Gå til innhold

Uenig = sjalu?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

En person sier veldig mye bra om noen de kjenner, og det forstår jeg godt - men det kan bli litt mye.
Vedkommende mener at personen er pen, flink til alt og at alle er bare sjalu på personen som denne personen omtaler. Jeg vet ikke helt. Jeg er ikke det, men ja, personen er pen og dyktig i sitt, men alle er ikke sjalu bare fordi personen blir sagt litt i mot. 

Jeg finnes ikke sjalu, men merker at folk blir irriterte og lei av å være sjalu når dem faktisk ikke er sjalu. 
Kunne det ikke hendt at noen var uenig og at det var det?

Hvis personen blir sagt i mot litt så er alle bare sjalu, hvis man gir konstruktiv kritikk som er velment så er alle sjalu. 
Hallo, hva med å ta til seg kritikk som man kan vokse på i stedet for å svare med at ædda bædda, folk er bare sjalu. Hvorfor er man det fordi man er uenig med noen eller i noe?

Anonymkode: 2273d...134

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
6 minutter siden, O.G. skrev:

Hersketeknikk å beskylde folk for å være bitre & sjalu.

Uenig, ja, men ikke sjalu. Det er jo to forskjellige ting. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

En person sier veldig mye bra om noen de kjenner, og det forstår jeg godt - men det kan bli litt mye.
Vedkommende mener at personen er pen, flink til alt og at alle er bare sjalu på personen som denne personen omtaler. Jeg vet ikke helt. Jeg er ikke det, men ja, personen er pen og dyktig i sitt, men alle er ikke sjalu bare fordi personen blir sagt litt i mot. 

Jeg finnes ikke sjalu, men merker at folk blir irriterte og lei av å være sjalu når dem faktisk ikke er sjalu. 
Kunne det ikke hendt at noen var uenig og at det var det?

Hvis personen blir sagt i mot litt så er alle bare sjalu, hvis man gir konstruktiv kritikk som er velment så er alle sjalu. 
Hallo, hva med å ta til seg kritikk som man kan vokse på i stedet for å svare med at ædda bædda, folk er bare sjalu. Hvorfor er man det fordi man er uenig med noen eller i noe?

Det er ofte slik at om man kritiserer noen som er pene, rike eller flinke til et eller annet, så blir man beskyldt for å være misunnelig eller sjalu. 

Endret av Thyra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Men hvis personen faktisk er pen og dyktig, hvorfor være uenig?

Anonymkode: f09b0...27f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Uenig, ja, men ikke sjalu. Det er jo to forskjellige ting. :) 

Nemlig, men det er ikke alle som har forstått det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
20 timer siden, Thyra skrev:

Det er ofte slik at om man kritiserer noen som er pene, rike eller flinke til et eller annet, så blir man beskyldt for å være misunnelig eller sjalu. 

Jeg har ikke kritisert noen, men en del rike er jo med i politikken så da er det ikke så rart at vedkommende blir kritisert. 

Hvorfor kritiserer man noen når og hvis de er dyktige til noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men hvis personen faktisk er pen og dyktig, hvorfor være uenig?

Anonymkode: f09b0...27f

Jeg er ikke uenig i det. Jeg er helt enig i at personen er det, men jeg er ikke misunnelig. Jeg har det kjempe fint og er fornøyd med livet jeg har og det jeg gjør og det jeg kan. Allikevel så syns jeg ikke at "alt" er sjalusi og misunnelse. Jeg er en veldig lite misunnelig person, så jeg føler meg ikke truffet av det.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ikke kritisert noen, men en del rike er jo med i politikken så da er det ikke så rart at vedkommende blir kritisert. 

Hvorfor kritiserer man noen når og hvis de er dyktige til noe?

Selv om noen er dyktig til noe, er de vel ikke hevet over kritikk. Det kan da foreta seg mye kritikkverdig for det. Og man må da ha like stor rett til å være uenig med noen selv om de er rike, flinke eller pene.

Eksempel: Er man motstander av pels, blir man av enkelte beskyldt for å være misunnelig på dem som har råd til å kjøpe seg pels.

Anonymkode: 73971...32a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...