AnonymBruker Skrevet 1. august 2017 #1141 Del Skrevet 1. august 2017 6 minutter siden, Nuttery skrev: Snittet var 44(komma noe) studiepoeng og han har 43 (komma noe) Skjønner. Da ville jeg tatt kontakt med opptakskontoret til UiO. Veldig greit å vite om man er nummer 5 eller 35, for eksempel. Anonymkode: ce2e8...8cf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttery Skrevet 1. august 2017 #1142 Del Skrevet 1. august 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Skjønner. Da ville jeg tatt kontakt med opptakskontoret til UiO. Veldig greit å vite om man er nummer 5 eller 35, for eksempel. Anonymkode: ce2e8...8cf Ikke sant. Han har takket ja til 2. Valget, men også til å stå på venteliste til 1 valget. Bare veldig rart det ikke står noe tall. Ber han ringe i morgen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. august 2017 #1143 Del Skrevet 1. august 2017 14 minutter siden, Nuttery skrev: Ikke sant. Han har takket ja til 2. Valget, men også til å stå på venteliste til 1 valget. Bare veldig rart det ikke står noe tall. Ber han ringe i morgen Gjør det. Anonymkode: ce2e8...8cf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. august 2017 #1144 Del Skrevet 1. august 2017 Kanskje litt irrelevant menmen.... Hei dere. Jeg skal starte å studere til høsten og er desperat etter gode og billige klær. Har sett litt rundt på nettet, og kom borti Bohoo.com. Elsker deres klær! Men så har vi tollen som svir å betale. Har noen erfart å bestille klær i flere kjøp og dermed slippe toll? Anonymkode: 25400...2a1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. august 2017 #1145 Del Skrevet 1. august 2017 53 minutter siden, Nuttery skrev: Ikke sant. Han har takket ja til 2. Valget, men også til å stå på venteliste til 1 valget. Bare veldig rart det ikke står noe tall. Ber han ringe i morgen "Er det ikke oppgitt hvilket nummer på ventelisten du er, kan dette være et tegn på at det aktuelle studiet enten har veldig mange på venteliste, eller at studiestedet antakeligvis ikke regner med at de kommer til å ta inn søkere fra venteliste. Hvilke sjanser du har til å komme inn fra venteliste kan vi dessverre ikke si noe om. Dette må du eventuelt forhøre deg om direkte med lærestedet." Anonymkode: a2ad7...ab3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. august 2017 #1146 Del Skrevet 1. august 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Kanskje litt irrelevant menmen.... Hei dere. Jeg skal starte å studere til høsten og er desperat etter gode og billige klær. Har sett litt rundt på nettet, og kom borti Bohoo.com. Elsker deres klær! Men så har vi tollen som svir å betale. Har noen erfart å bestille klær i flere kjøp og dermed slippe toll? Anonymkode: 25400...2a1 Om du vil ha billige klær rask levert uten å risikere toll, så er Zalando et bedre valg. Ofte salg der også. Anonymkode: ce2e8...8cf 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. august 2017 #1147 Del Skrevet 2. august 2017 4 timer siden, Nuttery skrev: Ikke sant. Han har takket ja til 2. Valget, men også til å stå på venteliste til 1 valget. Bare veldig rart det ikke står noe tall. Ber han ringe i morgen Det kan også hende at han ikke er på venteliste fordi han ikke har nådd opp i konkurransen. Det fikk jeg beskjed om på mitt 1, 2 og 3 valg, selvom jeg satt meg på venteliste der. Kom innpå mitt 4 valg og er OK fornøyd med det. Anonymkode: 2e682...138 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. august 2017 #1148 Del Skrevet 3. august 2017 Er nr. 3 på vernepleie deltid på kjeller, finnes det noe håp for å komme inn?? Gikk fra 9. plass til 3. plass i suppleringsopptaket, er løpet kjørt? Forvirra ass Anonymkode: e98ca...797 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. august 2017 #1149 Del Skrevet 3. august 2017 47 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er nr. 3 på vernepleie deltid på kjeller, finnes det noe håp for å komme inn?? Gikk fra 9. plass til 3. plass i suppleringsopptaket, er løpet kjørt? Forvirra ass Anonymkode: e98ca...797 Studiet har 50 plasser og gav tilbud til 97. 7 kom inn på suppleringsopptaket. https://www.samordnaopptak.no/tall/2017/hoved/supplering/studium/0731-102648 Jeg ville tatt en telefon til skolen og hørt hva de mener og har erfaring med. Anonymkode: ce2e8...8cf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. august 2017 #1150 Del Skrevet 3. august 2017 Hvordan går det an at det står at de har tatt inn 6 stk på mitt studie i suppleringsopptaket når jeg var nr 3 på venteliste og bare rykka en plass frem på suppleringsopptaket...? Anonymkode: 9c7b8...d30 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. august 2017 #1151 Del Skrevet 3. august 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hvordan går det an at det står at de har tatt inn 6 stk på mitt studie i suppleringsopptaket når jeg var nr 3 på venteliste og bare rykka en plass frem på suppleringsopptaket...? Anonymkode: 9c7b8...d30 Mulig det har vært kluss med karakterberegninger? Anonymkode: 6ef17...a26 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. august 2017 #1152 Del Skrevet 3. august 2017 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvordan går det an at det står at de har tatt inn 6 stk på mitt studie i suppleringsopptaket når jeg var nr 3 på venteliste og bare rykka en plass frem på suppleringsopptaket...? Anonymkode: 9c7b8...d30 Noen kan ha klaget og rykket frem i køen? Lærestedene har dessuten en "buffer" (overbooking) og tar ikke inn noen før et visst mange tilbud er ute. For å sette det i perspektiv - Nye tilbud supp 2017: Universitetet i Oslo 49, Universitetet i Bergen 75, mens UiT Norges arktiske universitet kom med 1575! Det er veldig ulik praksis her. Anonymkode: ce2e8...8cf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. august 2017 #1153 Del Skrevet 3. august 2017 56 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvordan går det an at det står at de har tatt inn 6 stk på mitt studie i suppleringsopptaket når jeg var nr 3 på venteliste og bare rykka en plass frem på suppleringsopptaket...? Anonymkode: 9c7b8...d30 Det er også minst 2 kvoter! Om du er i ordinær kvote har de kanskje tatt inn 5 fra førstegangs og 1 fra din kvote? Anonymkode: b9ecc...691 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. august 2017 #1154 Del Skrevet 3. august 2017 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er også minst 2 kvoter! Om du er i ordinær kvote har de kanskje tatt inn 5 fra førstegangs og 1 fra din kvote? Anonymkode: b9ecc...691 Godt poeng! Det tenkte jeg ikke på. Anonymkode: ce2e8...8cf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. august 2017 #1155 Del Skrevet 3. august 2017 Kom inn på 1. valget mitt <3 Trodde ikke jeg skulle gjøre det ettersom jeg søkte med realkompetanse og dermed ikke fikk vite hvor på ventelisten jeg står, men kom alikevel inn. Anonymkode: 7e983...4c2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. august 2017 #1156 Del Skrevet 3. august 2017 57 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er også minst 2 kvoter! Om du er i ordinær kvote har de kanskje tatt inn 5 fra førstegangs og 1 fra din kvote? Anonymkode: b9ecc...691 Så frustrerende! Da er man jo egentlig ikke den ventelisteplassen som står Anonymkode: 9c7b8...d30 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. august 2017 #1157 Del Skrevet 3. august 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Så frustrerende! Da er man jo egentlig ikke den ventelisteplassen som står Anonymkode: 9c7b8...d30 50% av plassene skal i utgangspunktet gå til førstegangssøkere og resten dermed til de i ordinærkvote.. Så om de skal ta inn 6 nye personer så skal de vel ta 3 fra hver kvote. Dette forutsett at det allerede før var likt delt mellom kvotene! Syntes også det er kjipt !! Anonymkode: b9ecc...691 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. august 2017 #1158 Del Skrevet 3. august 2017 Ser at de har begynt å etterfylle ved noen av studiestedene nå! Fortsatt ikke kommet inn :(( Anonymkode: b9ecc...691 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2017 #1159 Del Skrevet 4. august 2017 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Ser at de har begynt å etterfylle ved noen av studiestedene nå! Fortsatt ikke kommet inn :(( Anonymkode: b9ecc...691 Ikke jeg heller :/ begynt å miste troa selv om jeg er nr 2.. Anonymkode: 9c7b8...d30 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2017 #1160 Del Skrevet 4. august 2017 7 timer siden, AnonymBruker skrev: 50% av plassene skal i utgangspunktet gå til førstegangssøkere og resten dermed til de i ordinærkvote.. Så om de skal ta inn 6 nye personer så skal de vel ta 3 fra hver kvote. Dette forutsett at det allerede før var likt delt mellom kvotene! Syntes også det er kjipt !! Anonymkode: b9ecc...691 Aha! Da ee det nok ikke bare derfor.. kan være kluss med poeng som noen skrev over her.. Anonymkode: 9c7b8...d30 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå