Gå til innhold

Blir litt oppgitt

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Var på besøk hos stemora og faren til typen for et par uker tilbake, og grillet. Alt var hyggelig, og de er som regel kjempekoselige, og vi tulla litt rundt måten stemora hadde dekt på bordet tidligere, ikke noe vondt ment og alt var greit. Har ikke møtt henne siden da, og har fått en del snapper. Nå snakket jeg litt med typen og hun hadde visst tatt seg skikkelig nær av det, og begynt å grine. Jeg føler jeg absolutt ikke har gjort noe galt siden jeg bare tulla og ikke mente det. Det er da jeg begynner å lure på om jeg har sagt noe annet "galt" jeg ikke har fått beskjed om? Jeg synes hun overdrev litt og hun har også snakka til lillesøstra til typen på en litt streng måte, uten at det har vært noe galt, bare sånne småting som egentlig ikke betyr noe som helst.

Typen hadde forsvart oss og sagt vi ikke mente noe vondt, og det var en liten filleting, som igjen, ikke betyr noe som helst og vare bare tull. Det var liksom bare "gaffelen ligger feil fordi Hanne(fiktivt navn) synes det er riktig sånn" og vi la det ikke feil med vilje(vi dekka bordet), men nevnte det og tulla litt rundt det. For dama er godt voksen med to barn, mens mine egne foreldre er mye eldre(15 år) og tåler sånne ting, og vi kan tulle rundt det meste. Jeg bare blir litt oppgitt og nå er livredd for å si noe feil når vi skal dit i slutten av uka, fordi alt kan tydeligvis tolkes feil. Jeg hadde skjønt det om vi hadde kritisert henne som person men dette var rett og slett en liten dritting. Jeg hadde aldri kunne tenkt meg at hun hadde tolka det så negativt og blitt SÅ såra. Hva tror dere?

Anonymkode: 7665f...3bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

spørsmålet her er vel, har jeg gjort noe galt, eller ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du bærer på en forutinntatt mening om at verden skylder deg noe, og at det så langt ikke har innfridd. Hvem sin jobb er det å gi ditt liv mening da? Enten får du gjøre det beste du kan utav ditt liv, eller ta konsekvensen av ditt syt og gå å ta livet av deg. Dessuten er du et av de lykkeligste menneskene i denne verden. Hvit mann. Over gjennomsnittet intelligent. Født i verdens rikeste land.

De fleste menneskers livsskjebne avgjøres av hvilken seng de er født i, og 99 prosent av alle sengene er verre enn der hvor du så dagens lys. Du har alle muligheter, også sitter du her å syter. Slutt for faen å synes synd på deg selv. Du er en av de lykkeligste jævlene jeg har sett.

Anonymkode: 0298b...eb4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du bærer på en forutinntatt mening om at verden skylder deg noe, og at det så langt ikke har innfridd. Hvem sin jobb er det å gi ditt liv mening da? Enten får du gjøre det beste du kan utav ditt liv, eller ta konsekvensen av ditt syt og gå å ta livet av deg. Dessuten er du et av de lykkeligste menneskene i denne verden. Hvit mann. Over gjennomsnittet intelligent. Født i verdens rikeste land.

De fleste menneskers livsskjebne avgjøres av hvilken seng de er født i, og 99 prosent av alle sengene er verre enn der hvor du så dagens lys. Du har alle muligheter, også sitter du her å syter. Slutt for faen å synes synd på deg selv. Du er en av de lykkeligste jævlene jeg har sett.

Feil tråd much.....

Anonymkode: c5344...7b9

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Var på besøk hos stemora og faren til typen for et par uker tilbake, og grillet. Alt var hyggelig, og de er som regel kjempekoselige, og vi tulla litt rundt måten stemora hadde dekt på bordet tidligere, ikke noe vondt ment og alt var greit. Har ikke møtt henne siden da, og har fått en del snapper. Nå snakket jeg litt med typen og hun hadde visst tatt seg skikkelig nær av det, og begynt å grine. Jeg føler jeg absolutt ikke har gjort noe galt siden jeg bare tulla og ikke mente det. Det er da jeg begynner å lure på om jeg har sagt noe annet "galt" jeg ikke har fått beskjed om? Jeg synes hun overdrev litt og hun har også snakka til lillesøstra til typen på en litt streng måte, uten at det har vært noe galt, bare sånne småting som egentlig ikke betyr noe som helst.

Typen hadde forsvart oss og sagt vi ikke mente noe vondt, og det var en liten filleting, som igjen, ikke betyr noe som helst og vare bare tull. Det var liksom bare "gaffelen ligger feil fordi Hanne(fiktivt navn) synes det er riktig sånn" og vi la det ikke feil med vilje(vi dekka bordet), men nevnte det og tulla litt rundt det. For dama er godt voksen med to barn, mens mine egne foreldre er mye eldre(15 år) og tåler sånne ting, og vi kan tulle rundt det meste. Jeg bare blir litt oppgitt og nå er livredd for å si noe feil når vi skal dit i slutten av uka, fordi alt kan tydeligvis tolkes feil. Jeg hadde skjønt det om vi hadde kritisert henne som person men dette var rett og slett en liten dritting. Jeg hadde aldri kunne tenkt meg at hun hadde tolka det så negativt og blitt SÅ såra. Hva tror dere?

Beklager er et fint ord om noen har tatt seg nær av noe. Det er liksom ikke opp til deg hvorvidt hun skal tåle deres spøker eller ikke. Hun tålte de ikke og tok tydelig dette personlig. Da forholder man seg til det og beklager.

