Gå til innhold

Spør dere fremmede om penger?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hadde aldri gjort det selv. Men en gang så byttet jeg en uåpnet 10 pakning med sigaretter mot penger til bussbillett. Da pengeboken og mobilen min ble stjålet etter en kinotur. Vennene mine hadde dratt allerede. Foreldrene mine var på hytta, og det var kun deres tlf nummer jeg kunne. Så jeg sto bomfast. 

Anonymkode: 1e467...052

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fanden at jeg ikke er frekk nok til å mase på folk om penger. Jeg også vil hanke inn 700kr timen på andre menneskers godvilje, han steini ta, da skulle det bli Carlsberg øl og Tarot da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NotNaomi
52 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, men man trodde jo at han var narkoman siden han spør om det. 

Anonymkode: a32f1...876

En kan ikke alltid se på mennesker at de er misbrukere. Jeg ville jo spurt hva han trengte pengene til. Får vondt av folk som tigger penger jeg da,for det er jo klart at de trenger penger. I de aller fleste tilfeller vil jeg tro.

Har aldri spurt noen selv. Tenker at en må være litt desperat på en eller annen måte når en går rundt og spør sånn. De tigger jo ikke penger før å sette på sparekontoen regner jeg med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
21 minutter siden, NotNaomi skrev:

En kan ikke alltid se på mennesker at de er misbrukere. Jeg ville jo spurt hva han trengte pengene til. Får vondt av folk som tigger penger jeg da,for det er jo klart at de trenger penger. I de aller fleste tilfeller vil jeg tro.

Har aldri spurt noen selv. Tenker at en må være litt desperat på en eller annen måte når en går rundt og spør sånn. De tigger jo ikke penger før å sette på sparekontoen regner jeg med.

Det kan godt hende at han er en misbruker og at det ikke syns men heller merkes. 😉

I følge han selv som spurte folk om disse pengene så har han jobb og sånt så da henger det ikke på grep at han bommer penger. 

Nei, men en regel er vel og ikke spørre ukjente om å få penger. 😏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hadde aldri gjort det selv. Men en gang så byttet jeg en uåpnet 10 pakning med sigaretter mot penger til bussbillett. Da pengeboken og mobilen min ble stjålet etter en kinotur. Vennene mine hadde dratt allerede. Foreldrene mine var på hytta, og det var kun deres tlf nummer jeg kunne. Så jeg sto bomfast. 

Anonymkode: 1e467...052

Da er det mer forståelig. 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vet ikke om jeg hadde gjort det selv. Skulle jeg ha vært så desperat at jeg ikke hadde penger til mat ville jeg heller spurt om mat. 

For et par måneder satt det en mann uten for Rema 1000 å spurte for om de ikke hadde mulighet til å kjøpe ulike ting til han. Han spurte ikke om mer en ca 30-50 i mat fra hver. Jeg kjøpte han et brød og pålegg.

Anonymkode: 97959...485

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vet ikke om jeg hadde gjort det selv. Skulle jeg ha vært så desperat at jeg ikke hadde penger til mat ville jeg heller spurt om mat. 

For et par måneder satt det en mann uten for Rema 1000 å spurte for om de ikke hadde mulighet til å kjøpe ulike ting til han. Han spurte ikke om mer en ca 30-50 i mat fra hver. Jeg kjøpte han et brød og pålegg.

Anonymkode: 97959...485

Ja, det må være bedre for han også. 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg spurte fremmede om busspenger en lørdagskveld hvor lommeboken min hadde blitt stjålet. Folk var hyggelige og det tok meg ikke mange forsøkene før jeg hadde nok til bussen hjem. Dette er veldig mange år siden, men jeg hadde gjort det samme hvis jeg kom i samme situasjon igjen.

Han du beskriver, tenker jeg må ha et rusproblem eller andre psykiske vansker av et eller annet slag. Jeg tviler på at normale oppegående mennesker oppfører seg slik.

Anonymkode: a562f...b0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NotNaomi
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det kan godt hende at han er en misbruker og at det ikke syns men heller merkes. 😉

I følge han selv som spurte folk om disse pengene så har han jobb og sånt så da henger det ikke på grep at han bommer penger. 

Nei, men en regel er vel og ikke spørre ukjente om å få penger. 😏

Må jo tenke at noe feil er det her da. Merkelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Holder han på sånn inne på restauranten, hadde jeg jammen meg sagt ifra til en kelner

Anonymkode: f24dd...016

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

I oslo ble jeg spurt om jeg kunne gi 30 kr til en som skulle til majorstuen. Kjøpte han en billett og ga ikke penger. 

Anonymkode: b58f7...a46

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har tidligere vurdert å spørre om å få 3kr av en fremmed da jeg mistet bankkortet mitt en dag etter jobb. Klokka var 22.00 og jeg hadde bare 17kr, men turte ikke spørre.

Kan ikke skjønne at folk spør om 50-100kr av helt fremmede. Det er jo ren tigging?

Anonymkode: 52e71...fe5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nei, gir ikke penger til tiggere. Uansett

Anonymkode: f24dd...016

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...