Gå til innhold

noen som har Forbrukslån hos Santander?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tenkte å ta opo et forbrukslån hos santander pga høy bilverksted regning pluss vanvittig høy tannlegeregning. Noen som har lån hos dem ? Eventuelt kan si noe om de har en egen nettbank jeg kan følge med selv eventuelt en oversikt på hver fakura?

Finner lite info om det på nettsidene.

Anonymkode: db326...cda

Santander er en "grei" bank å forholde seg til. De har nettbank der du logger inn på samme måten som du logger inn i nettbanken din. 

Jeg har ikke kredittlån men har i flere år hatt Høyrentekonto hos dem. Får kontoutskrift i registrert mail og på mine sider hver måned, kan gå inn og se hvor mye renter som fortløpende er påløpt sparebeløpet. Jeg er fornøyd med dem. 

Jeg har kredittkort hos Norwegian. Det synes jeg og fungerer greit med nettbank og innlogging. Du bør undersøke hvor du betaler minst renter før du bestemmer deg for hvor du tar opp kredittlån. 

Anonymkode: 3c382...77e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har hos Santander. Er ikke fornøyd med annet enn renten. Null oversikt, savner virkelig en nettbank hvor jeg ser hva som står igjen til enhver tid. Må bruke nedbetalingsplanen for å se hva som er igjen. Mulig det er noe for å unngå at folk betaler mer enn det månedlige? 

Det at de ikke hadde nettbank med oversikt var noe de kunne fortelle etter mail nr 10 eller noe sånt. Jeg trodde jo først det var noe feil ettersom saldo ikke kom frem.. 

Anonymkode: 9b83b...b45

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Santander er en "grei" bank å forholde seg til. De har nettbank der du logger inn på samme måten som du logger inn i nettbanken din. 

Jeg har ikke kredittlån men har i flere år hatt Høyrentekonto hos dem. Får kontoutskrift i registrert mail og på mine sider hver måned, kan gå inn og se hvor mye renter som fortløpende er påløpt sparebeløpet. Jeg er fornøyd med dem. 

Jeg har kredittkort hos Norwegian. Det synes jeg og fungerer greit med nettbank og innlogging. Du bør undersøke hvor du betaler minst renter før du bestemmer deg for hvor du tar opp kredittlån. 

Anonymkode: 3c382...77e

De har dessverre ikke nettbank på lån så det blir nok ikke dem i denne omgang 

Anonymkode: db326...cda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har hos Santander. Er ikke fornøyd med annet enn renten. Null oversikt, savner virkelig en nettbank hvor jeg ser hva som står igjen til enhver tid. Må bruke nedbetalingsplanen for å se hva som er igjen. Mulig det er noe for å unngå at folk betaler mer enn det månedlige? 

Det at de ikke hadde nettbank med oversikt var noe de kunne fortelle etter mail nr 10 eller noe sånt. Jeg trodde jo først det var noe feil ettersom saldo ikke kom frem.. 

Anonymkode: 9b83b...b45

Tror det er noe jeg kommer til å savne for mye rett og slett. Liker å ha kontroll og ikke minst t jeg kan sjekke lånet selv..

Anonymkode: db326...cda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, student86 skrev:

Det kan jo være greit med lengre nedbetalingstid for å sikre seg, bare i tilfelle noe annet også skulle skje. For eksempel at vaskemaskinen ryker eller at en annen større utgift plutselig kommer.

Tenker at det er i hvert fall greit å sjekke ut andre muligheter først. Kan jo være at banken har noen gode løsninger. Håper det ordner seg!

Skal selvsagt ikke gjøre slik at jeg betaler alle pengene dit, men klare å bygge opp buffer. Men nedbetalingen velger man selv begge steder så min bank per idag har dårlkgst rente på slike lån så forbrukslån tar jeg ikke hos dem. Men skal sjekke om det er noe de kan gjøre foruten forbrukslån. Takk for tips. 

Anonymkode: db326...cda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, filifjonka skrev:

Mine tenner ble dårlige på én dag, en krone falt ut og må erstates med en bro. 30.000 det, men jeg får heller gå uten tenner. Ja, jeg skulle " ha alltid tre månedslønner på konto", som økonomene anbefaler, dumme dumme meg. Bank Norwegian har bra og oversiktelige nettsider by the way....