Anonymkode: 98b7b...1d1

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Beklager er et fint ord om noen har tatt seg nær av noe. Det er liksom ikke opp til deg hvorvidt hun skal tåle deres spøker eller ikke. Hun tålte de ikke og tok tydelig dette personlig. Da forholder man seg til det og beklager.

Anonymkode: 98b7b...1d1

Det har vi også snakket om. Jeg er bare redd om jeg sier unnskyld så drar jeg det opp igjen på en måte? Nei, det er ikke opp til meg, men hun kalte dette mobbing, noe jeg synes det var å ta litt i. Jeg har skikkelig dårlig samvittighet men jeg bare lurte på om det var feil av meg og typen å spøke om sånt? I tillegg til dette med at jeg kanskje har sagt noe før som har gjort henne lei seg. Jeg er en veldig følsom person selv, men synes det var litt... overreagering? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Og vi ble enig om å si unnskyld dersom det kom opp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Enig med anonym, jeg tror du er i feil diskusjon. Jeg tror det. :) 

Anonymkode: 3be8a...e34

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det har vi også snakket om. Jeg er bare redd om jeg sier unnskyld så drar jeg det opp igjen på en måte? Nei, det er ikke opp til meg, men hun kalte dette mobbing, noe jeg synes det var å ta litt i. Jeg har skikkelig dårlig samvittighet men jeg bare lurte på om det var feil av meg og typen å spøke om sånt? I tillegg til dette med at jeg kanskje har sagt noe før som har gjort henne lei seg. Jeg er en veldig følsom person selv, men synes det var litt... overreagering? 

Ja. Flere av folk som mener de har blitt mobbet har lett for å føle seg mobbet av alle. Det skal ingenting til syns jeg da før en som sier noe hyggelig til dem mobber siden de sammenligner seg med folk. La oss si at en har blitt mobbet p.g.a utseendet så kan de lett sammenligne seg med noen de mener har det bedre enn de, for deretter å føle seg mobbet. La oss si at vedkommende følte seg mobbet fordi han/hun har dårlig utdannelse så kan de sammenligne seg med noen de mener har en bedre utdannelse enn de, for deretter føle seg mobbet av det. De blir ikke nødvendigvis mobbet, men de føler det kanskje slik? 

Anonymkode: 3be8a...e34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er veldig vanskelig å bedømme uten å ha vært der.

Selv er jeg veldig forsiktig med å fleipe med mennesker jeg ikke kjenner så godt. Man kan trå helt feil. Skal man være morsom, er det bedre å enten gjøre det på en helt nøytral måte eller gjøre narr av seg selv. Da er man på trygg grunn.

Du får snakke med kjæresten din, han kjenner henne. Så får du finne ut om hun generelt er ømfintlig eller om det er kun på dette punktet.

Anonymkode: b4547...fca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Uten å ha vært der og hørt tonen ting ble sagt i, sett reaksjonen, intensiteten osv, er det umulig å vite om det er hun som er veldig sensitiv, eller dere som gikk over streken. Uansett så føler hun tydeligvis at dere var stygge med henne. Med tanke på det ville jeg snakket med henne om det og beklaget. Men siden dette overhodet ikke var vondt ment, så ville jeg ikke lagt meg helt flat, jeg vile beklaget at det ble dumt sist gang, og at jeg ikkeoppfattet at hun ikke syntes spøken var morsom. Så hadde jeg sagt noe om at dette fra min side var ment som en uskyldig spøk. Siden hun faktisk har brukt ordet mobbing, hadde jeg også spurt om jeg hadde gjort noe annet på ett eller annet annet tidspunkt, som hun opplevde ubehagelig. Hvis hun da kom med eksempler på det, ville jeg måtte forklare min versjon av den/de situasjonene, og igjen beklage hvis hun har oppfattet meg anderledes enn jeg hadde ment. Hvis hun sa det bare var denne ene gangen, hadde jeg nok sagt noe om at selv om hun fant situasjonen ubehagelig, så er det faktisk ikke greit å beskylde noen for å mobbe hvis det er snak om en enkelt hendelse.

Anonymkode: 60183...983

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg leste i en annen tråd om en som syns diskusjoner med raske frekke svar var av den bedre måten å konversere på. Likte at det var litt futt i samtalen. Jeg er av den typen som ville oppfattet dette som ubehagelig, rett og slett fordi jeg legger for mye vekt på hva folk sier. Så forskjellig kan man være. Du får ikke gjort noe med hva som har skjedd, men om din stemor tok seg så nær av dette setter hun nok desta mer pris på en forklaring fra deg og sambor om at dette ikke var vondt ment. Så får dere i fremtiden bare være litt bevist på at hun er litt skjør og hun får være obs på at dere er slik som dere er :) Kommunikasjon om hvordan folk kommuniserer er noe flere burde snakke om. Har opplevd omtrent identisk situasjon selv

Anonymkode: d69c0...2d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Mange unge liker raske frekke svar med futt i. Mange voksne liker vanlig høflighet. Det virker som dere bomma litt på å inkludere den voksne personen i selskapet. :)

Anonymkode: a3f27...327

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvis hun ble lei seg så ble hun det. Da sier man unnskyld. Så enkelt er det.

Anonymkode: 17baf...4e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest joes0211

Nei da. Jeg personlig synes ikke du har sagt eller gjort noe galt. Det eneste som er dumt er at vi mennesker tolker ting forskjellig. Etter hva du har beskrevet ovenfor virker det som om denne personen kanskje er litt nærtagen? Det er ikke så lett å si med hvordan forskjellige mennesker reagerer på ting. 

Ikke tenk mye over dette fremover. Neste gang du møter dem vær helt ærlig bare be om unnskylding når du møter dem og si det som det er, at dette ikke var vondt ment, men mer ment som tull fra din side. :-)

Endret av joes0211
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...