Gå til innhold

Hvorfor bruker dere ikke strømpebukse?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker
På 11.7.2017 den 16.28, Mystix skrev:

Tror ikke TS vet hva en strømpebukse er.  De ser slik ut:

7050221246186_f_7191763_u_lace_control_tights.jpg?preset=ProductZoom

Det kan jo også se slik ut: 

51601-1.jpg

8.jpg

s-l1000.jpg

ec2.jpg

e9e74566a61f368f02ffc0cd2d258415.png

adriansport.png

Anonymkode: 9e1a7...6d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg brukte strømpebukse på fotballen som barn, med fotballstrømper og shorts over. Om sommeren ville det vært altfor varmt, så hvorfor skulle man gjøre det? Når jeg spiller fotball nå som voksen bruker jeg tights under, adidas eller 2XU, så fotballstrømper som jeg gjerne bruker to par av også om sommeren da jeg ikke liker å ha leggbeskytterne rett mot huden, og shorts over. Stillongs bruker noen menn om vinteren, strømpebukser har jeg ikke sett på mitt lag, men jeg ser jo ikke om det er fot gjennom fotballstrømpene til motspillere. Men at du ser dette på sommeren er meg en gåte, det brukes mest fra type november til mars. 

Anonymkode: a5cb4...13b

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Umiddelbart tenker jeg at å bruke strømpebukse istedet for stillongs og sokker må bli veldig dyrt. De er tynnere og det må jo gå fortere hull ved foten som gjør strømpebuksen ubrukelig. Til sport og trening har jeg aldri tenkt at overgangen fra bukse og sokk har vært et problem. Avslutningsvis tenker jeg at hvis plagg er laget for menn så er det helt ok å bruke. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har aldri sett strømpebukser for menn, hvor kjøpes det? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Flere av disse linkene viser strømpebukser for barn. AB over deg spør om strømpebukser for menn. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
31 minutter siden, Perelandra skrev:

Flere av disse linkene viser strømpebukser for barn. AB over deg spør om strømpebukser for menn. 

Strømpebukser for gutter i alle aldre. Samme det om han er 6,12,18,26 eller 30.  

De må jo ha noe under når det er kaldt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Joda, barn bruker strømpebukser, begge kjønn, men meg har ikke sett menn bruke det. Stilongs og tights brukes av menn, og selv tights har plenty med mannlige motstandere. En av sidene over ser ut som en fetishside, så det var vel bare en side med strømpebukser for menn her, og den ser også ut til å være for spesielt interesserte. Strømpebukser for barn klarer ikke de fleste menn å dra på seg heller, om de så hadde ønsket. Man er ikke mann om man er 6 eller 12, knapt som 18- åring..... Men med din definisjon så ser man jo guttebabyer med strømpebukse også om sommeren, men de fleste ville ikke kalle det en mann i strømpebukse. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er mann, og har ikke fått med meg det som skrives her. Var det en gang i tenårene det var forbudt å bruke strømpebukse? 

Jeg har brukt det hele livet når det er kaldt. Sammen med stillongs og andre ting. Synes ofte det er praktisk at det er sokker og longs i samme plagg. Andre ganger når jeg kan bli våt på beina. Er det best å ha muligheten å bytte sokker. 

Hvis det nå finnes et slikt forbud. Hva er straffen hvis jeg fortsetter?

Så langt har jeg ikke tenkt over at jeg er mote-kriminell. Trodde dette var helt vanlig. Hvem bryr seg egentlig hva slags underbenklær jeg bruker når det er kaldt? Det er jo veldig få som ser det.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er mann, og har ikke fått med meg det som skrives her. Var det en gang i tenårene det var forbudt å bruke strømpebukse? 

Men det var jo deg som startet tråden, og du har også svart på flere av innleggene? :klo:

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Perelandra skrev:

Men det var jo deg som startet tråden, og du har også svart på flere av innleggene? :klo:

Nok en luring som ikke vet om AB koden:fnise:

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har brukt det hele livet når det er kaldt. Sammen med stillongs og andre ting. Synes ofte det er praktisk at det er sokker og longs i samme plagg. Andre ganger når jeg kan bli våt på beina. Er det best å ha muligheten å bytte sokker. 

Hvis det nå finnes et slikt forbud. Hva er straffen hvis jeg fortsetter?

Så langt har jeg ikke tenkt over at jeg er mote-kriminell. Trodde dette var helt vanlig. Hvem bryr seg egentlig hva slags underbenklær jeg bruker når det er kaldt? Det er jo veldig få som ser det.

Nei, noe forbud var det neppe. Jeg brukte strømpebukser frem til jeg var en 12-14 år eller noe slikt. Med sokker utenpå, om vinteren. Men med bukse over, så det var ikke synlig uansett. Det opphørte rett og slett fordi det ikke var mulig å kjøpe en som var stor nok lengre. Muttern fant ikke. Jeg ble aldri noen stilongsbruker. Men hvor kjøper du dine voksenstørrelser? Jeg tenker da på vanlig tradisjonell ribbestrikket tror jeg det heter, strømpebukse, slik som barn av begge kjønn bruker. Jeg går ut i fra at du ikke tenker på kvinnestrømpebukser siden disse neppe varmer deg om vinteren. Om du er 1,54 høy får du kanskje på deg barnestrømpebukser, men de fleste menn er jo litt høyere enn det. Jeg har en følelse av at det er en norm at menn ikke bruker strømpebukser nemlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

45 minutter siden, tdm900 skrev:

Nok en luring som ikke vet om AB koden:fnise:

Noen har tydeligvis ikke helt skjønt systemet med AB-kodene. :laugh:

Bortsett fra transer som bruker kjole og skjørt, skjønner jeg ikke helt vitsen med strømpebukser for menn. Det er jo mye mer behagelig og praktisk med sokker og longs enn hel strømpebukse. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På 29.7.2017 den 8.50, AnonymBruker skrev:

Joda, barn bruker strømpebukser, begge kjønn, men meg har ikke sett menn bruke det. Stilongs og tights brukes av menn, og selv tights har plenty med mannlige motstandere. En av sidene over ser ut som en fetishside, så det var vel bare en side med strømpebukser for menn her, og den ser også ut til å være for spesielt interesserte. Strømpebukser for barn klarer ikke de fleste menn å dra på seg heller, om de så hadde ønsket. Man er ikke mann om man er 6 eller 12, knapt som 18- åring..... Men med din definisjon så ser man jo guttebabyer med strømpebukse også om sommeren, men de fleste ville ikke kalle det en mann i strømpebukse. 

Her er varm ribbesteikket strømpebukse for menn:

https://global.rakuten.com/en/store/glanage-leg/item/004-101/

http://thestylishfox.com/men-s/212-strips-men-s-tights-by-adrian.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...