å si det sånn... Det er en prioritering jeg har selv valgt. Men ærlig talt! Jeg synes vi skal gjøre det vi kan for å bekjempe fattigdom og store forskjeller ..., Men desverre er det sånn at de forskjellige jobbene lønnes forskjellig, utdannende og hvor mye man jobber har mye å si. Hvis man er uføretrygdet og syk vil jo dette også påvirke som alle andre steder og hvordan man bruker pengene. Vi er heldige i Norge om man sammenligner med andre land. Dette handler om grunnleggende verdier! Solidaritet, åpenhet, varme og en mer kollektiv tankegang er verdier jeg håper vi vil beholde mens den navlebeskuende egosentriske verdiene der man tror man har rett på all verden uten å jobbe for det er verdier vi bør endre litt på her. Skulle ønske vi kunne delt litt mer innad i familiene og med naboen og kanskje tenkt litt på andre i skoleklassen til barnet og revurdert det å kjøpe en iphone 7 til barnet. Sier ikke at man ikke kan flashe pengene men... Så kanskje de med mager økonomi kan føle seg litt mindre fattige 😊 Vi trenger ikkr å bli mer bortskjemte enn det vi er i Norge Anonymkode: 41255...ac1 Ja, men når du sier at vi bør akseptere at folk er fattige, så sier du jo det stikk motsatte av det du sier her. De verdiene du her signaliserer kan nemlig ikke realiseres uten høye skatter og avgifter, og der tilhørende høy grad av økonomisk omfordeling i form av trygdeytelser og den slags. Endret 14. juli 2017 av Blodets rett Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arabella Skrevet 14. juli 2017 #54 Del Skrevet 14. juli 2017 (endret) 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Ærlig talt sette barn til verden å ikke ha råd til det. Mange jeg kjenner sier de har dårlig råd. Jeg har imidlertid sett hva de sløser penger på. Røyk, cola og utemat - tv pakker osv. Totalt unødvendige ting. Har du barn får du barnetrygd hver måned. Det skal gå til barnet og ikke til alt annet tull. Ikke synd på småbarnsforeldre. Hvis man er 2 og har barn skolealder har en utbetalt kr 70.000,- hver måned. Det er ifølge tv programmet Teenager boss og ssb. Utrolig. Anonymkode: cc75c...7da 70 000 pr. måned i barnetrygd for to barn? Det er det villeste jeg har lest hittil. Det vil jeg gjerne se dokumentasjon på. Hvis det er mange som tror at barnefamilier håver inn slike beløp i måneden, er det ikke merkelig at de tror de lever fett og velter seg i luksus. Endret 14. juli 2017 av Arabella Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2017 #55 Del Skrevet 14. juli 2017 3 minutter siden, Arabella skrev: 70 000 pr. måned i barnetrygd for to barn? Det er det villeste jeg har lest hittil. Det vil jeg gjerne se dokumentasjon på. Hvor står det at det er barnetrygd på 70 000? Anonymkode: a60c3...988 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arabella Skrevet 14. juli 2017 #56 Del Skrevet 14. juli 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hvor står det at det er barnetrygd på 70 000? Anonymkode: a60c3...988 Det står i innlegget jeg siterte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2017 #57 Del Skrevet 14. juli 2017 1 minutt siden, Arabella skrev: Det står i innlegget jeg siterte. Du må vel skjønne at hun ikke mener at folk får 70 000 i barnetrygd, herlighet... Anonymkode: a60c3...988 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2017 #58 Del Skrevet 14. juli 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvis dette virkelig stemmer så håper jeg skolen kobler inn barnevernet. Anonymkode: 995b1...867 Uten å gå veldig i detalj, så jobber lærere på skoler med denne type elevgrunnlag timene sine og vel så det, da mange av dem er i ansvarsgruppemøter med BVT, NAV og/eller utekontakt hos politiet til en stadighet. Anonymkode: ce262...d96 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arabella Skrevet 14. juli 2017 #59 Del Skrevet 14. juli 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Du må vel skjønne at hun ikke mener at folk får 70 000 i barnetrygd, herlighet... Anonymkode: a60c3...988 Nei, det må jeg ikke skjønne. Det er akkurat det det står i innlegget: "Har du barn får du barnetrygd hver måned. Det skal gå til barnet og ikke til alt annet tull. Ikke synd på småbarnsforeldre. Hvis man er 2 og har barn skolealder har en utbetalt kr 70.000,- hver måned." 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2017 #60 Del Skrevet 14. juli 2017 På 7/13/2017 den 13.09, AnonymBruker skrev: Jeg tror fattigdom i Norge ikke er fattigdom. Viss begge foreldrene er uføretrygdet, så kan jeg forstå at de har mindre penger å rutte med. Men da bør man finne seg bolig som passer, utenfor bykjernen og ha mindre krav til standard. Alle skal ha råd til mat på bordet, viss de ikke har det så får de søke mer hjelp. En tidligere venninne av meg klager på at de er fattige. Hun er sosionom og han er elektriker. De har to barn og bor i et nokså nytt hus, ca 20 min unna Bergen. De snuser begge to. De hevder de ikke har råd til ferie og sliter med å få endene til å møtes. Jeg synes dette er veldig rart. Hva med å flytte i mindre bolig, litt lenger borte, kutte snus og annen dritt man ikke trenger, for så å gi barna mer 'luksus'? Først når man ikke har råd til mat hver dag, da er man fattig. Og jeg sliter med å tro at det finnes 'fattige' folk som ikke sløser bort pengene på øl, brus, chips, røyk, snus, pengespill og forskjellig tull. Så fremt begge foreldre har jobb så burde det vel ikke kunne kalles fattigdom? Fordi er de 'fattige' da er det pga misbruk av penger som nevnt ovenfor. Er heller ikke nødvendig med 5 barn i en familie med liten inntekt heller. Anonymkode: e6e57...cbc Hvilke standard skal uføre klare seg med? Om det er 2 foreldre som er ung ufør, så har de ca 18000 hver utbetalt. 36000 i mnd. I dag kan du bo faktisk i egen bolig..og ha det godt. Det er mange single med barn, som ikke har så mye i mnd. Vet om flere par med uføre. Et par er naboer. De bor i samme huset som oss. Har bil. Ungene mangler ikke noe. Ungene flyr ikke rundt med dyr mobil,merkeklær. De folka der har skaffet sin egen bolig. Ja de har ferie også. De drar ikke til Syden hvert pr. Nå har de kjøpt en brukt campingvogn som de skal bruke til hytte. Det ropes hele tiden at uføre er fattige. Noen andre..et par på ca 45. De har ikke vært målbevisst. Vært ufør siden de var unge. De har i alle år bodd i kommunal bolig. Og det er dyrt. Mener de aldri får råd til å betale egen bolig. Bilen gikk ikke gjennom eukontrollen. Avskiltet. Er det ekstrautgifter...så har de ikke spart en krone. Da er det å søke sosialhjelp. Etter mitt syn,så har de selv gjort seg til det vi kaller fattige her inne. Ser voksne sier de vokste opp på 80 og 90 tallet. De var fattige! Fattigdom skal vare i tre år, før du blir definert som fattig. Det er en ting de ikke nevner her. På 80/90 tallet var det bankkrise. Mange slet noe voldsomt med lånene sine. Renten var skyhøye. Folk hadde mer enn nok med å klare sine banklån. For de fleste var det ikke en krone ekstra til noen ting. Mange gikk fra husene med stortap.De satt fortsatt igjen med masse gjeld,etter husene ble tvangssolgt. Vanlige folk med gode inntekter fikk stengt strømmen, det var ikke penger til det. Sosialen neste. Ja det var trasig tider,men det var ikke fattige folk. Feislått bankvesen og politikk skapte denne situasjonen. Så når jeg leser her...om oppvekst i fattigdom på 80/90 tallet...jeg tenker...for noen historieløse folk. Og den perioden rammet de fleste i Norge. Det ble konkurser og ledighet Anonymkode: 375cb...bcd 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå