Gå til innhold

Falske personer

Gjest Anonym Bruker

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym Bruker

Dei aller fleste har nok stiftet bekjentskap med personer i en eller annen annledning,som har virket like til å grei å hyggelige å  snakke med,og ,men som har endret totalt personliget i andre samanhenger.....Det kan vera personer som ein til og med har nære realsjoner til over fleire år,som ikkje blir til å kjenne igjenn.....Mange har nok opplevd interne problemer i forb.  m.a. eit arveoppgjer o.l der det har oppstått full  frvirring splittelse,og ein er ikkje lenger på talefot..Ein opplever baksnakking ,og usann ryktespredning i kjølevannet av en konflikt. 

Mange har opplevd barn som "englebasser" i hjemmet,men som kanskje driver utstrakt mobbing,og hærverk når de kommer i gjengmiljø..Når ein kanksje  forsøker å gji "eit hint" til foreldrene om barnas adferd  blir ein gjerne umiddelbart stemplet som  idiot m.v

Hørte nyleg på TV -2 nyhetene at mange norske ungdommer endrer karakter når de kommer til sydlige breddegrader,og alkoholen tar fullstendig overhand,og foreldre blir oppmodet om å følge bedre....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
18 timer siden, Anonym Bruker skrev:

Dei aller fleste har nok stiftet bekjentskap med personer i en eller annen annledning,som har virket like til å grei å hyggelige å  snakke med,og ,men som har endret totalt personliget i andre samanhenger.....Det kan vera personer som ein til og med har nære realsjoner til over fleire år,som ikkje blir til å kjenne igjenn.....Mange har nok opplevd interne problemer i forb.  m.a. eit arveoppgjer o.l der det har oppstått full  frvirring splittelse,og ein er ikkje lenger på talefot..Ein opplever baksnakking ,og usann ryktespredning i kjølevannet av en konflikt. 

Mange har opplevd barn som "englebasser" i hjemmet,men som kanskje driver utstrakt mobbing,og hærverk når de kommer i gjengmiljø..Når ein kanksje  forsøker å gji "eit hint" til foreldrene om barnas adferd  blir ein gjerne umiddelbart stemplet som  idiot m.v

Hørte nyleg på TV -2 nyhetene at mange norske ungdommer endrer karakter når de kommer til sydlige breddegrader,og alkoholen tar fullstendig overhand,og foreldre blir oppmodet om å følge bedre....

Føler du deg truffet av baksnakkingen? Isåfall så blir det regelrett skittkasting. Hvis ikke så blir det bare en mening som da åpenbart ikke gjelder deg.

Litt rotete innlegg som handler om alt mulig på en gang.
Hm... Hva har rykter og arveoppgjør med gjengoppgjør å gjøre og omvendt? Er det noen som går inn i et gjengoppgjør pga en arvekonflikt? :klo: Eller er det noen som arver noe som har blitt en del av en gjeng? Atte hæ?

Anonymkode: 4910e...80a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det heter i kjølvannet av. Ikke i kjølevannet av.

Anonymkode: 3c92e...2a3

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Falsk person er det en som sier at han er menneske, men er egentlig et dyr?

Anonymkode: d8589...a5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg endrer aldri personlighet, men jeg kan fint tilpasse meg situasjoner og det er ikke alt som passer seg overalt. For eksempel så er jeg ikke like løssluppen på foreldremøte som jeg kan være på vinkveld med jentene. Jeg oppfører meg mer korrekt på jobb enn jeg gjør på campingferie i Sverige. Og så videre..... De færreste opptrer likt i alle settinger og situasjoner

Anonymkode: ee91d...ba6

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg endrer aldri personlighet, men jeg kan fint tilpasse meg situasjoner og det er ikke alt som passer seg overalt. For eksempel så er jeg ikke like løssluppen på foreldremøte som jeg kan være på vinkveld med jentene. Jeg oppfører meg mer korrekt på jobb enn jeg gjør på campingferie i Sverige. Og så videre..... De færreste opptrer likt i alle settinger og situasjoner

Anonymkode: ee91d...ba6

Ha ha ha. Nei, og godt er det får'n si. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Falsk person er det en som sier at han er menneske, men er egentlig et dyr?

Anonymkode: d8589...a5b

Du mener det ja. Noen mener at falske personer er folk som later som de er blide når de ikke er det, noen som later som om at de liker noen når de ikke gjør det, men jeg vet ikke. Mine venner ser ut til å være seg selv på godt og vondt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Å bytte litt roller etter hvilken setting man er i er ikke å være falsk. En falsk person er en som er hyggelig mot deg når du er i nærheten, men som snakker dritt om deg når du ikke er tilstede. Mennesker man aldri vet hvor man har og som lyver deg opp i ansiktet er falske. Å endre litt på oppførsel etter hva som passer seg i den gitte situasjonen er helt normalt og ikke falskt. Det gjør vi alle helt uten å tenke over det.

Når det gjelder arveoppgjør så kan de få frem det verste i folk. Selv de man på forhånd aldri hadde trodd ville oppføre seg så rabiate. Det er vel mang en familie som har blitt splittet av et arveoppgjør.

Anonymkode: 04cdc...7ae

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Å bytte litt roller etter hvilken setting man er i er ikke å være falsk. En falsk person er en som er hyggelig mot deg når du er i nærheten, men som snakker dritt om deg når du ikke er tilstede. Mennesker man aldri vet hvor man har og som lyver deg opp i ansiktet er falske. Å endre litt på oppførsel etter hva som passer seg i den gitte situasjonen er helt normalt og ikke falskt. Det gjør vi alle helt uten å tenke over det.

Når det gjelder arveoppgjør så kan de få frem det verste i folk. Selv de man på forhånd aldri hadde trodd ville oppføre seg så rabiate. Det er vel mang en familie som har blitt splittet av et arveoppgjør.

Ja, når og hvis noen gjør det så er det å være falsk. Skjønner fortsatt ikke hva arveoppgjør, gjenger og falske personer har med hverandre å gjøre,men trådstarter vet best selv hva han/hun mener. Himla rotete forklart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja, når og hvis noen gjør det så er det å være falsk. Skjønner fortsatt ikke hva arveoppgjør, gjenger og falske personer har med hverandre å gjøre,men trådstarter vet best selv hva han/hun mener. Himla rotete forklart.

Gjengene skjønte jeg heller ikke greia med men jeg tror Ts tenker på folk som forvandler seg til gribber under arveoppgjør som falske. Fordi de plutselig viser en annen side av seg selv enn man har sett før. Jeg tror ikke det handler om å være falsk, men mer om at selv de snilleste menneskene kan få et veldig behov for rettferdighet og det å raske til seg mest mulig når de har muligheten. Overlevelsesinstinktet og ønsket om å få mest mulig sitter sterkt i mennesker, og ekstra sterkt i enkelte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym Bruker
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Føler du deg truffet av baksnakkingen? Isåfall så blir det regelrett skittkasting. Hvis ikke så blir det bare en mening som da åpenbart ikke gjelder deg.

Hm... Hva har rykter og arveoppgjør med gjengoppgjør å gjøre og omvendt? Er det noen som går inn i et gjengoppgjør pga en arvekonflikt? :klo: Eller er det noen som arver noe som har blitt en del av en gjeng? Atte hæ?

Litt rotete innlegg:.........Men likevel  kanskje  noen fellestrekk når  en   opplever å se en person "ifra annen side".og opplever at "skinnet kan ofte bedra"....Eg  har nok oftest vert blåøyd nok  sjå det positive i alle mennesker rundt meg,,men har og lærd meg etterkvart at ein kan aldri stole heilt og fult på alle og enhver...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hold deg til ett skriftspråk. Det er tullete å lese blandinger. 

Anonymkode: 00acc...493

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym Bruker
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Gjengene skjønte jeg heller ikke greia med men jeg tror Ts tenker på folk som forvandler seg til gribber under arveoppgjør som falske. Fordi de plutselig viser en annen side av seg selv enn man har sett før. Jeg tror ikke det handler om å være falsk, men mer om at selv de snilleste menneskene kan få et veldig behov for rettferdighet og det å raske til seg mest mulig når de har muligheten. Overlevelsesinstinktet og ønsket om å få mest mulig sitter sterkt i mennesker, og ekstra sterkt i enkelte.

Har vel ikkje nevnt noen om "gribber " i forb. m/ arveoppgjør.......Har imidlertid  sett mange eksempler på at når "kroner begynner å trille rundt i øynene"      til folk i forb.m/ arveoppgjør,så forvandles ofte personligheten 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonym Bruker
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du mener arabisk ?..Og skrifteksperten har tydelegvis ikkje tatt sommerferie....

Endret av Anonym Bruker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Og der er personen som bare er ute etter å "ta" folk i trådene igjen. :Gjesp: 
Så fint at du fant noe å klage på. :ironi: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og der er personen som bare er ute etter å "ta" folk i trådene igjen. :Gjesp: 
Så fint at du fant noe å klage på. :ironi: 

Ja, det er mye bedre å gjøre slik du gjør. 

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men det er jammen bra at du fant noe å klage på. 

Forumreglene er forøvrig tydelig på at man skal skrive på bokmål eller nynorsk. Altså ikke en mellomting. 

Anonymkode: 8e865...001

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...