Minlillesky Skrevet 14. juli 2017 #21 Del Skrevet 14. juli 2017 På 12.7.2017 den 6.57, AnonymBruker skrev: Min mann og jeg har ikke barn. Jeg er mye med en venninne. Hun og hennes mann har to barn på 12 og 17 år. Min mann og jeg fant ut at vi ville invitere dem på middag. Jeg sendte en melding felles til begge. Hvis du var dem, ville du tenke at det var med barna eller uten barna? Anonymkode: ba329...2ac Hva med å være mer tydelig i invitasjonen? Så blir det ikke krøll.. Når barna er såpass store, ville jeg tenkt det var uten dem. Men hadde barna vært mye mindre, hadde jeg tenkt barna kunne komme. Vær tydelig i invitasjonen, så slipper dere sånne ting For eksempel: " Hei, Frida! Har du og Ole lyst til å komme på middag en dag?" Det er tydelig. " Hei, Frida! Har dere lyst til å komme på middag en dag?" Er mer utydelig... Teite eksempler, men Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
exictence Skrevet 14. juli 2017 #22 Del Skrevet 14. juli 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Om det er midt i uken, antar jeg at det er med barna. Er det fredag/lørdag Kl 19 da er det uten barn. En uting midt i uken,tidlig . Da må jeg uanseta lage noe til ungene. Og liker ikke at unger ikke kan komme. Ser den. 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har selv blitt bedt tidlig på dag. Kl 16. Når vi ankommer er det ikke dekt på til ungene. Selv ungene så det. Anonymkode: fe6fc...5ff Uff, ja, det var kjedelig å oppleve. Dumt for barna. Litt pinlig for vertene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
exictence Skrevet 14. juli 2017 #23 Del Skrevet 14. juli 2017 3 minutter siden, Minlillesky skrev: Hva med å være mer tydelig i invitasjonen? Så blir det ikke krøll.. Når barna er såpass store, ville jeg tenkt det var uten dem. Men hadde barna vært mye mindre, hadde jeg tenkt barna kunne komme. Vær tydelig i invitasjonen, så slipper dere sånne ting For eksempel: " Hei, Frida! Har du og Ole lyst til å komme på middag en dag?" Det er tydelig. " Hei, Frida! Har dere lyst til å komme på middag en dag?" Er mer utydelig... Teite eksempler, men Jo, det skal jeg husker en annen gang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2017 #24 Del Skrevet 14. juli 2017 Før leggetid, og da særskilt på hverdager; med barn. Etter barns leggetid: uten barn. Jeg hadde misforstått om du bare sa "dere". Din familie er deg og din samboer/mann. Deres familie er med barna. Når noen sier "dere" til meg så lurer jeg selv på om de mener barnet mitt i den invitasjonen, og da spør jeg - rett og slett fordi endel venner av meg faktisk ønsker spesifikt å møte barnet "mer" enn bare oss voksne. Når du i tillegg nevner ukedag som mulighet, så virker det iallefall som du mente alle. Og de kan ikke vite at du misliker det ene barnet så mye at du helst vil unngå samvær. Det burde du også la være å si, fordi de da nok ikke kommer på flere middager hverken med eller uten ungen Så må du jo også ha forståelse for at ikke alle har anledning til å dra fra barn i enhver sammenheng - og han er så utagerende som du sier så kan det hende han trenger tilsyn eller en voksen tilstede, og da trenger de planlegge og vurdere om de har tilgang på barnevakt. Anonymkode: 225b5...600 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Belima Skrevet 14. juli 2017 #25 Del Skrevet 14. juli 2017 (endret) Ta en tlf og si at barna er velkomne, men hvis de heller vil finne på noe annet, så er det helt ok. Greit å få bekreftet om ungene egentlig vil være hjemme. Middagsselskap kan være kjedelig i den alderen. Gi beskjed om at du ikke blir skuffet hvis de ikke kommer. Endret 14. juli 2017 av Belima La til mer informasjon. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2017 #26 Del Skrevet 14. juli 2017 Ikke vær redd for å invitere til en voksenkveld. Det virker som du følte deg litt tvunget til å si at barna er velkomne? Er de 17 og 12 trenger de ikke barnevakt, og synes sikkert det er hyggelig å være hjemme alene, eller drive med egne ting. Og foreldre til tenåringsbarn er mer opptatt av å være med dem en vice versa Neste gang er du bare konkret i invitasjonen din. I min oppvekst mener jeg å huske at det har vært presisert i invitasjonene. Mamma fikk noen ganger invitasjon til "jentekveld" (tydelig bare mødre uten barn) og ellers fikk vi spørsmål om "vi 4" ville komme på middag. Anonymkode: 5a365...0c3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2017 #27 Del Skrevet 14. juli 2017 Slapp nå av da folkens. Vi begynner å få et samfunn der generasjonene snart ikke omgås i det hele tatt. Hos meg er barn alltid velkommen, og det er aldri noe problem. For det første er det topp trening å sitte rundt et bord og spise det man får servert og delta i en samtale. For det andre får de gå fra bordet når de er ferdige, setter seg da og ser på film eller spiller spill i et annet rom, så får man den voksen-samtalen likevel. Anonymkode: c1210...773 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
exictence Skrevet 14. juli 2017 #28 Del Skrevet 14. juli 2017 (endret) Jeg må smile av alle som engasjerer seg. Som sagt, det er ikke problem. Vi har snakket om det. Vi tar en voksen middag en annen gang. Jeg vil at barna skal være velkommen, men jeg hadde bare ikke tenkt på det da jeg inviterte, men ingen big deal. Jeg presiserer det tydeligere neste gang. Jeg har ikke imot noen av barna i det hele tatt, som en Ab påstod at jeg hadde lengre oppe. Jeg vil være imøtekommende og gi uttrykk for at alle er velkommen. Det er de jo og. Barna er skjønne barn. Men barn krever en annen oppmerkomhet enn voksne, så det blir en annen setting. Greit det og av og til. Men for å være ærlig, det har nok å gjøre med at vi ikke har barn selv, så foretrekker jeg et voksen selskap. Sånn er det bare. Men det er helt ok å av og til ha barn på besøk. Jeg liker å være sammen med barn i små doser, ha, ha. Det gjør jeg også, så det er nok derfor også at jeg synes det er deilig med bare voksne. Endret 14. juli 2017 av exictence Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå