Gå til innhold

Oppgitt i den andre enden av telefonen:

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Relativt ofte ble jeg oppringt av en bekjent på en periode over flere år. Jeg ble kjempe sliten og litt oppgitt etter mange telefoner i fra disse personene. Dette er det de ringer meg om:

1: Hvis vedkommende er i en krangel/diskusjon om f.eks utroskap o.l.
2: Når personens venner er i en krangel eller i en diskusjon.
3: Hvis og når vedkommendes familiemedlemmer er i en krangel eller i en diskusjon.
4: Hvis noe tragisk skjer. Ulykker ala ras eller noe i den duren. Ting som dette: "hjelp, hjelp, det er ras".
5: Gråting og triste historier generelt sett.

Når det gjelder punkt fire så får ikke jeg gjort noe med det. Personen bor på den andre kanten av landet og jeg får ikke satt meg på et fly for å fly dit det har skjedd et ras.
Når det gjelder kranglingen, eller kjeftingen (jeg oppfatter det som kjefting) så får jo ikke jeg forandret på en kranglefant. 
Det er også vanskelig å vite om det er seriøst, eller om noen bare hever stemmen eller om noen har vært i en ulykke, men her er en ting som er litt rart:
Når man ringer opp personen igjen etter noen dager og spør om hva som skjedde/ikke skjedde så nekter personen noen ganger for at 
dette har skjedd. Ting som: "det har aldri jeg sagt" sier personen i den andre enden da. Som om at noen har tatt telefonen til det nr det ringer i fra.

Ofte er det en mann som får skylden for mye av dette, men jeg oppfatter det også slik som om at denne mannen også skylder på personene som sier dette, som også nekter for alt dette. 

Så hva tror dere er tilfellet her?
Noen som er fulle, en som stjeler noens telefoner, eller en kranglefant som er oppgitt/sint/frustrert i den andre enden av telefonen min?
Dere kan jo ikke vite det, men hva tror dere? Noen som har opplevd noe lignende?

Anonymkode: d5c21...7a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
1 minutt siden, gjenboer skrev:

Dette skjønte jeg veldig lite av, for å være ærlig.

Okey.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 minutter siden, gjenboer skrev:

Dette skjønte jeg veldig lite av, for å være ærlig.

Henger meg på denne.

TS start på nytt, husk vi kjenner ikke til historien din.

Anonymkode: 70e69...4fd

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Henger meg på denne.

TS start på nytt, husk vi kjenner ikke til historien din.

Anonymkode: 70e69...4fd

Når noen ringer så hever de stemmen i den andre enden av telefonen. Som om at det har vært en ulykke eller noe annet alvorlig.
Hva får jeg som bor på den andre kanten av landet gjort med det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når noen ringer så hever de stemmen i den andre enden av telefonen. Som om at det har vært en ulykke eller noe annet alvorlig.
Hva får jeg som bor på den andre kanten av landet gjort med det?

Du kan gi trøst og støtte. Men er dette mennesker som kun tapper deg for energi, så er det helt lov å vurdere om du ønsker videre kontakt. 

Anonymkode: 85d11...86b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du kan gi trøst og støtte. Men er dette mennesker som kun tapper deg for energi, så er det helt lov å vurdere om du ønsker videre kontakt. 

Anonymkode: 85d11...86b

Det er ganske slitsomt. Spesielt siden jeg ikke får gjort så mye med det at noen har vært i fallskjermulykke, men man forsøker jo å gi den støtten man kan. Allikevel er jeg nok ikke kompetent til det (og det er ganske viktig å få frem). Han/hun/de må gjerne fortelle om dette, men jeg får ikke gjort så mye med det at et fjell raser eller noe sånt. 

Blir litt forbauset over hvor mange ulykker det er der. :redd: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Er det snakk om den samme personen som ringer hver gang? Og så nekter for det neste gang dere snakker sammen? Høres jo rablende gal ut.

Anonymkode: 69231...aa9

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det snakk om den samme personen som ringer hver gang? Og så nekter for det neste gang dere snakker sammen? Høres jo rablende gal ut.

Ja, samme telefonnummer. Alle gangene blir de kjeftet/skreket eller at noen er redde, eventuelt så høres det ut som om at noen er på en skikkelig fyllefest. Jeg vet ikke. 
Ofte så er det triste ting som blir tatt opp. Ras, ulykker, en mann blir ofte nevnt (aner ikke hvem det er), men innimellom har det vært en mann som nevner ei dame også.

