Gå til innhold

Har nesten ingen venninner og den ene irriterer vettet av meg

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kjemien er rett og slett ikke på topp. Jeg hadde nok heller ikke fungert så veldig bra med henne. Sånne folk kjeder meg! Du får lete etter nye venner. Jobb, skole, hobbyer, internett.... er et eget underforum for å møte folk her.

Anonymkode: 88c8f...86b

Nettopp, handler vel i bunn og grunn om kjemi. Synes det er vanskelig å få nye venner i virkeligheten fordi jeg er litt keitete og klarer ikke slappe helt av med nye mennesker i starten, pluss at jeg er redd for å trenge meg på dem. Føler ofte at folk er fornøyd med de vennene de har og at det er høy terskel for å be med eller spørre om man skal finne på noe. Men skal prøve litt mer😊 Takk for innspill.

Anonymkode: aa8e4...1fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Helt enig med deg i det, hun er veldig lojal. Men når hun liker absolutt alle hun møter og ikke en gang klarer å si at Trump er en mongo person da blir det litt slitsomt 🙊 Forskjell på å sladre og å si når en drittsekk er en drittsekk. 

Ja, jeg burde nok skaffe meg flere å spille på.

Takk for innspill.

Har det falt deg inn at hun feks kansje har en bror eller søster eller noen i slekta med downs og at hun ikke liker slik idioti?

Anonymkode: 98c5f...953

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

TS jeg tror at problemet her er at din veninne er milevis forran deg i modenhet. Baksnakking er noe man velger å legge av seg når man bestemmer seg for å være voksen. Om du er en voksen person, så kan det være på tide å begynne. Lykke til 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Har det falt deg inn at hun feks kansje har en bror eller søster eller noen i slekta med downs og at hun ikke liker slik idioti?

TS jeg tror at problemet her er at din veninne er milevis forran deg i modenhet. Baksnakking er noe man velger å legge av seg når man bestemmer seg for å være voksen. Om du er en voksen person, så kan det være på tide å begynne. Lykke til 

Skjerp dere! Herregud, snakk om å være barnslig og å henge seg opp i detaljer. Jeg snakker IKKE om baksnakking! 

Og hvor modne er dere som dømmer en person ut i fra noen innlegg på nett? Retorisk spørsmål. 

Dette her er så klassisk KG. Hakk løs på TS for den minste ting. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kjenner veldig få i Bergen og savner egentlig flere å henge med. Lurer nå på å droppe hun ene jeg er mest med, fordi jeg føler vi er så ulike og at hun irriterer vettet av meg av og til. Men hun er også veldig snill, så sliter litt med hva jeg skal gjøre. Kan prøve å forklare litt(kan være kjedelig å lese så hopp gjerne over😉). 

Hun er veldig snill, spør ofte om meg og mitt liv osv.

Men, hun er også så uuutrolig kjedelig, litt selvhøytidelig og langer ut om kjedelige historier. Hun er også konfliktsky ut av en annen verden, og hun kan aldri si noooe negativt om noen eller diskutere andre(snakker ikke om sladder). Også det å diskutere litt dypere saker er vanskelig da hun er litt "overfladisk" person, eller en som kanskje ikke tenker så mye over dypere temaer. Hun er livredd for å støte andre, skille seg ut osv. Hun er nok det man kan kalle "grå mus". 

Jeg er en person som liker kjappe frekke kommentarer, at man har selvironi og at man kan snakke om alt mellom himmel og jord. Hver gang jeg prøver å tulle litt uskyldig om henne feks på meldinger så unnlater hun å svare. Dette høres nok veldig smålig ut og som bagateller.

Men problemet er også at energien min ikke er på topp med henne, klarer ikke slappe helt av og være meg selv og jeg blir også irritert i løpet av samværet innimellom, blant annet når hun snakker om sine ekstremt langtekkelige historier. Hun er som sagt veldig snill og det er ikke noe vondt i henne, men tror bare ikke hun er min type. Det er gøy å feste med henne for da slipper hun seg litt mer løs, men ellers er det ofte dørgende kjedelig.

What to do?

Du lurer på hvorfor du ikke har venner?

Anonymkode: 34f65...d9c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Du lurer på hvorfor du ikke har venner?

Anonymkode: 34f65...d9c

Hva faen?????? Hva er det å si????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
17 timer siden, student86 skrev:

Kanskje aktivitetsvenner.no kan være en side for deg? Eller kanskje det finnes noen aktuelle vennegrupper på facebook? 

