Gå til innhold

Flytte uføretidspunkt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen som vet hvordan uføretidspunkt beregnes?

Var plaget med kneet i flere år og måtte sykmeldes og ha flere operasjoner. Underveis fikk jeg oppbluss av en kronisk sykdom jeg har, og som jeg har vært plaget med siden. Er nå blitt ufør pga denne kroniske sykdommen, men uføretidspunktet er satt til da jeg fikk trøbbel med kneet. Kneet kan jeg nå fint jobbe med, men ikke denne kroniske sykdommen.

Er det sånn at tidspunktet skal fastsettes ut i fra sykdommen som gir uførhet? Noen som vet? Det er en fordel økonomisk hvis uføretidspunktet blir satt til da den kroniske sykdommen blusset opp. 

Og hva skriver jeg evt i en klage til nav? Tar gjerne i mot innspill, da klageskriving ikke er min sterkeste side..

Anonymkode: 7904f...2f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva kom først? Kneet eller den kroniske sykdommens oppbluss? 

Uføretidspunkt som er mer fordelaktig for deg betyr ikke at Nav er enig med deg om hva som kom først og hva som er årsaken til uførheten. 

Skal du klage så må du argumentere medisinsk. 

Anonymkode: 9c761...e59

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finn frem dokumentasjon på når du først fikk sykdommen, enten i kjernejournalen eller hos legen, og klag på uføretidspunkt.

Anonymkode: 63403...cca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Noen som vet hvordan uføretidspunkt beregnes?

Var plaget med kneet i flere år og måtte sykmeldes og ha flere operasjoner. Underveis fikk jeg oppbluss av en kronisk sykdom jeg har, og som jeg har vært plaget med siden. Er nå blitt ufør pga denne kroniske sykdommen, men uføretidspunktet er satt til da jeg fikk trøbbel med kneet. Kneet kan jeg nå fint jobbe med, men ikke denne kroniske sykdommen.

Er det sånn at tidspunktet skal fastsettes ut i fra sykdommen som gir uførhet? Noen som vet? Det er en fordel økonomisk hvis uføretidspunktet blir satt til da den kroniske sykdommen blusset opp. 

Og hva skriver jeg evt i en klage til nav? Tar gjerne i mot innspill, da klageskriving ikke er min sterkeste side..

Anonymkode: 7904f...2f4

Hvis du ikke var i jobb i perioden hvor kneet var et problem, så regnes det fra da du først ble sykemeldt. Jeg hadde også flere sykdommer. Jeg ble ikke en gang uføretrygdet for sykdommen det startet med.
At det kom til andre sykdommer underveis gjør det vel bare enda mer sannsynlig at du ble ufør.

Jeg tror du skal slite med å få flyttet tidspunktet til en tid mitt i sykemeldingsperioden fordi annen sykdom blusset opp. Det blir summen av plagene som legges til grunn for trygden.

Anonymkode: 67409...cee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...