Ruccula Skrevet 10. juli 2017 #41 Del Skrevet 10. juli 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: At noen sier det greit at du tar med hundene på besøk betyr ikke at de synes det er greit at hundene legger seg i sofaen!! Å la hunden sin legge seg i andres sofa er jo toppen av frekkhet! Anonymkode: 96c72...e1c Jeg foreslår at du leser hva jeg skriver engang til jeg... Det virker som du har gjort ditt aller beste for å lese alt i verst tenkelige mening.. Hva skriver jeg?? Jo jeg skriver at det er : "Det er selvfølgelig greit at ikke du vil ha hunder i din sofa, men da hadde jeg ikke heller tatt med meg hundene på besøk til deg" 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2017 #42 Del Skrevet 10. juli 2017 7 minutter siden, Ruccula skrev: Selvfølgelig, de er da familiemedlemmer på lik linje med oss andre. Det er selvfølgelig greit at ikke du vil ha hunder i din sofa, men da hadde jeg ikke heller tatt med meg hundene på besøk til deg. For de er i sofaen til de de er på besøk hos. Kødder du? Hunder på besøk er hyggelig, men hunder i sofaen er ikke OK med mindre vertskapet eksplisitt innbyr til det. Mener du virkelig at du heller vil la hunden være hjemme alene enn å nekte den å ligge i sofaen når den er på besøk? Anonymkode: bdbae...374 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2017 #43 Del Skrevet 10. juli 2017 Ts her. Ang at jeg nevnte størrelsen på hunden: jeg er litt redd den. Litt upresist skrevet av meg, for jeg er ikke redd alle store hunder. Vet heller ikke om jeg hadde sett annerledes på det om det var en mindre hund, det blir jo hypotetisk. Og hytta er ved sjøen, så hunden kommer til å være i både båt (som vi også overnatter i til tider)og hytte om den blir med. Alt dette spiller egentlig ingen rolle, det jeg lurer på er egentlig om det ikke er en selvfølge at man avklarer med vertskapet før man tar med seg hunden. Anonymkode: 9446e...0fc 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2017 #44 Del Skrevet 10. juli 2017 51 minutter siden, Ruccula skrev: Sette den ut igjen? Ut hvor? Utenfor hytta i et bånd? Det hadde mine hunder aaaldri godtatt. De krever å være der vi er, og ligge i sofaen under et mykt teppe. Ikke alle har gårdshunder som er vant til å bli bundet Kreve, faktisk? Og godtatt? De er hunder, de skal ikke kunne kreve noe som helst, ei heller skal de få velge om de vil godta noe. De er nederst på rangstigen. Hva du lar dem få lov til å gjøre hjemme hos deg selv er ene og alene din business, men jeg håper ikke du lar dyrene få trumfe gjennom noe som helst når dere er på besøk hos andre. Jeg kan gjerne si ja dersom noen spør om de kan ha med hunden på besøk, bare koselig det, men de skal ikke opp i sofaen, og å håre ned teppene mine er uaktuelt. Anonymkode: 65cfa...cfb 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2017 #45 Del Skrevet 10. juli 2017 1 minutt siden, Ruccula skrev: Jeg foreslår at du leser hva jeg skriver engang til jeg... Det virker som du har gjort ditt aller beste for å lese alt i verst tenkelige mening.. Hva skriver jeg?? Jo jeg skriver at det er : "Det er selvfølgelig greit at ikke du vil ha hunder i din sofa, men da hadde jeg ikke heller tatt med meg hundene på besøk til deg" Så da spør du altså på forhånd om hundene dine kan ligge i sofaen?? Hvis du skal ha dem med så må de få lov å ligge i sofaen? Jeg leser ikke i verst tenkelige mening. Jeg forstår bare ikke tankegangen. Anonymkode: 96c72...e1c 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2017 #46 Del Skrevet 10. juli 2017 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ts her. Ang at jeg nevnte størrelsen på hunden: jeg er litt redd den. Litt upresist skrevet av meg, for jeg er ikke redd alle store hunder. Vet heller ikke om jeg hadde sett annerledes på det om det var en mindre hund, det blir jo hypotetisk. Og hytta er ved sjøen, så hunden kommer til å være i både båt (som vi også overnatter i til tider)og hytte om den blir med. Alt dette spiller egentlig ingen rolle, det jeg lurer på er egentlig om det ikke er en selvfølge at man avklarer med vertskapet før man tar med seg hunden. Anonymkode: 9446e...0fc Det er en selvfølge ja. Noe annet er uhørt. Anonymkode: 96c72...e1c 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ruccula Skrevet 10. juli 