AnonymBruker Skrevet 12. juli 2017 #1 Del Skrevet 12. juli 2017 Min mann og jeg har ikke barn. Jeg er mye med en venninne. Hun og hennes mann har to barn på 12 og 17 år. Min mann og jeg fant ut at vi ville invitere dem på middag. Jeg sendte en melding felles til begge. Hvis du var dem, ville du tenke at det var med barna eller uten barna? Anonymkode: ba329...2ac Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2017 #2 Del Skrevet 12. juli 2017 I en bryllupsinvitasjon som var i mitt og min manns navn ville jeg skjønt at ikke de var det. En sms som ba på middag, da ville jeg spurt. Ikke fordi jeg ville hatt de med nødvendigvis men slik at vi og dere kunne planlegge. Anonymkode: 7ede2...f05 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wit Skrevet 12. juli 2017 #3 Del Skrevet 12. juli 2017 Jeg bruker å si fra om det er med eller uten barn. Normalt når vi inviterer til middag er det med barna. Inviterer vi til fest er det selvsagt uten. Hvis du lurer på hva hun tenker syns jeg du skal si til henne hva tanken deres var. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2017 #4 Del Skrevet 12. juli 2017 Takk for svar, Ab og @Wit. I utgangspunktet hadde jeg tenkt uten barna. Tenkte at vi 4 voksne kunne kose oss sammen bare oss. De spurte om vi mente barna også, og da sa vi at de var også velkommen. Helt ok at de spurte om det, og kanskje de ville like gjerne være bare oss voksne, men spurte fordi de lurte. Helt greit, så det er ikke noe problem, egentlig. Men må innrømme at jeg synes det hadde vært mye koseligere bare oss 4. Spesielt gutten på 12 er ganske utagerende og krever oppmerksomhet på seg. Blir ikke det samme, men sikkert koselig for det. Tror det er veldig greit for barn å være med litt rundt. Vi skal nok ha det fint. Anonymkode: ba329...2ac 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2017 #5 Del Skrevet 12. juli 2017 55 minutter siden, AnonymBruker skrev: Min mann og jeg har ikke barn. Jeg er mye med en venninne. Hun og hennes mann har to barn på 12 og 17 år. Min mann og jeg fant ut at vi ville invitere dem på middag. Jeg sendte en melding felles til begge. Hvis du var dem, ville du tenke at det var med barna eller uten barna? Anonymkode: ba329...2ac Kommer an på . Er det en sen middag på en fredagskveld eller lørdagskveld, ville jeg sett på det som "voksenmiddag". Er det en vanlig ukedag og ganske tidlig, ville jeg tenkt at kanskje invitasjonen gjaldt hele familien. Ville vel også sett på hvordan invitasjonen var skrevet. Du sier at du sendte melding til begge. Skrev du f.eks.: Vi vil gjerne invitere "Arne og Anne" på middag, eller skrev du vi vil gjerne invitere "dere" på middag? Anonymkode: fe591...c21 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2017 #6 Del Skrevet 12. juli 2017 Jeg skrev dere. Det var sikkert naturlig for dem å tenke at det var med barna. Både de og vi har ferie nå. Jeg skrev forslag på en helgedag, men sa vi godt kunne ha det en dag i uken også. Anonymkode: ba329...2ac Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2017 #7 Del Skrevet 12. juli 2017 De spurte jo fordi du ikke var tydelig i invitasjonen. Ser ikke hvorfor du svarte at barna var velkommen om du ville ha en voksenaften. De hadde neppe tatt på vei over at du hadde gitt uttrykk for dette. Anonymkode: 9c61c...818 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
exictence Skrevet 12. juli 2017 #8 Del Skrevet 12. juli 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: De spurte jo fordi du ikke var tydelig i invitasjonen. Ser ikke hvorfor du svarte at barna var velkommen om du ville ha en voksenaften. De hadde neppe tatt på vei over at du hadde gitt uttrykk for dette. Anonymkode: 9c61c...818 Du har så rett. Men vi tar det igjen en annen gang med bare oss voksne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
