Gå til innhold

Forsøkt svindlet?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nå er jeg i en veldig vanskelig situasjon, vil ikke dele for mye for jeg er redd for at noen skal skjønne hva/hvem. 

Jeg bor en plass hvor jeg skal betale strøm. Når jeg flyttet inn fikk jeg beskjed om at på vinteren ligger strømmen rundt 2000 når alt av varme o.l er på konstant. 

Nå er det en del uenigheter mellom meg og utleier, og i dag fikk jeg beskjed om at regningen for Juni mnd var på over 7000. Jeg ble helt i sjokk! Kan umulig ha brukt så sinnsykt mye i strøm. 

Ba om å få sendt regningen, og fikk da bare bilde av selve beløpet og forfallsdato. Ingen info om priser, tidsrom eller noe. Så jeg ba om å få sendt all info. 

Men nå har jeg funnet ut at grunnen til at den er så høy, er fordi det ikke har blitt betalt  den mnd før jeg flyttet inn og det er i tillegg mye gjeld det betales ned på hver mnd. 

Det er vel inneforstått at når man flytter inn en plass og skal betale strøm, at man da betaler eget forbruk og ikke flere tusen i gjeld? 

Hvordan kan jeg gå frem med dette og kan de faktisk kreve at jeg betaler deres gjeld?!

Anonymkode: cb3e5...b8e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Selvfølgelig skal du ikke betale på dette grunnlaget. Hallo i luken, liksom.

Anonymkode: b7262...dcd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det en egen måler på din leilighet? I så fall burde du tegne eget abonnement. 

Kravet fra utleier er selvsagt helt hinsides! Du skal betale for reelt forbruk! Se om du kan skaffe bevis på hva du har brukt siden du flytta inn. Alt overskytende skal du selvsagt ikke betale. 

Trolig best å begynne å se seg om etter et annet sted å bo. Høres ikke ut som en skikkelig utleier! 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor står måleren for strømmen og hvem leser av måleren? Har du meldt fra til strømselskapet atndu flytter inn på adressen? 

Kontakt strømselskapet og snakk med dem. Hjelper ikke dette må du søke hjelp hos andre. Eventuelt kom tilbake i tråden i morgen med oppdateringer så prøver jeg å hjelpe deg. 

Anonymkode: 3af63...2e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bilde av sikringsskapet fra dagen jeg flyttet inn, og regnet etter satsene til det strømselskapet at mitt forbruk var på ca. 600. Men det er jo da uten nettleie, men vet jo at den ikke er på flere tusen og at det er gjeld inne i bildet. Holder på å flytte ut, men nå er jeg ganske frustrert for det her er jo et forsøk på å lure meg til å betale gjeld... men da har ikke de rett til det selv om det står i kontrakten at jeg skal betale strøm? For er jo ikke strømmen, men gammel gjeld... 

 

TS

Anonymkode: cb3e5...b8e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strømmen og alt står på eier for det var "lettest". Er de som har lest av, men jeg har tallene fra hele tiden jeg har bodd her, til den dag i dag. Skal ringe selskapet i morgen, men da strømmen står på de så kan vel ikke jeg få noe info? Er på tur å flytte ut og er derfor ikke vits at jeg skriver over noe på meg. 

 

TS

Anonymkode: cb3e5...b8e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når du ikke har noe kundeforhold med strømselskapet er det ikke noe de kan gjøre. Dette vil være en sak mellom deg og utleieren. Du må bestride kravet, da kan de ikke sende det videre til inkasso, og evt ta kontakt med Leieboerforeningen el.l. 

Anonymkode: 0b557...1bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...