2017 #47 Del Skrevet 10. juli 2017 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kreve, faktisk? Og godtatt? De er hunder, de skal ikke kunne kreve noe som helst, ei heller skal de få velge om de vil godta noe. De er nederst på rangstigen. Hva du lar dem få lov til å gjøre hjemme hos deg selv er ene og alene din business, men jeg håper ikke du lar dyrene få trumfe gjennom noe som helst når dere er på besøk hos andre. Jeg kan gjerne si ja dersom noen spør om de kan ha med hunden på besøk, bare koselig det, men de skal ikke opp i sofaen, og å håre ned teppene mine er uaktuelt. Anonymkode: 65cfa...cfb Stakkars deg, jeg trodde et sånnt "rang" hundesyn døde ut på 80 tallet. Tydeligvis noen som henger igjen Hunder er fullverdige medlemmer av familien og har selvfølgelig lov til å velge hvor de vil ligge innen rimlighetens grenser. Selvfølgelig kan de velge om de vil godta ting også, de er ikke roboter. De er levende, følende skapninger. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Christy89 Skrevet 10. juli 2017 #48 Del Skrevet 10. juli 2017 Jeg og samboeren har kjøpt oss ny leilighet med parkett. Så det er uaktuelt å gå hund her og han er også litt allergisk mot hund. Ikke er vi så glad hunder heller. Hvis hundeeiere på dø og liv må ta med hunden på besøk, så får den være ute på verandaen eller i gangen. Men nå sitter vi mye ute på verandaen uansett da. Blir de fornæmet at vi ikke vil ha hund inne, så får de bare være fornæmet tenker jeg. Noe av det verste er de som tar med seg hunden uten å spørre! Har opplevd det før at han sto på døra med den store hunden sin.Det er ikke annet enn frekt! 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2017 #49 Del Skrevet 10. juli 2017 Ble litt glad for at det finnes flere som ikke er så begeistret for hunder og helst ikke vil ha de på besøk hjemme hos seg selv! Jeg vil helst ikke klappe de heller jeg da. Har følt meg som et sosialt avvik:p Anonymkode: 77507...4b8 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ruccula Skrevet 10. juli 2017 #50 Del Skrevet 10. juli 2017 Jeg ser jo gjerne an fra person til person da dette er et sånt ikke problem som aldri er et problem ute i den ekte verden, men som blir fryktelig vanskelig her på kg. Jeg tar gjerne ikke med meg hundene til fremmede folk da, så jeg pleier å vite deres synspunkt på hunder. Hos mine familiemedlemmer og venninner er det helt selvsagt at de er med og at de er i sofaen. De blir gjerne kost og most og løftet av de vi er på besøk hos 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ruccula Skrevet 10. juli 2017 #51 Del Skrevet 10. juli 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ble litt glad for at det finnes flere som ikke er så begeistret for hunder og helst ikke vil ha de på besøk hjemme hos seg selv! Jeg vil helst ikke klappe de heller jeg da. Har følt meg som et sosialt avvik:p Anonymkode: 77507...4b8 Det er dine regler i ditt hus. De aller fleste spør før de tar med seg hunden. Jeg orker ikke at folk tar med seg unger, det blir også respektert. Jeg unngår hypre, uoppdragne unger for enhver pris. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest NotNaomi Skrevet 10. juli 2017 #52 Del Skrevet 10. juli 2017 (endret) 42 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ts her. Ang at jeg nevnte størrelsen på hunden: jeg er litt redd den. Litt upresist skrevet av meg, for jeg er ikke redd alle store hunder. Vet heller ikke om jeg hadde sett annerledes på det om det var en mindre hund, det blir jo hypotetisk. Og hytta er ved sjøen, så hunden kommer til å være i både båt (som vi også overnatter i til tider)og hytte om den blir med. Alt dette spiller egentlig ingen rolle, det jeg lurer på er egentlig om det ikke er en selvfølge at man avklarer med vertskapet før man tar med seg hunden. Anonymkode: 9446e...0fc Jeg syns man bør spørre om det er greit ja. Det er dessverre ikke alle som tenker at noen er redde,noen er allergiske,og noen bare er ikke så begeistret for hunder! Det er ingen synd akkurat. Syns du kan spørre pent om de er nødt for å ha med hunden? Så lenge du med sikkerhet vet at de har hunderase hjemme,er det helt innafor å si det! HundePASS:-/ Endret 10. juli 2017 av NotNaomi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ruccula Skrevet 10. juli 2017 #53 Del Skrevet 10. juli 2017 13 minutter siden, Christy89 skrev: Jeg og samboeren har kjøpt oss ny leilighet med parkett. Så det er uaktuelt å gå hund her og han er også litt allergisk mot hund. Ikke er vi så glad hunder heller. Hvis hundeeiere på dø og liv må ta med hunden på besøk, så får den være ute på verandaen eller i gangen. Men nå sitter vi mye ute på verandaen uansett da. Blir de fornæmet at vi ikke vil ha hund inne, så får de bare være fornæmet tenker jeg. Noe av det verste er de som tar med seg hunden uten å spørre! Har opplevd det før at han sto på døra med den store hunden sin.Det er ikke annet enn frekt! Men er dette egentlig et problem?? Du har opplevd 1 gang at noen tok med seg en hund uten å spørre, noe som jeg er enig med at er frekt. Men de aller fleste spør da om lov først, akkurat som spør om de kan ta med ungen sin. Det er ikke vits å bli fryktelig opphisset for noe som har skjedd 1 gang 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2017 #54 Del Skrevet 10. juli 2017 Hyttetur ville jeg antatt at hunden var med ja. Med mindre verten sier noe annet. Jeg har selv ingen hund. Anonymkode: 14524...202 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ruccula Skrevet 10. juli 2017 #55 Del Skrevet 10. juli 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hyttetur ville jeg antatt at hunden var med ja. Med mindre verten sier noe annet. Jeg har selv ingen hund. Anonymkode: 14524...202 Jeg hadde uansett spurt om lov først, av ren høfflighet. Med unntak av familien selvfølgelig, de hadde sett rart på meg om jeg hadde spurt 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2017 #56 Del Skrevet 10. juli 2017 56 minutter siden, Ruccula skrev: Selvfølgelig, de er da familiemedlemmer på lik linje med oss andre. Det er selvfølgelig greit at ikke du vil ha hunder i din sofa, men da hadde jeg ikke heller tatt med meg hundene på besøk til deg. For de er i sofaen til de de er på besøk hos. Jeg har full forståelse for at de er en del av familien din og at du gjerne har dem i din egen sofa. Det skjønner jeg godt. Jeg ble bare så overrasket over forventningen om at de også kunne ligge i andres sofa. Nå skal det sies at jeg egentlig ikke er vant til at gjester legger seg på sofaen heller, verken to- eller firbeinte. Hunder er veldig velkommne hjemme hos oss, altså, bare ikke i sofaen. Anonymkode: c17a7...e58 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ruccula Skrevet 10. juli 2017 #57 Del Skrevet 10. juli 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har full forståelse for at de er en del av familien din og at du gjerne har dem i din egen sofa. Det skjønner jeg godt. Jeg ble bare så overrasket over forventningen om at de også kunne ligge i andres sofa. Nå skal det sies at jeg egentlig ikke er vant til at gjester legger seg på sofaen heller, verken to- eller firbeinte. Hunder er veldig velkommne hjemme hos oss, altså, bare ikke i sofaen. Anonymkode: c17a7...e58 Og det er helt greit! Det er din sofa Jeg hadde bare ikke tatt med mine hunder hjem til deg, og det er jo også helt greit, så lenge jeg har hundepass. Problemet er løst! Alle er fornøyde. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2017 #58 Del Skrevet 10. juli 2017 Kan ikke skjønne hvorfor du ikke syns hunden er velkommen på hytta di. Selv elsker jeg hunder, men har dessverre ingen, og hadde derfor blitt kjempeglad Anonymkode: 5dfb8...c44 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O.G. Skrevet 10. juli 2017 #59 Del Skrevet 10. juli 2017 2 timer siden, Minlillesky skrev: Hvis jeg inviterer noen med hund bort til meg, så regner jeg med at hunden kommer også. Bare si fra på forhånd at du ikke ønsker at hunden skal være inne. Be de ta med bånd osv, så den kan stå ute Ikke verre enn som så Samme her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2017 #60 Del Skrevet 10. juli 2017 Jeg er ikke begeistret for andres hunder på overnatting. Men jeg hadde tatt det mer som en selvfølge at hunden skulle være med enn at den ikke skulle det. Så jeg hadde presisert med en gang det ble snakk om at dette venneparet skulle komme at de var velkomne, men at hunden dessverre ikke kunne være med hvis de skulle komme. Anonymkode: 01acc...b62 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå