Gå til innhold

Arbeidsiver nekter å utbetale lønn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du tar kontakt med kemneren i din kommune så får arbeidsgiveren din regningen og du lønnen. Han får i tillegg ett smekk på fingrene. Gjort det selv flere ganger. 

Evt ta kontakt med de som jobber direkte med dette i politiet. Da anmelder du saken og får utbetalingen og arbeidsgiver får regning på alt. 

Anonymkode: 89fd7...6d2

Daså. Har flere alternativer ser jeg. Skal prøve å ta kontakt med fagforeningen og se hva de sier :)

Anonymkode: 76496...63e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Blondie65
37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Trodde at hvis man ikke betalte så var man ikke medlem 😜

Anonymkode: 76496...63e

Hvis du FORTSETTER med å ikke betale så vil du bli strøket ja. Det får du varsel om også. I hvertfall i min fagforening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.7.2017 den 13.50, AnonymBruker skrev:

Den har jeg lest. Vil helst unngå å gå rettens vei. Skal først bruke en advokat og se hva som skjer.

Anonymkode: 76496...63e

Advokaten kommer bare be deg sende det rekommanderte brevet. Send det og se hva som skjer.

Ingen grunn til å ikke sende inn forliksklage. KAn du i det minste forklare hvorfor du ikke ønsker å gjøre dette på den mest logiske måten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, amativeReflection skrev:

Advokaten kommer bare be deg sende det rekommanderte brevet. Send det og se hva som skjer.

Ingen grunn til å ikke sende inn forliksklage. KAn du i det minste forklare hvorfor du ikke ønsker å gjøre dette på den mest logiske måten?

 slike ting blir vel publisert og gjort offentlig? Vil helst ikke st navnet mitt skal komme opp på en sak mellom meg selv og en arbeidsgiver.

Anonymkode: 76496...63e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

 slike ting blir vel publisert og gjort offentlig? Vil helst ikke st navnet mitt skal komme opp på en sak mellom meg selv og en arbeidsgiver.

Anonymkode: 76496...63e

Du tror rekomanderte brev blir gjort offentlig? 

Forliksklager er vel offentlig bare hvis du vet innholdet i saken. De færreste saker offentliggjøres i Norge, uansett hvor i rettsysstemet de behandles.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.7.2017 den 12.13, Pipa skrev:

Det er 3000 kroner... er det verdt å pådra seg et dårlig rykte for? Om du ikke allerede har ett dårlig rykte i arbeidsmarkedet der du bor da. 

Ville svelget den kamelen og tenk at jeg ikke holdt min del av avtalen heller.

Hva søren? Hva slags form for jobbkultur er det som eksisterer som dagen viss man synest det er greitt at man ikke får utbetalt lønna man har rett på? 

Spiller ingen rolle om det er snakk om 500 kr eller 3000 kr eller 10 000 kr. Dette er prinsippsak. Man holder da ikke tilbake lønn man har rett på.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 10.7.2017 den 16.35, lillsunshine skrev:

Hva søren? Hva slags form for jobbkultur er det som eksisterer som dagen viss man synest det er greitt at man ikke får utbetalt lønna man har rett på? 

Spiller ingen rolle om det er snakk om 500 kr eller 3000 kr eller 10 000 kr. Dette er prinsippsak. Man holder da ikke tilbake lønn man har rett på.

Vel, til oppdatering av saken.

Arbeidsgiver nektet og jeg fikk beskjed om at saken skulle tas videre fra vedkommendes side. Dette er etter at jeg ga beskjed om at jeg skulle gå til fagforeningen min. 

Dagen etter lå pengene i banken min.

:) 

 

Anonymkode: 76496...63e

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.7.2017 den 13.22, Blondie65 skrev:

Eller arbeidstilsynet. De er veldig interessert i arbeidsgivere som bryter lovene.

Nei, de driter i det hvis ikke det er særdeles alvorlig eller kommer i media. Hvis man henvender seg til dem får man bare generiske forhåndsskrevne svar som ikke kan brukes til noe som helst konkret.

Anonymkode: db936...bb8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...