Gå til innhold

Sjalu på storebror

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg er sånn skikkelig barnslig sjalu på storebror min..

Mor har i alle år fortalt hvor irriterende det var at mormor alltid skrøt av hennes storebror .. men hun er ti ganger verre selv..

når jeg kommer på besøk får jeg alltid høre hvor fantastisk han er..

har han bakt boller får jeg høre i syv langhelg syv brede om det. Har han laget middag så rapporteres det om det .. nå har vi andre søsken begynt å fikse opp familiehytta som ikke storebror har brydd seg med.. han har vært litt sån negativ til dette.. men nå ble han med og gjett hvor mye det skrytes over dette.. vi har gjort KJEMPEMYE! Men mor snakker bare om hvor gjevt det er at HAN har fikset ditt og datt og at HAN tror det kan bli bra... ja ., og så har han tatt FRI neste tirsdag for å jobbe på hytta! Men mor nevner ikke hvor bra det at jeg faktisk har tatt sist onsdag og tar fri i morgen for å jobbe.. ei heller for hvor bra det er at vi andre faktisk har stelt hele Hagen og ryddet slik at vi kan male ..

Vet det er barnslig, men jeg skulle nesten ønske at han bare ble hjemme .. for nå kommer han Til å få æren for det som blir bra- og alt som ikke blir perfekt kommer vi til å få skylden for..

Anonymkode: be2ec...e4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Haha, jeg har en sånn lillebror faktisk. Min familie er dessverre hva man kan kalle dysfunksjonell, og min lillebror er mine foreldres yndling. Han bæres på gullstol og skrytes opp i skyene. Jeg er lei av alt dramaet, og holder kontakten på et minimum.

Anonymkode: b4b04...8b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har det sånn med lillebrødrene mine også. Det er masse de får lov til som jeg ikke får lov til, buhu. :( 

Anonymkode: c347e...a24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får se på det som en lekse på at du ikke alltid kan få det som du vil her i livet ts. 

Noen mennesker er bedre, slik er det bare. Deal with it!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

"Godt" å høre at jeg ikke er alene :P føler meg som en unge .. men det er såååå irriterende..  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, QQbaby skrev:

Du får se på det som en lekse på at du ikke alltid kan få det som du vil her i livet ts. 

Hæ?

Anonymkode: 98f90...386

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
2 minutter siden, QQbaby skrev:

Joda :) men han er IKKE bedre enn noen andre av oss.. likevel fremhever mor bare han.. selv om hun har 3 andre barn i tillegg til meg hun kan skryte av..

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta igjen da vel? Det er en kjensgjerning at noen foreldre har favoritter, og det er helt innafor å si ifra når det blir drøyt. "Ja, og jeg som har tatt fri på onsdag + jobbet x antall dager på hytta, den innsatsen teller liksom ikke? I så fall kan dere to gjøre resten selv.", "WOW, har han lært seg å skru på stekeovnen??", "Jøss, første gang i livet at han hjelper til i hagen - da kan jo han gjøre resten da, nå som jeg har jobbet her x antall kvelder fra før av"...

Tror dama hadde hatt godt av å få høre at hun gjør akkurat det samme mot dere som hun har sippet over at moren hennes gjorde mot henne. Be henne tenke litt over det, og over hva slags forhold hun egentlig ønsker til barna sine. Om ikke også hun kanskje synes at eldste bror er gjevest..

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NotNaomi
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er sånn skikkelig barnslig sjalu på storebror min..

Mor har i alle år fortalt hvor irriterende det var at mormor alltid skrøt av hennes storebror .. men hun er ti ganger verre selv..

når jeg kommer på besøk får jeg alltid høre hvor fantastisk han er..

har han bakt boller får jeg høre i syv langhelg syv brede om det. Har han laget middag så rapporteres det om det .. nå har vi andre søsken begynt å fikse opp familiehytta som ikke storebror har brydd seg med.. han har vært litt sån negativ til dette.. men nå ble han med og gjett hvor mye det skrytes over dette.. vi har gjort KJEMPEMYE! Men mor snakker bare om hvor gjevt det er at HAN har fikset ditt og datt og at HAN tror det kan bli bra... ja ., og så har han tatt FRI neste tirsdag for å jobbe på hytta! Men mor nevner ikke hvor bra det at jeg faktisk har tatt sist onsdag og tar fri i morgen for å jobbe.. ei heller for hvor bra det er at vi andre faktisk har stelt hele Hagen og ryddet slik at vi kan male ..

Vet det er barnslig, men jeg skulle nesten ønske at han bare ble hjemme .. for nå kommer han Til å få æren for det som blir bra- og alt som ikke blir perfekt kommer vi til å få skylden for..

Tenk på om moren din skryter like uhemmet av deg når du ikke er tilstede? Dumt at en ikke kan si direkte. Men jeg opplevde noe ala  det samme. Og fikk vite at de verdsatte meg mye ovenfor andre . Skulle nok ønske folk var mer direkte :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

3 minutter siden, Strixvaria skrev:

Ta igjen da vel? Det er en kjensgjerning at noen foreldre har favoritter, og det er helt innafor å si ifra når det blir drøyt. "Ja, og jeg som har tatt fri på onsdag + jobbet x antall dager på hytta, den innsatsen teller liksom ikke? I så fall kan dere to gjøre resten selv.", "WOW, har han lært seg å skru på stekeovnen??", "Jøss, første gang i livet at han hjelper til i hagen - da kan jo han gjøre resten da, nå som jeg har jobbet her x antall kvelder fra før av"...

Tror dama hadde hatt godt av å få høre at hun gjør akkurat det samme mot dere som hun har sippet over at moren hennes gjorde mot henne. Be henne tenke litt over det, og over hva slags forhold hun egentlig ønsker til barna sine. Om ikke også hun kanskje synes at eldste bror er gjevest..

Har vurdert det.. svarte at jeg syns lillesøster og kjæresten hadde gjort vel så mye som han.. men tror ikke hun tok hinte..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Joda :) men han er IKKE bedre enn noen andre av oss.. likevel fremhever mor bare han.. selv om hun har 3 andre barn i tillegg til meg hun kan skryte av..

Vel det er da ingen grunn til å være sjalu på han om han ikke er bedre en deg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, NotNaomi skrev:

Tenk på om moren din skryter like uhemmet av deg når du ikke er tilstede? Dumt at en ikke kan si direkte. Men jeg opplevde noe ala  det samme. Og fikk vite at de verdsatte meg mye ovenfor andre . Skulle nok ønske folk var mer direkte :-)

Tanken har streifet meg , men...da burde jeg hørt vel så mye skryt av de andre tre .. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, QQbaby skrev:

Vel det er da ingen grunn til å være sjalu på han om han ikke er bedre en deg. 

Jeg vet det er skikkelig barnslig, så godt å sitte anonymt å lufte det her ;) for akkurat nå er jeg sååå uendelig lei av å høre om storebror som har vært med EN dag på hytta.. mens vi har vært der i dager uten å høre ett takk en gang ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet det er skikkelig barnslig, så godt å sitte anonymt å lufte det her ;) for akkurat nå er jeg sååå uendelig lei av å høre om storebror som har vært med EN dag på hytta.. mens vi har vært der i dager uten å høre ett takk en gang ..

Snakk med dem om det da vel. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vel kvalitet er bedre enn kvantitet som de sier. Så hjelper jo ikke om dere har vært der flere dager dersom han gjør en bedre jobb på kun en dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NotNaomi
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tanken har streifet meg , men...da burde jeg hørt vel så mye skryt av de andre tre .. 

Jo. Men en kompenserer. Du vet at en vet ikke alltid hvilke følelser og tanker andre har. Mulig hun ikke forventer så mye fra ham? Mens dere andre er hun trygge på? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
7 minutter siden, QQbaby skrev:

Vel kvalitet er bedre enn kvantitet som de sier. Så hjelper jo ikke om dere har vært der flere dager dersom han gjør en bedre jobb på kun en dag.

Akkurat slik følelses det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Akkurat slik følelses det ;)

Ikke bry deg om denne brukeren. Hun er stort sett frekk.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Lager de profiler for å si slemme ting til folk bak en haug med kallenavn og mener du at @QQbaby gjør det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det var slemt sagt :(

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Lager de profiler for å si slemme ting til folk bak en haug med kallenavn og mener du at @QQbaby gjør det?

Ser at kg er stedet for syke konspirasjonsteorier i kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...