AnonymBruker Skrevet 11. juli 2017 #1 Del Skrevet 11. juli 2017 En "venninne" av meg lånte 400kr som hun selvfølgelig skulle betale tilbake når hun fikk lønn, i følge henne selv. Vi er begge 19 og når ferien startet minte henne jeg pent på å at hun skyldte meg 400kr. Ikke noe svar. Nå, noen uker senere, sendte jeg henne en påminnelse på vipps. Fortsatt ikke noe svar. Jeg vet at 400kr ikke er allverdens, men jeg blir så utrolig provosert av at hun ikke engang gidder å svare meg! Dessuten er hver eneste krone jeg har på kontoen penger jeg har tjent selv! Jeg jobber absolutt hele sommerferien, noe jeg er nødt til skal jeg få hjulene til å gå rundt i den kommende studietiden. Likevel er det ubehagelig å drive å mase om disse pengene, jeg klarer meg jo fint uten dem, men det er et irritasjonsmoment siden jeg lånte henne penger for å være hyggelig. Så hva synes dere? Er det smålig av meg å mase om 400kr? Anonymkode: 7480f...9fe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2017 #2 Del Skrevet 11. juli 2017 Absolutt ikke. Anonymkode: 5d910...0eb 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2017 #3 Del Skrevet 11. juli 2017 Det er ikke smålig. Jeg gjorde det samme med ei venninne, og avtalte konkret av "vi møtes dag X klokka blabla for å gi meg de Xhundre kroner du skylder meg". Det gikk ikke utover vennskapet, faktisk Anonymkode: 1f38e...73c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2017 #4 Del Skrevet 11. juli 2017 Nei, det er ikke smålig av deg. Anonymkode: 492fa...908 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
QQbaby Skrevet 11. juli 2017 #5 Del Skrevet 11. juli 2017 Nei, kun litt fatteslig kanskje. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2017 #6 Del Skrevet 11. juli 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det er ikke smålig. Jeg gjorde det samme med ei venninne, og avtalte konkret av "vi møtes dag X klokka blabla for å gi meg de Xhundre kroner du skylder meg". Det gikk ikke utover vennskapet, faktisk Anonymkode: 1f38e...73c Skulle nok hatt en slik avtale jeg også... Det hjelper jo egentlig ikke å mase hvis hun ikke betaler tilbake likevel.. Vi var i samme gjeng på vgs, men vi kommer nok neppe til å ha mer kontakt, er vel derfor hun ignorerer meg Anonymkode: 7480f...9fe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2017 #7 Del Skrevet 11. juli 2017 Nei, det er ikke smålig. Spesielt ikke når du er student. Du må sikkert jobbe en del timer for å tjene inn de pengene. Anonymkode: c119c...106 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2017 #8 Del Skrevet 11. juli 2017 Akkurat nå, QQbaby skrev: Nei, kun litt fatteslig kanskje. Det er sant, men det er vel litt fatteslig å ikke betale tilbake også? Men ser absolutt poenget ditt, og jeg synes det er veldig ubehagelig å mase Anonymkode: 7480f...9fe 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2017 #9 Del Skrevet 11. juli 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det er ikke smålig. Jeg gjorde det samme med ei venninne, og avtalte konkret av "vi møtes dag X klokka blabla for å gi meg de Xhundre kroner du skylder meg". Det gikk ikke utover vennskapet, faktisk Anonymkode: 1f38e...73c Jeg har også tatt den approachen med en venninne som var treig med å betale tilbake. Funket fint. Hvis hun hadde blitt sur og gjort det til mitt problem så hadde det vært symptomatisk for at vennskapet ikke ville fungere. Anonymkode: 6108d...b9d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2017 #10 Del Skrevet 11. juli 2017 Det er smålig av venninnen din å ikke betale tilbake eller svare på henvendelser. Hvis man har problemer med å betale tilbake så sier man fra og avtaler et senere tidspunkt man kan betale. Anonymkode: e58a8...fa8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2017 #11 Del Skrevet 11. juli 2017 Vi låner ikke bort penger, til venner eller familie, nettopp fordi det er ubehagelig når de ikke betaler tilbake. Det har du kanskje fått lære deg nå? Å låne betyr å låne, noe "venninnen" din ikke ser ut til å forstå. 400 kroner er en del penger særlig når du ikke har en Onkel Skruepengebinge å ta av. Det er frekt å ikke svare deg når du ber om tilbakebetaling. Hvordan du ønsker å løse dette må du nesten bestemme selv. Venninnen din forblir gjerne ikke en venninne dersom du setter hardt mot hardt for 400 kroner. Samtidig vil du beholde en venninne som oppfører seg som henne? Etter dette, lån aldri penger til noen. Svar at du trenger pengene dine selv. Anonymkode: a9daa...e96 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
QQbaby Skrevet 11. juli 2017 #12 Del Skrevet 11. juli 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er sant, men det er vel litt fatteslig å ikke betale tilbake også? Men ser absolutt poenget ditt, og jeg synes det er veldig ubehagelig å mase Anonymkode: 7480f...9fe Vel det tenkte jeg ikke på. Jeg ville kanskje bare fortsatt å mase slik at denne venninnen kunne lært seg at det ikke alltid er greit å oppføre seg billig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2017 #13 Del Skrevet 11. juli 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi låner ikke bort penger, til venner eller familie, nettopp fordi det er ubehagelig når de ikke betaler tilbake. Det har du kanskje fått lære deg nå? Å låne betyr å låne, noe "venninnen" din ikke ser ut til å forstå. 400 kroner er en del penger særlig når du ikke har en Onkel Skruepengebinge å ta av. Det er frekt å ikke svare deg når du ber om tilbakebetaling. Hvordan du ønsker å løse dette må du nesten bestemme selv. Venninnen din forblir gjerne ikke en venninne dersom du setter hardt mot hardt for 400 kroner. Samtidig vil du beholde en venninne som oppfører seg som henne? Etter dette, lån aldri penger til noen. Svar at du trenger pengene dine selv. Anonymkode: a9daa...e96 Ja, jeg har i hvert fall lært noe.. Men dette var reiseutgifter på vei til et arrangement, så jeg hadde så og si ikke noe valg utenom å betale for henne... Anonymkode: 7480f...9fe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå