Gå til innhold

Endelig ferie - trygdet.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ser flere skriver på face om dagen "Endelig ferie", også er de TRYGDET :alice:

Trodde de hadde ferie hele året jeg...

Anonymkode: 95a26...d7f

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For meg er det ferietid og hverdager akkurat som for alle andre, selv om jeg er ufør. I hverdagene har jeg faste behandlingsopplegg, jeg står opp tidlig med barn som skal på skole, og prøver å få gjort husarbeidet mitt (som kan ta hele dagen). Jeg må hvile til faste tider, og trene det jeg klarer til faste tider. Jeg er sliten og legger meg tidlig, for å klare neste dag. 

Ferietid derimot så har behandlere ofte ferie, varmen gjør meg fysisk bedre så jeg har mer energi, solen gjør godt for kropp og sjel, husarbeidet dropper jeg nesten fullstendig, jeg tar ofte litt ekstra medisiner jeg ikke kan gå på fast siden jeg ikke har behandlinger, noe som også gjør meg bedre. Kan sove så lenge jeg vil, slik at hvis vi har vært på noe en dag, kan jeg ligge i sengen så lenge det trengs for å lade meg opp igjen etterpå. Jeg kan være sosial kveldstid og fortsatt orke dagen etter siden jeg kan ligge så lenge jeg vil, og ikke gidder støvsuging etc. Jeg tar meg råd og lov til å bestille mat hjem på døren, noe som også sparer inn energi som jeg heller kan bruke på ting jeg har lyst til :) 

For meg er det stor forskjell på hverdag og ferie som du kan se. Det håper og tror jeg det er for andre som er i samme situasjon som meg også :) 

Anonymkode: e186a...198

  • Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NotNaomi
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ser flere skriver på face om dagen "Endelig ferie", også er de TRYGDET :alice:

Trodde de hadde ferie hele året jeg...

Anonymkode: 95a26...d7f

Du trodde det ja. Jeg er halvt ufør selv. Og hver helg jeg ikke fungerer så tenker jeg : endelig helg! Da kan jeg også slappe av. Uten at noen forventer noe. Det er det samme med ferie tenker jeg. Nå kan vi roe ned,for andre jobber heller ikke. Det er jo befriende. En kan slappe mer av da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Trodde de hadde ferie hele året jeg...

Da trodde du feil :)

Anonymkode: 00330...fbd

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ser flere skriver på face om dagen "Endelig ferie", også er de TRYGDET :alice:

Trodde de hadde ferie hele året jeg...

Anonymkode: 95a26...d7f

:scorpis:

Anonymkode: a5e2d...0d5

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det med at så mange ser for seg at uførlivet: luksusliv? Tenk over hvor hjelpeløs du selv er når du har influensa og som den største selvfølge sykemelder deg fra jobb. Så kan du se for deg hvor syk man faktisk må være for å bli ufør. Så kan du se for deg at den influensaen er femti ganger verre og kronisk- altså HVER DAG. Jeg var nylig forkjøla, jeg klarte ikke engang samle kreftene til å se på TV. Jeg har aldri opplevd kronisk sykdom men jeg skjønner allikevel at det må være vesentlig mye verre å være kronisk syk- i tillegg til at du mister kontroll over egen økonomiske inntekt- i tillegg til at du blir hetset og dømt av idioter. 

TS, skjerp deg. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Man skjønner jo at det er de trygda som svarer her :fnise:

Anonymkode: 95a26...d7f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mamma er uføretrygdet og hun er glad når det er ferie :) Ferie for henne er når andre har fri på dagtid, være er kanskje litt bedre enn til vanlig, barn og barnebarn kommer hjem på ferie, det skjer litt mer og hun kan i noen uker glemme litt at hun er ufør. Tror det må føles godt for henne :)

I ferien har hun også fri fra behandlinger og oppfølging. Hun har hatt kreft og har mange senskader etter behandling.

 

Anonymkode: 8e62a...72d

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man skjønner jo at det er de trygda som svarer her Anonymkode: 95a26...d7f

Hvem skulle det ellers være enn dem som har førstehånds kjennskap til det? 

Anonymkode: dc05b...e9c

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seriøst? De fleste trygdede har ikke råd til ferie.

Anonymkode: b28a2...28d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Buhhhuuui stakkars de uføre... Da har de ferie fra ferie! :fnise:

Anonymkode: ae73d...f25

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Seriøst? De fleste trygdede har ikke råd til ferie.

Anonymkode: b28a2...28d

Hvor pengene kommer fra aner jeg ikke, men mange trygdede har både bo-bil, campingvogn og reiser utenlands i "ferien". Å det er ikke ting som er skaffet når de jobbet for 20 år siden, for de kjører selvsagt ikke rundt i en 20 år gammel bo-bil/campingvogn. 

Anonymkode: 95a26...d7f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På Tuesday, July 11, 2017 den 21.14, AnonymBruker skrev:

Ser flere skriver på face om dagen "Endelig ferie", også er de TRYGDET :alice:

Trodde de hadde ferie hele året jeg...

Anonymkode: 95a26...d7f

Hva så? 

Anonymkode: f2372...6a3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvor pengene kommer fra aner jeg ikke, men mange trygdede har både bo-bil, campingvogn og reiser utenlands i "ferien". Å det er ikke ting som er skaffet når de jobbet for 20 år siden, for de kjører selvsagt ikke rundt i en 20 år gammel bo-bil/campingvogn. 

Anonymkode: 95a26...d7f

Jeg har campingvogn jeg har fått gratis, full av fukt (men foreløpig ikke mugg) den er 33 år gammel, og vi storkoser oss på ferie med den :) Kan ikke dra på lange turer da jeg ikke klarer å kjøre så langt, og sover litt for dårlig i den, men et par netter et par-tre ganger om sommeren gir mange fine opplevelser. Har ikke råd til andre ferier, men det trenger ikke bli så dyrt med vogn. Er man to voksne hvor begge har inntekt blir det jo enda lettere enn for meg som er enslig. :) 

I tillegg har jeg fått påspandert sydenferie to ganger, men siden jeg ikke skriver på facebook at jeg ikke har betalt annet enn mat for meg selv, så tror vel folk at jeg er full av penger :P 

Anonymkode: e186a...198

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Seriøst? De fleste trygdede har ikke råd til ferie.

Anonymkode: b28a2...28d

Hva som er ferie er et definisjonsspørsmål :) 

Anonymkode: e186a...198

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ok, så uføre skal ikke få lov til å dra på ferie heller nå...

Anonymkode: 4ec43...bb1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Karma biter.

1 av 3 får kreft og hvis du får dette, kan du sitte de siste 15 årene av livet ditt og tenke på hvor heldig du er som ikke er uføretrygdet.

Anonymkode: 4ec43...bb1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ok, så uføre skal ikke få lov til å dra på ferie heller nå...

Anonymkode: 4ec43...bb1

Nei :) det fortjener dere ikke 

Anonymkode: 72684...407

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg ikke ufør, men på vei til å bli det. Og det er en stor sorg for meg, for det er ikke et liv. Jeg ville gitt hva som helst, for å være frisk nok til å jobbe.

Men hvorfor noen har råd til ferie, bobil osv, kan da være flere grunner. Som ufør, så får man mellom ca 220 000-370 000 i året. Altså veldig stor forskjell. Så har noen en partner som har grei inntekt. Man har nedbetalt bolig, og kanskje selger denne, kjøper noe mindre. Man arver foreldrene sine.

Anonymkode: 2ae90...f7c

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...