Det har jeg foreslått for han/henne også, og kg har treff for ensomme folk som ts. Selv hadde jeg ikke turt og har nok av venner, men hovedgrunnen til å unngå å treffe folk på nett er at det er sykt mange rare og farlige folk bak dataskjermen.

Anonymkode: 7f73d...2e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det står i overskriften din at du ikke har det? :) Hva er det å banne for?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skjerp dere! Herregud, snakk om å være barnslig og å henge seg opp i detaljer. Jeg snakker IKKE om baksnakking! 

Og hvor modne er dere som dømmer en person ut i fra noen innlegg på nett? Retorisk spørsmål. 

Dette her er så klassisk KG. Hakk løs på TS for den minste ting. 

Vet du hva, jeg hakker ikke. Men jeg mener at det er idioti å bruke ord som "mongo" iom at folk som har downs kan være nydelige mennesker.  

Du snakker om at hun er kjedelig som ikke liker baksnakking. Så ja du snakker om baksnakking! Jeg la av meg baksnakking av venner fordi det bare ødelegger for alle. Jeg er 30+ nå, og går på skole med 20 åringer, og ser hvordan baksnakking ødelegger for de. Jeg kan også se at de baksnakker fordi de ikke ennå er voksne. Dette er ikke hakking, det er virkeligheten.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det har jeg foreslått for han/henne også, og kg har treff for ensomme folk som ts. Selv hadde jeg ikke turt og har nok av venner, men hovedgrunnen til å unngå å treffe folk på nett er at det er sykt mange rare og farlige folk bak dataskjermen.

Ja, er litt skeptisk til det selv. Men nå er jo jeg en av de bak dataskjermen, så er vel rar og/eller farlig jeg og 😉🙊 Men jeg er mest skeptisk/redd for det første kleine møte osv. Å møte noen fra a.venner blir omtrent som Tinder, veldig få som vil mene det et skummelt. Som alt annet må man ta sine forhåndsregler😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, er litt skeptisk til det selv. Men nå er jo jeg en av de bak dataskjermen, så er vel rar og/eller farlig jeg og 😉🙊 Men jeg er mest skeptisk/redd for det første kleine møte osv. Å møte noen fra a.venner blir omtrent som Tinder, veldig få som vil mene det et skummelt. Som alt annet må man ta sine forhåndsregler😊

Og jeg er TS, men det skjønte du sikkert😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vel..Det er ikke uvanlig å ikke like folk som sier ting som "mongo" når de er over 20. Baksnakking er heller ikke supert pluss i boka. Beklager at jeg er så krass TS, men kansje det ville hjelpe deg å lære av din veninne.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du bruker altfor mange spørsmålstegn og banner for mye. Kanskje du får flere venner om du legger av deg den holdningen? 

Anonymkode: 0d856...a65

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du bruker altfor mange spørsmålstegn og banner for mye. Kanskje du får flere venner om du legger av deg den holdningen? 

Anonymkode: 0d856...a65

?????????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hei ts, tror du har for høye krav. Kanskje du møter noen som du har bedre kjemi med men viktig å være klar over at ingen er perfekt, og alle kan ha noe som irriterer deg. Beste du kan gjøre er å være mer åpen å dømme mindre :) 

Anonymkode: 925c2...a97

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Alle har noen sider som irriterer en. Hvis du har flere venner kan man få det beste fra forskjellige verdener hvis du skjønner.  

Anonymkode: 2207f...1b6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei ts, tror du har for høye krav. Kanskje du møter noen som du har bedre kjemi med men viktig å være klar over at ingen er perfekt, og alle kan ha noe som irriterer deg. Beste du kan gjøre er å være mer åpen å dømme mindre :) 

Anonymkode: 925c2...a97

Hei. Jeg er helt enig. Det er nok et av problemene mine som jeg må jobbe med. Tusen takk for et reflektert og ærlig svar.

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Alle har noen sider som irriterer en. Hvis du har flere venner kan man få det beste fra forskjellige verdener hvis du skjønner.  

Anonymkode: 2207f...1b6

Veldig sant, til begge deler. Skjønner hva du mener😊 Takk for fint innspill. 

Mange har kommet med gode tilbakemeldinger og skal helt klart ta de med meg videre. Takk til dere som svarte meg seriøst og som klarte å få meg over på et litt annet tankesett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...