Gå til innhold

Mottok feil-levering, - plikt til å sende tilbake?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Heisann. Jeg bestilte en vare fra en nettbuttikk og mottok en annens pakke isteden. Vedkomne som hadde bestilt pakken jeg mottok, fikk min (vi fikk kontakt med hverandre da navnene våre sto på pakkene vi feilaktig mottok.)

Jeg sendte epost med nettbutikken og forklarte dette og fikk til svar at våre korrekte pakker ble sendt ut på nytt og at jeg skulle sende tilbake den feilsendte pakken når jeg fikk min korrekte. Mottok kort tid etterpå min korrekte pakke sammen med en returlapp jeg kunne legge ved den feilsendte pakken når jeg skulle sende den tilbake til nettbutikken. Mitt spørsmål er om jeg er pliktig til å sende den tilbake? Kan jeg egentlig like gjerne beholde den selv? Selge/gi bort produktet?

Tusen takk for svar! :)

Anonymkode: 08d86...abe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du ikke returnerer den vil du få en regning på summen. :) 

Anonymkode: 56168...a5e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du ikke returnerer den vil du få en regning på summen. :) 

Anonymkode: 56168...a5e

Takk for svar! Når kommer regningen tror du? Det er to mnd siden dette skjedde. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er du pliktig til. Ellers er det stjeling. Du har fått et produkt og da må du enten betale eller levere tilbake, uavhengig om det ble sendt feil til deg eller ikke. At butikken er langt unna betyr ikke at stjeling magisk er ok

Anonymkode: 15446...654

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Sansol skrev:

Vet ikke hva loven sier om saken, men hva sier din egen moral egentlig?

Den sier behold pakken :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Selvfølgelig sender du tilbake! Herregud, hvordan skal det gå med det norske samfunnet, som i stor grad er bygget på tillit, hvis alle tenker som deg tror du?! 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Unika skrev:

Selvfølgelig sender du tilbake! Herregud, hvordan skal det gå med det norske samfunnet, som i stor grad er bygget på tillit, hvis alle tenker som deg tror du?! 

Takk for svar og engasjement! Flott! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Rododendron skrev:

Takk for svar! Når kommer regningen tror du? Det er to mnd siden dette skjedde. 

Du får vente og se, da!! Er det ikke to år som er fristen? Kanskje du er heldig og den går rett til inkasso, du er jo fullstendig klar over at du har fått feil pakke siden du i utgangspunktet tok kontakt med selger. 

Hadde butikken vært like skrudd i hodet som deg, hadde de ikke sendt deg rett vare før du hadde returnert feilsendingen. De var grei med deg, vær grei tilbake og spar deg selv for problemer i fremtiden!

Endret av Neket
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sansol
3 minutter siden, Rododendron skrev:

Den sier behold pakken :) 

Jeg vil tro det ikke er lovlig å beholde pakken. Men hvorfor bry seg med det, du må jo ikke bryte med dine egne moralske prinsipper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja du er pliktig. Jeg tror du finner hjemmel for det i kjøpsloven. 

Du har fått en feilvare og bedt selger rette feilen. Selger har rettet feilen ved å sende deg riktig vare, men du plikter å medvirke til retting. Og din medvirkning er å sende tilbake feil-varen.

Anonymkode: 2cd65...b7d

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er tyveri dersom du beholder den. 

Anonymkode: b8a80...977

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du helt hjerneskada? Selvsagt sender du tilbake pakken.

Anonymkode: 0e783...139

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har du lært å oppføre deg sånn av foreldrene dine? Håper ikke du lærer det videre til dine barn iallefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Rododendron skrev:

Takk for svar! Når kommer regningen tror du? Det er to mnd siden dette skjedde. 

Pass på å returnere før du får regning. Er ikke sikker på om du har rett til å returnere varen etter så lang tid, selv om du ikke bestilte den varen i utgangspunktet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig leverer du den tilbake. Hvorfor oppfører du deg slik mot folk? Hadde du likt og bli behandlet slik?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Heisann. Jeg bestilte en vare fra en nettbuttikk og mottok en annens pakke isteden. Vedkomne som hadde bestilt pakken jeg mottok, fikk min (vi fikk kontakt med hverandre da navnene våre sto på pakkene vi feilaktig mottok.)

Jeg sendte epost med nettbutikken og forklarte dette og fikk til svar at våre korrekte pakker ble sendt ut på nytt og at jeg skulle sende tilbake den feilsendte pakken når jeg fikk min korrekte. Mottok kort tid etterpå min korrekte pakke sammen med en returlapp jeg kunne legge ved den feilsendte pakken når jeg skulle sende den tilbake til nettbutikken. Mitt spørsmål er om jeg er pliktig til å sende den tilbake? Kan jeg egentlig like gjerne beholde den selv? Selge/gi bort produktet?

Tusen takk for svar! :)

Anonymkode: 08d86...abe

Så lenge selger har opptrådt korrekt, noe de har, så er du pliktig til å sende feilsendt vare i retur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Heisann. Jeg bestilte en vare fra en nettbuttikk og mottok en annens pakke isteden. Vedkomne som hadde bestilt pakken jeg mottok, fikk min (vi fikk kontakt med hverandre da navnene våre sto på pakkene vi feilaktig mottok.)

Jeg sendte epost med nettbutikken og forklarte dette og fikk til svar at våre korrekte pakker ble sendt ut på nytt og at jeg skulle sende tilbake den feilsendte pakken når jeg fikk min korrekte. Mottok kort tid etterpå min korrekte pakke sammen med en returlapp jeg kunne legge ved den feilsendte pakken når jeg skulle sende den tilbake til nettbutikken. Mitt spørsmål er om jeg er pliktig til å sende den tilbake? Kan jeg egentlig like gjerne beholde den selv? Selge/gi bort produktet?

Tusen takk for svar! :)

Anonymkode: 08d86...abe

Når du gir beskjed om at du feilaktig har fått en pakke du ikke skal ha, så sender du pakken tilbake om du ikke vil havne i trøbbel. 

Anonymkode: bae0d...684

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...