Gjest Raiu Skrevet 15. juli 2017 #141 Del Skrevet 15. juli 2017 Bra at det ordnet seg TS Jeg er redd hunder, og jeg blir veldig lei av å måtte ha en god grunn for hvorfor jeg ikke ønsker hund på besøk, eller hoppende på meg ute, eller liggende over meg når jeg er på besøk, hoppende inn i bilen min osv. Vil jeg ikke så vil jeg ikke, hvorfor er det så mange hundeeiere som ikke klarer å respektere dette? I en tidligere leilighet jeg hadde så synes naboen det bare var morsomt når hunden løp inn når jeg gikk inn og ut av døra. Sukk.... Men jeg blir glad av å lese at det er såpass mange her i tråden som forstår at ikke alle liker hund, eller tar det som en selvfølge Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2017 #142 Del Skrevet 16. juli 2017 På 10.7.2017 den 12.39, AnonymBruker skrev: Jeg ville nok aldri dratt på en hytte uten hunden. Skal hunden sitte i byen mens jeg koser meg på fjellet? Nei, slike folk bør kanskje ikke ha hund. Anonymkode: 20a29...4e9 Men tar du det som en selvfølge at du kan ta med deg hunden når du blir invitert? Og hadde det vært et problem hvis hunden ikke kunne bli med? Jeg har ikke hund, ønsker ikke hund. Og vil ikke ha hunder på hytta mi. Pga av opplevelser med hund og familiemedlemmer som er allergiske. Anonymkode: d5aea...5c9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2017 #143 Del Skrevet 16. juli 2017 På 15.7.2017 den 6.25, Raiu skrev: Bra at det ordnet seg TS Jeg er redd hunder, og jeg blir veldig lei av å måtte ha en god grunn for hvorfor jeg ikke ønsker hund på besøk, eller hoppende på meg ute, eller liggende over meg når jeg er på besøk, hoppende inn i bilen min osv. Vil jeg ikke så vil jeg ikke, hvorfor er det så mange hundeeiere som ikke klarer å respektere dette? I en tidligere leilighet jeg hadde så synes naboen det bare var morsomt når hunden løp inn når jeg gikk inn og ut av døra. Sukk.... Men jeg blir glad av å lese at det er såpass mange her i tråden som forstår at ikke alle liker hund, eller tar det som en selvfølge Jeg er redd hunder og opplever stadig at folk skal "omvende meg" til å like hunder. Selv om jeg sier jeg ikke vil. Fikk tips av en venninne å si at jeg er hyper allergisk...... Anonymkode: d5aea...5c9 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2017 #144 Del Skrevet 16. juli 2017 Jeg liker ikke hunder og får alltid høre "å men søte deg den er da ikke farlig, er så snill atte"... Men herlighet, jeg liker ikke beistet, er ikke redd dyret liker det bare ikke og er ikke interessert i å like det. Så jeg og flere jeg kjenner sier bare vi er allergiske for da slipper vi maset om hvor fantastisk hunden er og at vi kan få klappe han.. . Altså hva er det med disse hundeeierene som gjør at de skal tvinge hunden over på folk som overhodet ikke er interessert. Anonymkode: af705...826 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Horten Market Skrevet 16. juli 2017 #145 Del Skrevet 16. juli 2017 Hvis noen kom på besøk med hund, ville jeg tatt inn hunden og satt eierne i bånd utenfor. Tror du de hadde skjønt det da? Elsker hund forresten, men ivrige hunder som løper omkring og velter Ming-vaser, eller store og klossete dyr som dulter her og der, egner seg ikke i et hjem som ikke er forberedt for det. Hundebesøk må selvsagt varsles og avklares på forhånd. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Raiu Skrevet 16. juli 2017 #146 Del Skrevet 16. juli 2017 (endret) 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er redd hunder og opplever stadig at folk skal "omvende meg" til å like hunder. Selv om jeg sier jeg ikke vil. Fikk tips av en venninne å si at jeg er hyper allergisk...... Anonymkode: d5aea...5c9 Vet du, jeg har forsøkt det også men fortsatt!! Får som regel tilbake "men det går jo greit for deg nå?" og så skal de liksom ta meg på løgnen istedet for å bare ta hintet om at jeg vil ikke ha hunden deres over hele meg. Ååååå Endret 16. juli 2017 av Raiu Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miramis Skrevet 17. juli 2017 #147 Del Skrevet 17. juli 2017 På 14.7.2017 den 20.30, Ruccula skrev: Du skjønte ikke sammenhengen med afrikanere nei. Vel det var en tid der man trodde at afrikanere var dumme og mindre verdt enn hvite, man synes det var greit å behandle dem dårlig fordi de skjønner jo ikke bedre... det har også vært en tid der man trodde kvinner var dummere og mindre verdt enn menn.. Tidene går fremover. Forhåpentligvis vil man i fremtiden ha mye større respekt og kunnskap om dyr enn vi har i dag. Og btw.. Mine hunder har aldri fått masse produsert drittmat, de har råforet fra dag 1 og de er veloppdragne og lydige hunder. Jeg har også jobbet med dyr i mange år. Respekt og kunnskap hører sammen med oppdragelse. Ellers er det noe viktig som mangler. Håper ikke du jobber med treing iallefall. Og for all del, bare utbroder de ville sammenligningene dine litt til. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2017 #148 Del Skrevet 20. juli 2017 På 10.7.2017 den 14.07, AnonymBruker skrev: Så da spør du altså på forhånd om hundene dine kan ligge i sofaen?? Hvis du skal ha dem med så må de få lov å ligge i sofaen? Jeg leser ikke i verst tenkelige mening. Jeg forstår bare ikke tankegangen. Anonymkode: 96c72...e1c Ikke diskuter med denne hundeeieren. Hundene hennes er som mennesker. Anonymkode: d5aea...5c9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2017 #149 Del Skrevet 20. juli 2017 På 16.7.2017 den 19.22, Raiu skrev: Vet du, jeg har forsøkt det også men fortsatt!! Får som regel tilbake "men det går jo greit for deg nå?" og så skal de liksom ta meg på løgnen istedet for å bare ta hintet om at jeg vil ikke ha hunden deres over hele meg. Ååååå Det er bare så utrolig frekt. Jeg er som sagt ikke allergisk mot hunder men sier det for å få hunde eiere til å holde hundene vekk fra meg. Jeg er allergisk mot gress og sliter endel nå om dagen. Er i et yrke hvor vi kjører rundt til brukere. Nå er bilen jeg deler med kollegaer hatt hunder sittende på. Og pga alle allergenene i lufta ble jeg kjempe dårlig i går..... så nå er jeg faktisk blitt allergisk. Og ja.... jeg går på dobbel dose medisin. Anonymkode: d5aea...5c9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2017 #150 Del Skrevet 20. juli 2017 På 15.7.2017 den 6.09, AnonymBruker skrev: Det er IKKE forenelig med godt hundehold å plassere hunder bare utenfor! Om det er vanlig for deg-skjerpings! Anonymkode: 59a18...665 En eller to dager innimellom? Tror du virkelig at det er skadelig for en hund å stå i et langt bånd med tilgang på vann og skygge? Pluss et par lange turer i løpet av dagen. Anonymkode: d5aea...5c9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2017 #151 Del Skrevet 20. juli 2017 5 timer siden, AnonymBruker skrev: En eller to dager innimellom? Tror du virkelig at det er skadelig for en hund å stå i et langt bånd med tilgang på vann og skygge? Pluss et par lange turer i løpet av dagen. Anonymkode: d5aea...5c9 Det kan være skadelig om en hund overhodet ikke er vant med det ja. Anonymkode: 87721...aab Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå