penny_ Skrevet 13. juli 2017 #21 Del Skrevet 13. juli 2017 29 minutter siden, O.G. skrev: Er jo det hvis hun må ut av jobben og de må ha inn en ny. Ja, men da har de gjort noe som ikke er lov. Dessuten står det ikke noe sted at de skal ha en ny selv om det sannsynligvis er derfor de ikke har forlenget engasjementet. Det kan være derfor og det kan være tilfeldig. Jeg vil tro det går an å lage problemer for dem om man kan bevise at det er pga graviditeten, og de beviser det jo selv om de leier inn en ny person. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2017 #22 Del Skrevet 13. juli 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvis du går over på dagpenger de siste tre månedene vil du få mindre i permisjonspenger. Blir du sykemeldt rett før du er ferdig på jobben, får du sykepenger den perioden. Og dermed mer i permisjonspenger. Anonymkode: cab04...80e Er egentlig ikke bekymret for foreldrepenger etter å ha lest på nav sine sider: "For gravide kvinner som er helt eller delvis arbeidsledige og mottar dagpenger, kan grunnlaget for beregningen av foreldrepengene fastsettes etter inntekten i de beste seks månedene av de siste ti månedene før stønadsperioden starter hvis det er mest gunstig." Og 6 av månedene har jeg da hatt full utbetaling fra jobben. Er mer bekymret for de tre mnd hvor jeg evnt får veldig lite frem til foreldrepengene starter! 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Oppfordrer du virkelig til dette? Man kan ikke bare gå å sykemelde seg. Det er jo helt latterlig utnyttig av systemet, og så umoralsk og feil som det kan bli. Rart folk snylter på staten. Og hun kommer ikke til å gå på dagpenger i 3 mnd, men TO som nevnt over!! Anonymkode: 946e2...c89 Er helt enig, sykemelding for meg er uaktuelt. Uansett hvor kynisk arb giveren min har vært mot meg nå, så kommer jeg ikke til å ta den veien. Da får jeg heller bare ta det lille jeg får av dagpenger de månedene!👍🏻 TS Anonymkode: e0a8d...0f6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2017 #23 Del Skrevet 13. juli 2017 Snakk med jordmor om svangerskapspenger? Dersom jobben din ikke kan tilrettelegge kan det være en mulighet å gå ut med 100% svangerskapspenger slik at du får normal utbetaling frem til permisjonsstart. Anonymkode: 9a3ab...745 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2017 #24 Del Skrevet 13. juli 2017 Ta alt du kan av overtid nå mens du kan. Spar all inntekt fra overtid og spe dette ut som lønn de mnd. Lykke til Anonymkode: 30f67...1e6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2017 #25 Del Skrevet 13. juli 2017 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Er egentlig ikke bekymret for foreldrepenger etter å ha lest på nav sine sider: "For gravide kvinner som er helt eller delvis arbeidsledige og mottar dagpenger, kan grunnlaget for beregningen av foreldrepengene fastsettes etter inntekten i de beste seks månedene av de siste ti månedene før stønadsperioden starter hvis det er mest gunstig." Og 6 av månedene har jeg da hatt full utbetaling fra jobben. Er mer bekymret for de tre mnd hvor jeg evnt får veldig lite frem til foreldrepengene starter! Er helt enig, sykemelding for meg er uaktuelt. Uansett hvor kynisk arb giveren min har vært mot meg nå, så kommer jeg ikke til å ta den veien. Da får jeg heller bare ta det lille jeg får av dagpenger de månedene!👍🏻 TS Anonymkode: e0a8d...0f6 Hvor mye du vil få i dagpenger er enkelt for deg å finne ut av. Har du jobbet fulltid i 2016, vil du vil få 62.5 prosent av din totale bruttolønn fra 2016. Ta en titt på selvangivelsen din for 2016. Ta den totale bruttolønnen og del den på 12. Du vil få 62.5% av den summen hver av de tre månedene. Anonymkode: 8a708...52a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2017 #26 Del Skrevet 13. juli 2017 52 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvor mye du vil få i dagpenger er enkelt for deg å finne ut av. Har du jobbet fulltid i 2016, vil du vil få 62.5 prosent av din totale bruttolønn fra 2016. Ta en titt på selvangivelsen din for 2016. Ta den totale bruttolønnen og del den på 12. Du vil få 62.5% av den summen hver av de tre månedene. Anonymkode: 8a708...52a Hun hadde vært student de tre siste årene. Hva regner de ut ifra da? Anonymkode: 30f67...1e6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2017 #27 Del Skrevet 14. juli 2017 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Hun hadde vært student de tre siste årene. Hva regner de ut ifra da? Anonymkode: 30f67...1e6 Hvis hun har vært student de siste tre årene og ikke hatt noen inntekt, vil hun ikke få dagpenger. Da må hun eventuelt søke om økonomisk sosialhjelp hos kommunen. Men slik jeg forstod TS, så hadde hun jobbet i 2016. Anonymkode: 8a708...52a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2017 #28 Del Skrevet 14. juli 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hvis hun har vært student de siste tre årene og ikke hatt noen inntekt, vil hun ikke få dagpenger. Da må hun eventuelt søke om økonomisk sosialhjelp hos kommunen. Men slik jeg forstod TS, så hadde hun jobbet i 2016. Anonymkode: 8a708...52a Ja, det stemmer.:) begynte å jobbe fulltid ca juni 2016. Før dette jobbet jeg i klesbutikk ved siden av studier! TS Anonymkode: e0a8d...0f6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2017 #29 Del Skrevet 14. juli 2017 Men da er det vel ikke noe problem? Da får du jo hvertfall noe penger de mnd Det er snakk om. Sambo din hadde full jobb også så da går det nok OK. Mange som sikkert lever dårligere enn det.. Anonymkode: 30f67...1e6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lalaB Skrevet 14. juli 2017 #30 Del Skrevet 14. juli 2017 En mulig løsning kan være å starte permisjonen tidligere, men det går ut over den totale lengden på permisjonen deres, slik at hvis du går ut 12 uker før termin, får du 9 uker mindre av felleskvota sammen med barnet. Det kan være du får deg jobb innen permisjonen slutter, men om ikke, så spiller det jo kanskje ikke så stor rolle om du får dagpenger før eller etter permisjonen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nanna87 Skrevet 14. juli 2017 #31 Del Skrevet 14. juli 2017 Synes det er trist å høre hvor frekke folk er her inne. Man kan ikke planlegge alt her i livet, og når personen har fullført utdanning og har jobb kan man gjerne bli gravid. Og en ting skal også sies å det er at det er veldig vanskelig å få fast jobb idag. Å skal man vente med å få barn til man er garantert fast jobb kan det være man må vente lenge, og da kan det være forsent igjen å få barn.. Synes det var dumt av deg å fortelle at du var gravid, da jeg hadde sagt dette mye senere om jeg var deg. Man må nesten være litt kritisk i slike situasjoner samt være litt egoistisk. Hva med å dra ned på NAV å spørre der? Mulig du har krav på mer penger? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2017 #32 Del Skrevet 14. juli 2017 2 timer siden, Nanna87 skrev: Synes det er trist å høre hvor frekke folk er her inne. Man kan ikke planlegge alt her i livet, og når personen har fullført utdanning og har jobb kan man gjerne bli gravid. Og en ting skal også sies å det er at det er veldig vanskelig å få fast jobb idag. Å skal man vente med å få barn til man er garantert fast jobb kan det være man må vente lenge, og da kan det være forsent igjen å få barn.. Synes det var dumt av deg å fortelle at du var gravid, da jeg hadde sagt dette mye senere om jeg var deg. Man må nesten være litt kritisk i slike situasjoner samt være litt egoistisk. Hva med å dra ned på NAV å spørre der? Mulig du har krav på mer penger? Tusen takk for det! Du beskriver akkurat hva jeg tenker. Ja, en del av meg angrer på å ha fortalt det før engasjementet gikk ut (da de sikkert hadde fornyet det hvis de ikke visste), men samtidig så jobber jeg med ganske krevende ungdom. Og mtp ukene som skulle komme med mye vikarer osv, så ville jeg at sjefen skulle passe på å sette inn vikarer som ungdommen kjenner (om det feks bare er meg som er kjent og resten er vikarer på jobb, så blir det fort urolig stemning på huset), og også slik at sjefen kunne vurdere om jeg evnt burde bytte bolig. Har fått mye tilrettelegging ifh til hvem jeg er på jobb med, hvem jeg får som makkere i ferieperioden osv- så jeg er samtidig også veldig glad for at jeg sa ifra tidlig! Jeg skal absolutt ta kontakt med NAV for å få litt "veiledning". Jeg er jo ganske sikker på at jeg skal klare og finne meg en jobb innen jeg er ferdig med permisjonen!! Et eller annet får jeg jo til, så får jeg ta det derifra:-) TS Anonymkode: e0a8d...0f6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå