Gå til innhold

Får ikke kjolen min tilbake! Nå er jeg drittlei!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

54 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Trist å ødelegge vennskap på grunn av et klesplagg og et par sko.

Anonymkode: bf00f...5ac

Poenget er jo at hun DRITER i TS. Absolutt null respekt. For meg hadde ikke dette vært noe tapt vennskap. 

Endret av Perle
  • Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest gjest- silje
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det er veldig trist at venninnen ikke respekterer ts som venn og leverer tilbake det som hun har lånt.

Tror nok den kjolen din er tapt ts. Neste gang låner du ikke ut klær/sko som du er redd for. Det skal jo ikke være nødvendig å ta slike forholdsregler med venninner, men det er tydeligvis ikke alle en kan stole på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
25 minutter siden, chisandra skrev:

Ja, for faen. Man kan bli jævla irritert. Klæra sine skal man for faen ha tilbake, helvete ass!!!!! :P

Det ufordragligheten/frekkheten som irriterer, ikke nødvendigvis det man har mistet! ;)

Anonymkode: 7c3e4...0af

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ut ifra historikken synes jeg ikke dette var dumt av TS. Heller smart. Det er sommer og det er ikke krise å gå uten sko, selv på kveldstid. Dersom det hadde vært på vinteren og det var snø og frost hadde jeg forstått tankegangen din, men man overlever fint på denne årstiden. 

Anonymkode: 12bfd...6a7

Jeg tenkte ikke på at det var kaldt, men mer at når hun går midt i byen en lørdagskveld så er det stor sjanse for å trakke i knust glass fra diverse ølflasker o.l. som folk har kastet fra seg. I verste fall kan hun få et stygt kutt under foten og få infeksjon. Ikke så lett å være oppmerksom på det dersom man er veldig full i tillegg. Får likevel håpe det gikk bra, men uansett hvor sur jeg hadde vært på noen så hadde jeg ikke sendt noen avgårde barføtt og full midt i byen.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, lillsunshine skrev:

Jeg tenkte ikke på at det var kaldt, men mer at når hun går midt i byen en lørdagskveld så er det stor sjanse for å trakke i knust glass fra diverse ølflasker o.l. som folk har kastet fra seg. I verste fall kan hun få et stygt kutt under foten og få infeksjon. Ikke så lett å være oppmerksom på det dersom man er veldig full i tillegg. Får likevel håpe det gikk bra, men uansett hvor sur jeg hadde vært på noen så hadde jeg ikke sendt noen avgårde barføtt og full midt i byen.

De står fremdeles i taxikø. Du vet, der taxier plukker opp folk? Så hun er ikke blitt "sendt av gårde midt i byn". Jeg synes det er en flott lærepenge! Nok av bortskjemte jentunger som ikke respekterer andre.

• Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvilket vennskap? Denne venninnen er jo ingen venn slik hun utnyttet Ts' velvilje. 

Anonymkode: 170c5...657

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det der er ikke noe kult av henne. At hun overhode gidder å ha en slik holdning til andres ting og til venninner forstår jeg ikke.

Det virker som hun har likt tingene så godt at hun har blitt en tyv og ikke har planer om å levere den tilbake. :glare:

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Kvinne87Rogaland skrev:

De står fremdeles i taxikø. Du vet, der taxier plukker opp folk? Så hun er ikke blitt "sendt av gårde midt i byn". Jeg synes det er en flott lærepenge! Nok av bortskjemte jentunger som ikke respekterer andre.

For å være pirkete så skrev ikke TS at hun stod i taxikø, men at var på vei til å ta taxi. Så det virker som hun har måtte gå en stykke uten sko. Får likevel håpe at TS gjorde en riktig vurdering av situasjonen og at det var trygt for vedkommende å ferdes uten skoene sine. Jeg er også for å gi andre folk lærepenger, men ikke dersom man risikerer at andre skader seg i prosessen.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
7 minutter siden, lillsunshine skrev:

Ts ville aldri fått skoene tilbake om hun ikke hadde konfiskert dem. 

Ts, har du snakket med moren el faren? De er visst ikke helt i mål med oppdragelsen. Kan hende hun ødela kjolen (søkte noe, fikk en revne), så kan hende du bare skal kreve økonomisk kompensasjon. 

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, lillsunshine skrev:

For å være pirkete så skrev ikke TS at hun stod i taxikø, men at var på vei til å ta taxi. Så det virker som hun har måtte gå en stykke uten sko. Får likevel håpe at TS gjorde en riktig vurdering av situasjonen og at det var trygt for vedkommende å ferdes uten skoene sine. Jeg er også for å gi andre folk lærepenger, men ikke dersom man risikerer at andre skader seg i prosessen.

Nå var dette sko til bruk i bryllup. Ikke veldig mye varme el komfort fra dem. Eneste de beskyttet mot var jo glasskår og det kan venninnen se seg for. Får hun en liten flis så er der ikke akkurat verken dramatisk el synd på henne.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, lillsunshine skrev:

Hvis begge er på vei til taxi, så tipper jeg at TS ventet til de kom frem før hun konfiskerte skoene. Uansett, så lærer hun sikkert av det. Det skal svi litt! Folkeskikk er en grei egenskap.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, lillsunshine skrev:

Hvor står det at hun var full?? Ikke alle er fulle på byen. Finnes til og med folk som ikke drikker, men likevel er på byen.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Opplevde noe lignende da jeg lånte bort en dongerijakke til en tidligere venninne. Jeg maste og maste, men fikk den aldri. Det tok 2 år før mamma tok kontakt med hennes mor. Hun hadde ingen aning om at hun hadde lånt en jakke, så hun sendte den i posten med en gang og jakken var i postkassen min bare noen dager senere. 

Anonymkode: 56bda...de7

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå var dette sko til bruk i bryllup. Ikke veldig mye varme el komfort fra dem. Eneste de beskyttet mot var jo glasskår og det kan venninnen se seg for. Får hun en liten flis så er der ikke akkurat verken dramatisk el synd på henne.

Dersom man er veldig full så er det ikke alltid så lett å se seg for. Skoene var nok ikke varme, men man risikerer jo faktisk å bli syk dersom man går barføtt og blir våt på beina f.eks. Vi får håpe det var en varm kveld og trygt å gå. For all del, jeg skjønner at venninnen hadde ingen rett til å bruke skoa, men jeg personlig hadde jeg nok fått dårlig samvittighet av å sende en "venninne" hjem uten sko. Hvordan vil det føles om venninnen var så uheldig og trakket i glasskåret, ikke får det ut på egenhand og må til lege for å få det skåret ut? 

12 minutter siden, smalls skrev:

Hvor står det at hun var full?? Ikke alle er fulle på byen. Finnes til og med folk som ikke drikker, men likevel er på byen.

Nei, jeg sa ikke at hun var full, jeg skrev dersom. Selvfølgelig finnes det folk som ikke drikker, men mesteparten som går på byen på fest drikker nok. Var da noe å henge seg opp i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ringt moren hennes og spurt om moren kunne be venninnen om å levere tilbake kjolen. Deretter (dersom kjolen ikke dukket opp!) gjort som noen lenger opp skrev, tatt det via FB.

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, lillsunshine skrev:

Nei, jeg sa ikke at hun var full, jeg skrev dersom. Selvfølgelig finnes det folk som ikke drikker, men mesteparten som går på byen på fest drikker nok. Var da noe å henge seg opp i.

Jeg misforsto.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men jeg hadde ikke giddet å reist 20 timer for å hente en kjole. Ingen garanti for at hun er hjemme og at noen åpner.

Jeg ville ringt moren og tatt det opp med henne.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, lillsunshine skrev:

Dersom man er veldig full så er det ikke alltid så lett å se seg for. Skoene var nok ikke varme, men man risikerer jo faktisk å bli syk dersom man går barføtt og blir våt på beina f.eks. Vi får håpe det var en varm kveld og trygt å gå. For all del, jeg skjønner at venninnen hadde ingen rett til å bruke skoa, men jeg personlig hadde jeg nok fått dårlig samvittighet av å sende en "venninne" hjem uten sko. Hvordan vil det føles om venninnen var så uheldig og trakket i glasskåret, ikke får det ut på egenhand og må til lege for å få det skåret ut? 

Det blir da veldig om, hvis og men. Jeg tenker om noe av dette skjer har uansett ts sin venninne ansvaret. Om venninnen til ts havner på leggevakten og må få skjært ut et glasskår så tenker hun seg kanskje om to ganger før hun "låner" ting av venninner igjen. 

Håper venninnen nå har vett til å levere tilbake kjolen slik at hun slipper risikoen ved å måtte reise hjem fra byen i undertøyet om hun bumper på ts en gang hun bruker den. 

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Til julebord, skriver ts.

Anonymkode: 56f22...4dd

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

En liten oppklaring 

Jeg møtte henne på vei til taxi og hun skulle bli hentet av broren. At hun måtte gå litt barbeint driter jeg i. Hva forventer hun? Jeg har spurt henne i et halvt år nå, så er hun så frekk at hun går på byen med mine sko?!! 

Jeg har en venninne som bor 1 time fra Bergen. Skal spørre om jeg kan overnatte hos henne noen dager og få kjolen min tilbake. Jeg gir meg ikke. Ma bare finne ut hvor hun bor. Mora har ikke FB og aner ikke hvor ho bor

Ts

Anonymkode: f883a...bb4

• Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...