Ofte så sier personen når han, hun eller de blir ringt opp igjen at de ikke har sagt det som blir sagt de gangene de har ringt. Derfor tolket jeg det som en skikkelig fyllefest faktisk, men også krangling. :forvirret: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Igjen, ja, men vil påpeke at det ikke er slik alle gangene, men annenhver cirka. Jeg skrev feil. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Si at det er feil tlfnummer? Søk opp nummeret og finn ut hvem det er? Slutt å ta telefonen?  Skjønner ikke helt. 

Anonymkode: 2af5c...af5

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Eller så høres TS litt gal ut også. 

Anonymkode: 2af5c...af5

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men kjenner du ikke igjen STEMMEN på den som har ringt da? Det er vel ikke helt ukjente folk som driver og ringer deg, du hadde da hørt forskjell på stemmen om det var ditt familiemedlem/venn eller noen helt andre.

At vedkommende stadig nekter for å ha sagt ditt og datt i etterkant høres fryktelig rørete ut og litt smågal. Ville vurdert om jeg gadd å ta telefonen særlig ofte når det ringte fra det nummeret...

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 minutter siden, Million skrev:

Men kjenner du ikke igjen STEMMEN på den som har ringt da? Det er vel ikke helt ukjente folk som driver og ringer deg, du hadde da hørt forskjell på stemmen om det var ditt familiemedlem/venn eller noen helt andre.

At vedkommende stadig nekter for å ha sagt ditt og datt i etterkant høres fryktelig rørete ut og litt smågal. Ville vurdert om jeg gadd å ta telefonen særlig ofte når det ringte fra det nummeret...

Det kan vel hende at de er ukjente, hvis de er på fest og noen gir telefonen sin til en annen. Det har jeg opplevd før. At den som ringer er noen jeg kjenner men gir telefonen sin til en annen som vil prate. Det kommer helt an på hvor gode venner noen er det vel. Så på den måten kan "det har aldri jeg sagt" stemme det. hehe. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det kan vel hende at de er ukjente, hvis de er på fest og noen gir telefonen sin til en annen. Det har jeg opplevd før. At den som ringer er noen jeg kjenner men gir telefonen sin til en annen som vil prate. Det kommer helt an på hvor gode venner noen er det vel. Så på den måten kan "det har aldri jeg sagt" stemme det. hehe. :) 

Javel, men da sitter vel ikke trådstarter og påstår "det har du sagt"!? Hun hører da vel forskjell og at det er ulike personer i telefonen som sitter og snakker og gir telefonen videre til noen annen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, Million skrev:

Javel, men da sitter vel ikke trådstarter og påstår "det har du sagt"!? Hun hører da vel forskjell og at det er ulike personer i telefonen som sitter og snakker og gir telefonen videre til noen annen!

Jo, men det skjer jo ikke hver gang. :)

Dessuten så er det ikke min telefon så jeg bestemmer jo ikke noe av det hvis det er tilfellet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
1 minutt siden, Raiu skrev:

Så TS kjenner ikke de som ringer eller hva..!?

Jo, men hvis de gir fra seg røret så kjenner jeg ikke han, hun eller de så godt. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 minutter siden, Million skrev:

Nei, jeg sa: hei person Y. Du sa at du var trist i går på telefonen. Personen svarer: det har aldri jeg sagt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvis TS ikke kjenner personen som ringer- kan det være at mobilnummeret ditt er likt et krisenummer eller noe? 

Ofte sier man ting når man er opprørt som man ikke tør stå til ansvar for dagen etter, når man ser ting i et annet friskere perspektiv. 

Hvis du kjenner personen, spør hva dem vil med deg, hva de vil du skal gjøre. Forklar hva du ikke kan hjelpe med. Skriv eventuelt en sms: "Jeg synes det er ubehagelig at du ringer, jeg kan desverre ikke hjelpe deg". 

Anonymkode: 4dcd2...373

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvis TS ikke kjenner personen som ringer- kan det være at mobilnummeret ditt er likt et krisenummer eller noe? 

Ofte sier man ting når man er opprørt som man ikke tør stå til ansvar for dagen etter, når man ser ting i et annet friskere perspektiv. 

Hvis du kjenner personen, spør hva dem vil med deg, hva de vil du skal gjøre. Forklar hva du ikke kan hjelpe med. Skriv eventuelt en sms: "Jeg synes det er ubehagelig at du ringer, jeg kan desverre ikke hjelpe deg". 

Anonymkode: 4dcd2...373

Jeg ønsker ikke å oppgi telefonnummer til noen til en anonym på et forum. ;)

Mulig du har rett, jeg vet ikke. Syns det var litt rart bare. :) Jeg ser ingen grunn til å sende personen/e tekstmelding om det - det er ikke min telefon og heller ikke min sak. Spesielt siden det ikke stemte. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...