Gå til innhold

Oppgitt i den andre enden av telefonen:

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis TS ikke kjenner personen som ringer- kan det være at mobilnummeret ditt er likt et krisenummer eller noe? 

Ofte sier man ting når man er opprørt som man ikke tør stå til ansvar for dagen etter, når man ser ting i et annet friskere perspektiv. 

Hvis du kjenner personen, spør hva dem vil med deg, hva de vil du skal gjøre. Forklar hva du ikke kan hjelpe med. Skriv eventuelt en sms: "Jeg synes det er ubehagelig at du ringer, jeg kan desverre ikke hjelpe deg". 

Anonymkode: 4dcd2...373

Også kan det jo rett og slett hende at vedkommende ringer feil. :) 

Anonymkode: d5c21...7a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg skjønner ingenting av denne tråden. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ønsker ikke å oppgi telefonnummer til noen til en anonym på et forum. ;)

Mulig du har rett, jeg vet ikke. Syns det var litt rart bare. :) Jeg ser ingen grunn til å sende personen/e tekstmelding om det - det er ikke min telefon og heller ikke min sak. Spesielt siden det ikke stemte. :) 

Det mente jeg heller ikke at du skulle. 

Til resten av det du skriver, hæ?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ønsker ikke å oppgi telefonnummer til noen til en anonym på et forum. ;)

Mulig du har rett, jeg vet ikke. Syns det var litt rart bare. :) Jeg ser ingen grunn til å sende personen/e tekstmelding om det - det er ikke min telefon og heller ikke min sak. Spesielt siden det ikke stemte. :) 

Vedkommende ba deg ikke oppgi noe telefonnummer. 

Ellers - for å få klarhet i dette ; Du har en bekjent som ringer ofte til en telefon som ikke er din - du tar så denne telefonen og du blir møtt med kjefting og klaging om ulykker , ras , fallskjermulykker og intriger. Fra tid til annen så gir din bekjent telefonrøret til kvinner og menn som begynner prate med deg om enda flere ulykker - du sier de fremstår fulle, opphisset og rare.

Er det slik det er?

Isåfall - Hvorfor tar du en telefon som ikke er din og hvorfor sitter du å prater med disse menneskene om ulykker? Hva får du ut av det?

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
5 minutter siden, Perle skrev:

Jamen så blokkér nummeret da.

Nei, jeg må ha telefoner i fra disse personene. :)  Så jeg blokkerer ikke telefonnumeret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, Svigermor skrev:

Hvorfor svarer du når det ikke er din telefon?

Det blir ringt til min telefon. Du misforstår, ellers så leser du ikke hva jeg skriver. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, WubWub skrev:

Vedkommende ba deg ikke oppgi noe telefonnummer. 

Ellers - for å få klarhet i dette ; Du har en bekjent som ringer ofte til en telefon som ikke er din - du tar så denne telefonen og du blir møtt med kjefting og klaging om ulykker , ras , fallskjermulykker og intriger. Fra tid til annen så gir din bekjent telefonrøret til kvinner og menn som begynner prate med deg om enda flere ulykker - du sier de fremstår fulle, opphisset og rare.

Er det slik det er?

Isåfall - Hvorfor tar du en telefon som ikke er din og hvorfor sitter du å prater med disse menneskene om ulykker? Hva får du ut av det?

Nei, du misforstår. Jeg har aldri fått beskjed om det. Kan du lese hovedinnlegget igjen? Vedkommende ringer og det er f.eks en ulykke de snakker om den andre enden. En person ringer til meg, i fra sin telefon. Intriger? Er en ulykke en intrige? Eh, ok? :klo: 
Kan du ikke holde deg til saken? Nei, det er ikke slik du beskriver situasjonen. Det er din oppfattelse. :) 

Nei, jeg har ikke gjort det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det blir ringt til min telefon. Du misforstår, ellers så leser du ikke hva jeg skriver. :)

Hvem ringer til din tlf? Noen du kjenner? Eller noen du ikke kjenner? 

Hva lurer du egentlig på? 

Hvis du ikke vil ha disse telefonene så blokkerer du nummeret. 

Anonymkode: 2af5c...af5

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, jeg må ha telefoner i fra disse personene. :)  Så jeg blokkerer ikke telefonnumeret.