QQbaby Skrevet 12. juli 2017 #9 Del Skrevet 12. juli 2017 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Min mann og jeg har ikke barn. Jeg er mye med en venninne. Hun og hennes mann har to barn på 12 og 17 år. Min mann og jeg fant ut at vi ville invitere dem på middag. Jeg sendte en melding felles til begge. Hvis du var dem, ville du tenke at det var med barna eller uten barna? Anonymkode: ba329...2ac Jeg tenker at den ikke inkluderer barna. Kan ikke se for meg hvilke foteldre som orker å drasse med seg barna når de skal ut. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Måbarefåsiat... Skrevet 12. juli 2017 #10 Del Skrevet 12. juli 2017 Når vi er invitert på middag, er det ofte sent og det er ikke alltid tilgjengelig barnevakt. Vi pleier derfor å spørre om han får være med. Han spiser med oss og sitter stille og fredelig i en krok etterpå med nettbrett el. Det blir sjelden sent og vi drikker svært lite/ingenting. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2017 #11 Del Skrevet 12. juli 2017 8 minutter siden, Måbarefåsiat... skrev: Når vi er invitert på middag, er det ofte sent og det er ikke alltid tilgjengelig barnevakt. Vi pleier derfor å spørre om han får være med. Han spiser med oss og sitter stille og fredelig i en krok etterpå med nettbrett el. Det blir sjelden sent og vi drikker svært lite/ingenting. En 12- og 17-åring trenger da ikke barnevakt. Anonymkode: 9c61c...818 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Måbarefåsiat... Skrevet 12. juli 2017 #12 Del Skrevet 12. juli 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: En 12- og 17-åring trenger da ikke barnevakt. Anonymkode: 9c61c...818 Mulig, men jeg svarte på det ts spurte om og fortalte hvordan vi gjør det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Catalina Culès Skrevet 12. juli 2017 #13 Del Skrevet 12. juli 2017 Noen tar det som en selvfølge at barna er invitert, så det er kanskje best å presisere at dere inviterer kun de voksne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2017 #14 Del Skrevet 12. juli 2017 Neste gang skriver du: Hei! Har du og "Arne" lyst til å komme på middag en helg? ikke skriv "dere". Jeg har få venner med barn, men hvis jeg inviterer en venninne som har samboer skriver jeg spesifikt "Vil du komme på middag?". Hvis jeg vil ha med samboeren også skriver jeg "du og Arne". Anonymkode: 0ceb5...567 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
exictence Skrevet 12. juli 2017 #15 Del Skrevet 12. juli 2017 (endret) 31 minutter siden, QQbaby skrev: Jeg tenker at den ikke inkluderer barna. Kan ikke se for meg hvilke foteldre som orker å drasse med seg barna når de skal ut. Jeg er Ts. Jeg tenker at de fleste foreldre synes det er hyggelig å ta med seg barna når de er invitert på middag for en hyggelig kort aften. Men jeg tror jeg hadde tenkt det samme som deg hvis det var min mann og jeg som hadde fått en middags invitasjon til et barnløst par. Jeg hadde ikke trodd de mente at vi skulle ta med oss våre barn. Hadde liksom ikke trodd at de hadde syntes det var så spennende. Enig med alle som skriver at jeg kunne presisert det med å skrive "vil du og Arne komme på middag". Endret 12. juli 2017 av exictence Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O.G. Skrevet 12. juli 2017 #16 Del Skrevet 12. juli 2017 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Min mann og jeg har ikke barn. Jeg er mye med en venninne. Hun og hennes mann har to barn på 12 og 17 år. Min mann og jeg fant ut at vi ville invitere dem på middag. Jeg sendte en melding felles til begge. Hvis du var dem, ville du tenke at det var med barna eller uten barna? Anonymkode: ba329...2ac Med barna naturligvis. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2017 #17 Del Skrevet 12. juli 2017 Vi ble invitert på middag til noen vi kjenner. Tok ikke med barna bort der. To av barna deres har gått på skole med to av våres barn. Middag om kvelden er for oss voksne, dersom ikke de har sagt at barna og er invitert. Barna deres var heller ikke der. Anonymkode: ebb42...3f2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2017 #18 Del Skrevet 12. juli 2017 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar, Ab og @Wit. I utgangspunktet hadde jeg tenkt uten barna. Tenkte at vi 4 voksne kunne kose oss sammen bare oss. De spurte om vi mente barna også, og da sa vi at de var også velkommen. Helt ok at de spurte om det, og kanskje de ville like gjerne være bare oss voksne, men spurte fordi de lurte. Helt greit, så det er ikke noe problem, egentlig. Men må innrømme at jeg synes det hadde vært mye koseligere bare oss 4. Spesielt gutten på 12 er ganske utagerende og krever oppmerksomhet på seg. Blir ikke det samme, men sikkert koselig for det. Tror det er veldig greit for barn å være med litt rundt. Vi skal nok ha det fint. Anonymkode: ba329...2ac Øh... Jeg synes det er litt rart at når dere i utgangspunktet ønsket voksenmiddag, svarer at barna også er velkomne?! Og mine barn på 14 og 17 hadde jeg måttet overtale litt for bli med på en middag til voksne venner uten andre barn/unge. De har gjerne planer med venner eller annet (tar for gitt at middagen er lagt til helg). Så det kan være derfor de spurte også, for å finne ut om hele familien trengte å sette av dato/tid, eller om tenåringene kunne få ha sine egne planer uavhengig av denne vennemiddagen. Anonymkode: 0ff7f...811 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
exictence Skrevet 14. juli 2017 #19 Del Skrevet 14. juli 2017 På 12.7.2017 den 17.42, O.G. skrev: Med barna naturligvis. Ja, de hører jo sammen, og når jeg inviterer ved å si dere, så skjønner jeg at det tolkes som hele familien. På 12.7.2017 den 20.15, AnonymBruker skrev: Øh... Jeg synes det er litt rart at når dere i utgangspunktet ønsket voksenmiddag, svarer at barna også er velkomne?! Ja, det er sant. Tenkte faktisk ikke på det da jeg inviterte. Tror jeg bare tenkte automatisk på at det bare var ment for de voksne. Men siden jeg skrev det på den måten jeg gjorde, tenkte jeg at de gjerne ville ha med seg barna da de spurte, og jeg skrev at de også var velkommen. På 12.7.2017 den 20.15, AnonymBruker skrev: Og mine barn på 14 og 17 hadde jeg måttet overtale litt for bli med på en middag til voksne venner uten andre barn/unge. De har gjerne planer med venner eller annet (tar for gitt at middagen er lagt til helg). Så det kan være derfor de spurte også, for å finne ut om hele familien trengte å sette av dato/tid, eller om tenåringene kunne få ha sine egne planer uavhengig av denne vennemiddagen. Anonymkode: 0ff7f...811 Det har du rett i. Kan jo være derfor de spurte også, men det tenkte jeg ikke på. Men nå kjenner vi dem godt. Ikke noe problem. Vi har snakket om hvor koselig det var, og at vi vil ta en voksen kveld en annen gang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2017 #20 Del Skrevet 14. juli 2017 Om det er midt i uken, antar jeg at det er med barna. Er det fredag/lørdag Kl 19 da er det uten barn. En uting midt i uken,tidlig . Da må jeg uanseta lage noe til ungene. Og liker ikke at unger ikke kan komme. Har selv blitt bedt tidlig på dag. Kl 16. Når vi ankommer er det ikke dekt på til ungene. Selv ungene så det. Anonymkode: fe6fc...5ff Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå