Gå til innhold

Pakke liggende på utkjøringsterminal i en uke nå... Bør jeg anse den som tapt?


lillsunshine

Anbefalte innlegg

Hei. 

Jeg venter en pakke i posten som jeg har fulgt sporingsnummeret på. For en uke siden endte den opp på den siste utkjøringsterminalen før den skal leveres i posten/postkontoret. Det har stått stille i en uke nå, noe som jo er veldig rart siden den er såpass nærme destinasjonen. Ingenting har skjedd, noe som jo ikke akkurat lover godt.

Jeg har vært på posten og spurt etter pakken, de har lett og skannet koden og har ikke fått den heller. De sa også at pakken skal registreres når den blir levert ut/kjørt ut fra terminalen, og synest også det var rart at den har blitt liggende såpass lenge. De foreslå at jeg fysisk kunne dra bort dit og spørre etter pakken (er såpass nærme), men har ikke gjort det endå. 

Prøvde å ringe postnord på kundetelefon men har ikke kommet gjennom enda. Noen som har tips til hva jeg kan gjøre for å klarhet i det? Er det best å ringe utkjøringsterminalen direkte, dersom det går an? Eller er det postnord som står til ansvar siden det er de som har ansvar?
 

Jeg har vel krav på å få pengene tilbake fra enten postnord eller leverandøren dersom det viser seg at pakken har forduftet ut i intet?

Noen som har opplevd det samme og likevel fått pakken til slutt? Jeg ser for meg at pakken har havnet i bunnen av en container eller noe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja det skjedde med meg for ca 3 uker siden, tror den var 6 dager på siste terminal da, så ikke en hel uke. Ble kjørt ut til postkontoret den 6. dagen og fikk sms om at den var klar til henting.

Anonymkode: 7d7f3...22b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja okei, da er det kanskje håp da. Den ligger der enda, men får håpe den kan bli kjørt ut denne uken. Den kan jo ikke bare forsvinne derifra. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kjører Postnord bare ut en gang i uken, så pakkene kan bli liggende inntil en uke på terminalen.

Anonymkode: 02721...c20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg opplevde det samme en gang, sporingen viste at pakken lå på siste utkjøringsterminal før butikk. Men det skjedde ikke noe mer og utleveringssted kunne ikke hjlepe så lenge jeg ikke hadde fått sms om henting, de stod på sitt om at da var ikke pakken kommet.

Så registrerte jeg meg på postnord.no samt lastet ned appen og der kom det litt mer informasjon, at pakken var levert på utleveringssted..Gikk tilbake til utleveringssted og viste den nye informasjonen, da gikk de nøyere gjennom pakkene og fant den

Anonymkode: 8c55a...3c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Her kjører Postnord bare ut en gang i uken, så pakkene kan bli liggende inntil en uke på terminalen.

Anonymkode: 02721...c20

Aha. Men nå har den ligget over en uke. Den ankom den 03.juli på kvelden, så dersom vi skal være pirkete på det så har den vært der en uke fra og med i dag. Fortsatt har ingenting skjedd.

 

50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg opplevde det samme en gang, sporingen viste at pakken lå på siste utkjøringsterminal før butikk. Men det skjedde ikke noe mer og utleveringssted kunne ikke hjlepe så lenge jeg ikke hadde fått sms om henting, de stod på sitt om at da var ikke pakken kommet.

Så registrerte jeg meg på postnord.no samt lastet ned appen og der kom det litt mer informasjon, at pakken var levert på utleveringssted..Gikk tilbake til utleveringssted og viste den nye informasjonen, da gikk de nøyere gjennom pakkene og fant den

Anonymkode: 8c55a...3c3

Takk for tips. Jeg har alt lastet ned appen, men der står det ikke noe mer informasjon! Hvordan registrerte du deg? Jeg gikk inn på hjemmesiden nå, men fikk bare opp at bedriftskunder kan registrere seg? Kanskje jeg må ned på posten og mase mer. Men uansett, om pakken skulle ligge på postkontoret så ville vel de etterhvert sende ut en påminner om at pakken ikke er hentet og må hentes innen så og så kor tid?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...