Da legger du på om du ikke vil snakke med de da  

Anonymkode: 2af5c...af5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ts er vel samme bruker som laget denne tråden:

Anonymkode: 8fd84...7bf

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, du misforstår. Jeg har aldri fått beskjed om det. Kan du lese hovedinnlegget igjen? Vedkommende ringer og det er f.eks en ulykke de snakker om den andre enden. En person ringer til meg, i fra sin telefon. Intriger? Er en ulykke en intrige? Eh, ok? :klo: 
Kan du ikke holde deg til saken? Nei, det er ikke slik du beskriver situasjonen. Det er din oppfattelse. :) 

Nei, jeg har ikke gjort det. 

Hvorfor sier du "de snakker om" og rett etterpå sier du "en person ringer meg". Du sier så at telefonen ikke er din så du kan ikke sende sms. 

Jeg holder meg til saken men jeg prøver forstå budskapet som du prøver formidle. Hvorfor prater du med alle disse menneskene som hele tiden ringer om ulykker?

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke i det minste PRØVE å skrive på en måte som gjør det mulig å forstå hva som skjer?

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
16 minutter siden, WubWub skrev:

Ler så jeg griner her :hoho:Jeg forstår ingenting av denne tråden, men du har oppsummert bra.

Anonymkode: e80e5...c8d

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Jeg har en teori!

Telefonen som ringer og som TS må svare på er en jobbtelefon. Derfor må den besvares når det ringer. Nummeret kan ikke blokkeres fordi alle burde kunne ringe til denne jobbtelefonen. 

Personene som ringer er en vennegjeng som tulleringer.  

TS opplever det ikke som tulleringing og beskriver dette derfor som en mer alvorlig situasjon. 

Teori 2: Dette er tidenes merkeligste trolling som hverken er ment å provosere eller være morsom.

Til TS- Jeg får litt vondt av deg når ingen skjønner hva du mener, hvis du virkelig ikke troller. Men du skriver for relativt/ upresist til at historien din gir mening. Dersom du vet at du lider av vrangforestillinger så kan det høres ut som dette kanskje er et eksempel på noe som ikke egentlig skjer. Snakk med dette om noen du kjenner du, tror jeg. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har en teori!

Telefonen som ringer og som TS må svare på er en jobbtelefon. Derfor må den besvares når det ringer. Nummeret kan ikke blokkeres fordi alle burde kunne ringe til denne jobbtelefonen. 

Personene som ringer er en vennegjeng som tulleringer.  

TS opplever det ikke som tulleringing og beskriver dette derfor som en mer alvorlig situasjon. 

Teori 2: Dette er tidenes merkeligste trolling som hverken er ment å provosere eller være morsom.

Til TS- Jeg får litt vondt av deg når ingen skjønner hva du mener, hvis du virkelig ikke troller. Men du skriver for relativt/ upresist til at historien din gir mening. Dersom du vet at du lider av vrangforestillinger så kan det høres ut som dette kanskje er et eksempel på noe som ikke egentlig skjer. Snakk med dette om noen du kjenner du, tror jeg. 

Jeg tenkte først i retning av at TS muligens jobber i noen form for redningsorganisasjon ettersom det blir nevnt at telefonen det ringes til ikke er hennes og at hun MÅ ta den - det samsvarer jo med innholdet i samtalene hun mottar som går utelukkende på ulykker.

Men jeg får det heller ikke til å gå opp i forhold til resten av historien.

Endret av WubWub
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 timer siden, Nasse Nøff ❤ skrev:

Jeg skjønner ingenting av denne tråden :bond:

Det er din telefon. Det er ÉN bekjente som ringer, som du faktisk ønsker kontakt med. La oss kalle han for mann A. Men denne personen gir telefonen videre til fremmede. Du nevner en mann til og ei kvinne. Mann B og kvinne. Det er disse folkene du ikke ønsker kontakt med... men du vil ikke blokkere, fordi nummeret tilhører en bekjent av deg, mann A. 
Mann A og Mann B snakker om ulykker og drama i sitt eget liv til deg. Du sier ikke noe om du har snakket med kvinnen, men de snakker om henne til deg. 
Så. Hva med å be denne eieren av telefonnummeret om å IKKE sende telefonen rundt?! Også be mann A om å skaffe seg en psykolog, i stedet for å bruke deg som søppelbøtte? 

Ja nasse nøff, det kan jeg. Jeg kan jo be vedkommende slutte å kontakte folk på den måten. Jeg tenkte bare at det kunne hende jeg fikk hjulpet en av dem hvis noe så grusomt hadde skjedd. Bare så rart at vedkommende nekter for at disse ulykkene og sånt. Til dere andre: Jeg skjønner ikke så mye av det selv faktisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...