Ja planen min vaf å få det men nå kom alt på en gang etter leilighetskjøp her. Måtte spytte inn mesteparten for å beholde BSU et par år til. Men får prioritere buffer nå ja. Ønsker ikke at tennene faller ut i hvert fall 😂 Hadde det vært en tann bak hadde jeg nok ikke brydd meg 

Anonymkode: db326...cda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har du ikke sett luxusfellen?

Anonymkode: 1ee6d...1db

 

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vet du hva....har du bil, så vet du det er en utgiftspost.  Du må ha en buffer til bil.til eldre den blir,til mere blir det.

Har du ikke satt av penger til tannlegen? Skal noen få kr hver mnd. Nå har du fått ei svær regning. Det sier meg...du har iallefall ikke økonomi til å ha bil.

Nå snakker du om Santander.  Hvordan skal du klare å betale det,når du ikke klarer å spare. Vet du hva renten totalt blir?siden du skriver svær bil og tannlegeregning, så er det noen tusen? Det skal bli dyr tannlege og bil til slutt.

Med en sånn økonomi,vil jeg ikke råde deg til Santander.  Du har vel en bankforbindelse? Låne på lrilighet/hus?

Anonymkode: 1ee6d...1db

 

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Da er det jo ikke et problem,da får du nok lån i banken på huslån ditt. Så tenne ble dårlig på en dag? Banken tar høyde for utgifter når de gir lån. Når folk hyler om Santander så fort de får en utgift,som alle må regne med. Da har du nok ikke alt på stell

Anonymkode: 1ee6d...1db

 

Hei ab...1db, og gratulerer med seieren i klassen "besserwisser". Ofte er jeg enige med svar som påpeker farene ved å låne penger når man ikke har råd, og det er lurt å mane til forsiktighet, men du viser rett og slett en fascinerende ovenfra-og-ned holdning og mangel på forståelse for andres situasjon.

Nå skal jeg fortelle deg en ting: det er ikke alle som har mulighet til å ha 50 000 stående på konto, uten at de har en usikker eller uoversiktlig økonomi av den grunn. Jeg er helt enig i at alle burde ha det, men selv fikk jeg ikke det før jeg var nærmere 40. Hadde hus, hadde bil, det gikk fint rundt, men noe stort overskudd var det ikke. Og dette er hemmeligheten: for å sette av mye penger, må du ha et ganske stort overskudd. Du må ha så mye inn kontra ut at det er helt uproblematisk å sette av noen tusen hver måned og la dem stå der. Ikke alle har det, og da hjelper det ikke med moraliserende pekefingre fra andre.

Det er heller INGEN automatikk i at TS låner fra Santander fordi hun ikke har 30 000 (for eksempel) tilgjengelig akkurat nå, men likevel klarer å tilbakebetale dette når det deles opp og hun kniper inn der hun kan. Igjen, det er ikke ideelt, men veldig mange gjør faktisk det.

Til TS, så ville jeg virkelig prøvd å få delt opp tannlegeregningen, og ellers gått for et minst mulig lån hos Santander eller tilsvarende, som du betaler ned så fort som du kan. Men det er jo nettopp det du har tenkt å gjøre, og da synes jeg det er en helt grei kriseløsning, selv om ikke alle synes man burde ha verken bil eller tenner hvis man ikke har en kjempebuffer.

Anonymkode: 0b155...fee

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

du sier at du har god inntekt og da klarer du kanskje å spare opp en del på mange måneder? vet det finnes kredittkort med rentefri betalingsutsettelse. altså lenger enn vanlig rentefrihet. Ikano kortet har f eks 9 måneders betalingstutsettelse hvis du betaler et gebyr på 450 kroner https://dinero.no/billige-flybilletter-med-rentefri-betalingsutsettelse/

det eneste er at da må du huske å betale ned det du har brukt når du ikke har betalingsutsettelse lenger, for da må du betale kredittkortrenter og de er som regel veldig mye høyere enn på forbrukslån :)
 

ellers har jeg ikke hørt noe negativt om santander. og hvis du skal låne under 70000 eller hva det er slipper du å betale for etablering og termin gebyrer!! tror ialllfall det er satander som tilbyr det.

Anonymkode: 98629...02b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

 

 

 

Hei ab...1db, og gratulerer med seieren i klassen "besserwisser". Ofte er jeg enige med svar som påpeker farene ved å låne penger når man ikke har råd, og det er lurt å mane til forsiktighet, men du viser rett og slett en fascinerende ovenfra-og-ned holdning og mangel på forståelse for andres situasjon.

