Gå til innhold

Endelig ferie - trygdet.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå er jeg ikke ufør, men på vei til å bli det. Og det er en stor sorg for meg, for det er ikke et liv. Jeg ville gitt hva som helst, for å være frisk nok til å jobbe.

Men hvorfor noen har råd til ferie, bobil osv, kan da være flere grunner. Som ufør, så får man mellom ca 220 000-370 000 i året. Altså veldig stor forskjell. Så har noen en partner som har grei inntekt. Man har nedbetalt bolig, og kanskje selger denne, kjøper noe mindre. Man arver foreldrene sine.

Anonymkode: 2ae90...f7c

Det er også mange som har nedbetalt gjelden på boligen og de kan ha spart opp ganske mange penger før de ble ufør

Endret av Honey Dew
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei :) det fortjener dere ikke 

Anonymkode: 72684...407

Har du tid å sitte her å skrive, da? Jeg tror du er for seint på jobb. Skynd deg når før sjefen din blir sinna og du må jobbe overtid

Anonymkode: fd425...81c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du tid å sitte her å skrive, da? Jeg tror du er for seint på jobb. Skynd deg når før sjefen din blir sinna og du må jobbe overtid

Anonymkode: fd425...81c

Vedkommende kommer til å få en kraftig skrape og jeg vet av hvem

Anonymkode: 4ec43...bb1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.7.2017 den 21.14, AnonymBruker skrev:

Trodde de hadde ferie hele året jeg...

Anonymkode: 95a26...d7f

For mange så har de uføre ferie. Jeg... not so much. Sykdommen tar ikke ferie og jeg er like stuck hjemme som ellers. 

Anonymkode: 606b1...8cd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trygda folk bør leve så kjedelig og lite aktivt som mulig. Forhåpentligvis dør de tidligere da, og staten sparer penger. :ironi:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Perelandra skrev:

Trygda folk bør leve så kjedelig og lite aktivt som mulig. Forhåpentligvis dør de tidligere da, og staten sparer penger. :ironi:

De skal helst sitte hjemme i mørket med gardinene trukket for og de skal hvertfall aldri vise seg ute :ironi:

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nok en tråd full av uføremisunnelse? :overrasket:
Dere kan ikke være riktig navla som tror det er digg å være syk. :klaske:God bedring:sjarmor:
 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.7.2017 den 20.55, loffen skrev:

Nok en tråd full av uføremisunnelse? :overrasket:
Dere kan ikke være riktig navla som tror det er digg å være syk. :klaske:God bedring:sjarmor:
 

Jeg har aspergers. Jeg føler meg ikke syk. Men jeg får ikke jobb.

Anonymkode: f4c58...eb4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.7.2017 den 20.55, loffen skrev:

Nok en tråd full av uføremisunnelse? :overrasket:
Dere kan ikke være riktig navla som tror det er digg å være syk. :klaske:God bedring:sjarmor:
 

Du vet, det er bare peanuts å ha store smerter. For ikke å snakke om såpass store psykiske problemer at en ikke fungerer i hele tatt i hverdagen.

Det er virkelig noe å trakte etter... :ironi:

Anonymkode: 4ec43...bb1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.7.2017 den 21.34, AnonymBruker skrev:

For meg er det ferietid og hverdager akkurat som for alle andre, selv om jeg er ufør. I hverdagene har jeg faste behandlingsopplegg, jeg står opp tidlig med barn som skal på skole, og prøver å få gjort husarbeidet mitt (som kan ta hele dagen). Jeg må hvile til faste tider, og trene det jeg klarer til faste tider. Jeg er sliten og legger meg tidlig, for å klare neste dag. 

Anonymkode: e186a...198

Husarbeidet? Robotstøvsuger, vaskemaskin og oppvaakmaskin gjør da det minimalt. Og badet trenger da ikke akkurat vaskes så ofte.

Dessuten så har den store majoriteten av uføre psykiske lidelser, og etter det kommer muskel og leddsmerter og migrene, ol. Ikke noe hindring for å gjøre "husarbeidet" altså.

Anonymkode: 068bb...20b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Husarbeidet? Robotstøvsuger, vaskemaskin og oppvaakmaskin gjør da det minimalt. Og badet trenger da ikke akkurat vaskes så ofte.

Dessuten så har den store majoriteten av uføre psykiske lidelser, og etter det kommer muskel og leddsmerter og migrene, ol. Ikke noe hindring for å gjøre "husarbeidet" altså.

Anonymkode: 068bb...20b

Ikke meg du siterer, men husarbeid er da virkelig mer enn det der.  Og er man kronisk syk,  så vil det for mange ta mye mer tid enn for friske.... 

Anonymkode: 750af...96e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.7.2017 den 14.27, AnonymBruker skrev:

Nå er jeg ikke ufør, men på vei til å bli det. Og det er en stor sorg for meg, for det er ikke et liv. Jeg ville gitt hva som helst, for å være frisk nok til å jobbe.

Men hvorfor noen har råd til ferie, bobil osv, kan da være flere grunner. Som ufør, så får man mellom ca 220 000-370 000 i året. Altså veldig stor forskjell. Så har noen en partner som har grei inntekt. Man har nedbetalt bolig, og kanskje selger denne, kjøper noe mindre. Man arver foreldrene sine.

Anonymkode: 2ae90...f7c

Jeg er også på vei til å bli uføretrygdet. Dessverre. Håper jeg skal klare å jobbe 40-50%  sliter med fatique etter alvorlig sykdom. Har gått flere runder og kjempet meg tilbake til jobb. Nå klarer jeg ikke mer. Hadde byttet med ts når som helst.

Jeg er forsikret og vil få utbetalt en ganske stor sum. Har ikke et stort huslån og lever ganske sparsom. Så ja, jeg har råd til ferie. Ordner alt selv, mellomlander på flyreiser for å spare penger. Bor billig på ferie. 

Blir så lei av alle disse trådene om uføre og hvor bra vi har det. 

Anonymkode: 9aa3f...46d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Husarbeidet? Robotstøvsuger, vaskemaskin og oppvaakmaskin gjør da det minimalt. Og badet trenger da ikke akkurat vaskes så ofte.

Dessuten så har den store majoriteten av uføre psykiske lidelser, og etter det kommer muskel og leddsmerter og migrene, ol. Ikke noe hindring for å gjøre "husarbeidet" altså.

Anonymkode: 068bb...20b

Robotstøvsuger har jeg ikke råd til. Å fylle oppvaskmaskinen tar fort en halvtimes tid for meg med min sykdom. Klesvask tar lang tid, da jeg har muskelsvinn i armer, så å brette klær er veldig tungt. Da jeg bodde i en annen kommune fikk jeg hjemmehjelp, men da jeg flyttet kom jeg til en kommune som har som regel at du får ikke hjemmehjelp med mindre du også trenger hjelp til personlig hygiene. Og vaskehjelp har jeg ikke råd til. Av annet husarbeid er det støvsuging, skifte på senger (tar flere dager, da det er forferdelig tungt arbeid for meg), gulvvask etc. De dagene jeg er dårligst klarer jeg ikke engang å gå ut med søpla.

Anonymkode: e186a...198

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er så mange fordommer og uopplyste mennesker altså! Jeg har god utdanning og tjener godt. Nå er jeg på vei til å bli ufør, det er en stor sorg mtp alle årene jeg jobbet beinhardt for å bli det jeg har blitt og fått denne jobben. Heldigvis var jeg forsikret og siden lønnen min var så høy, blir det økonomisk helt levelig, pluss at mannen tjener bra. Så ja, vi har råd til ferie! Men jeg er ikke i form til å dra noe sted som helst.. Men ferie betyr at mannen og vennene våre har fri og jeg ser de mer. Samtidig har barna fri og vi kan kose oss sammen. Og nesten viktigst: jeg elsker at det er sommer og lyst ute. Mindre klær å ta på barna osv..

Anonymkode: a639e...e17

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...