Nå skal jeg fortelle deg en ting: det er ikke alle som har mulighet til å ha 50 000 stående på konto, uten at de har en usikker eller uoversiktlig økonomi av den grunn. Jeg er helt enig i at alle burde ha det, men selv fikk jeg ikke det før jeg var nærmere 40. Hadde hus, hadde bil, det gikk fint rundt, men noe stort overskudd var det ikke. Og dette er hemmeligheten: for å sette av mye penger, må du ha et ganske stort overskudd. Du må ha så mye inn kontra ut at det er helt uproblematisk å sette av noen tusen hver måned og la dem stå der. Ikke alle har det, og da hjelper det ikke med moraliserende pekefingre fra andre.

Det er heller INGEN automatikk i at TS låner fra Santander fordi hun ikke har 30 000 (for eksempel) tilgjengelig akkurat nå, men likevel klarer å tilbakebetale dette når det deles opp og hun kniper inn der hun kan. Igjen, det er ikke ideelt, men veldig mange gjør faktisk det.

Til TS, så ville jeg virkelig prøvd å få delt opp tannlegeregningen, og ellers gått for et minst mulig lån hos Santander eller tilsvarende, som du betaler ned så fort som du kan. Men det er jo nettopp det du har tenkt å gjøre, og da synes jeg det er en helt grei kriseløsning, selv om ikke alle synes man burde ha verken bil eller tenner hvis man ikke har en kjempebuffer.

Anonymkode: 0b155...fee

Nei det er visst å ha uoversiktlig økonomi og ikke kunne spare, det å ha tatt utdanning og jobbet mens jeg studerte og har samtidig spart og spart for å ha nok til egenkapital for å kunne kjøpe drømmeleiligheten min når jeg nå var ferdig. Det er bare veeeeldig uheldig at disse regningene kom så kjapt. TS tar heilt feil av meg det for jeg har fra denne mnd god lønn, og kan faktisk spare. Men men det innrønner nok ikke vedkommende.

Jeg er enig i at dette ikke er bra, det er ikke drømme situasjon akkurat men jeg skal ikke låne 200 000 og ha nedbetaling over 15 år liksom. Det er jo litt forskjell😛 Men takk for tips skal undersøke det med tannlegen ja..

Anonymkode: db326...cda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

du sier at du har god inntekt og da klarer du kanskje å spare opp en del på mange måneder? vet det finnes kredittkort med rentefri betalingsutsettelse. altså lenger enn vanlig rentefrihet. Ikano kortet har f eks 9 måneders betalingstutsettelse hvis du betaler et gebyr på 450 kroner https://dinero.no/billige-flybilletter-med-rentefri-betalingsutsettelse/

det eneste er at da må du huske å betale ned det du har brukt når du ikke har betalingsutsettelse lenger, for da må du betale kredittkortrenter og de er som regel veldig mye høyere enn på forbrukslån :)
 

ellers har jeg ikke hørt noe negativt om santander. og hvis du skal låne under 70000 eller hva det er slipper du å betale for etablering og termin gebyrer!! tror ialllfall det er satander som tilbyr det.

Anonymkode: 98629...02b

Det har jeg, men regningene kommer nå. Men visste ikke jeg kunne delbetale tannlege så skal sjekke dette først. 

Takk for tips skal sjekke dette. Lånet får jeg betalt ned på "kort" tid (over mnder selvsagt). Skal ikke gå i fella med lave avdrag og langbetalingstid. 

Anonymkode: db326...cda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Atea skrev:

https://nettbank.santanderconsumer.no/Logg-inn/?ReturnUrl=%2fKonto%2f

Ser ut som de har nettbank, men ville likevel fulgt rådene som er gitt her i tråden, få til en avtale med tannlegen.

De har nettbank men ikke til forbukslånkunder dessverre :/ Har snakket ned 2 kundebehandlere.  Så det blir uansett ikke dem, men skal sjekke tannlegen. 

Anonymkode: db326...cda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Lånet får jeg betalt ned på "kort" tid (over mnder selvsagt). 

Anonymkode: db326...cda

da er det absolutt ikke noe problem, du kan jo innfri lånet før nedbetalingstiden er over uansett. da blir ikke lånet så dyrt som om du skulle betalt det ned på over ett år f eks! og da tror jeg kanskje santander er et av de beste hvis du låner under 70000 :)

Anonymkode: 98629...02b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

God erfaring med Santander. Får utsettelse hvis nødvendig. Ikke vær redd kredittkort. Låner penger gratis en periode og betale ved forfall. Genialt.

Anonymkode: 00ed3...bc1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...