AnonymBruker Skrevet 8. juli 2017 #21 Del Skrevet 8. juli 2017 Er dette et innlegg om at du som ikke hadde det morro som ung føler deg bedre og ovenpå nå .....? Anonymkode: 1ab89...1f6 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2017 #22 Del Skrevet 8. juli 2017 5 minutter siden, amativeReflection skrev: Det er når kvinner hopper fra mann til mann i en periode. Kvinner har andre navn for det, og de slår villig opp med et langvarig forhold for det. Man kan ha sitt egent liv uten å kaste bort masse år på å utdanne seg til arbeidsledighet. Hvorfor er karriere så viktig? Er da menn som oppfører seg sånn stort sett og bytter damer stadig vekk. Menn vil jo ikke etablere seg. Karriere er viktig så man kan klare seg selv, helloooo. Anonymkode: 193a0...b00 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Puny Skrevet 8. juli 2017 #23 Del Skrevet 8. juli 2017 Kjenner ingen sånne mennesker. Enten har de studert og gjort karriere, eller så har de fått barn og jobbet i butikk og er tålig fornøyd med det. Sutrer i alle fall ikke. Man er bra korttenkt om man tror man skal våkne opp dn dag og magisk skaffet seg drømmejobben uten å ha jobbet for det. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ajarRun Skrevet 8. juli 2017 #24 Del Skrevet 8. juli 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Er da menn som oppfører seg sånn stort sett og bytter damer stadig vekk. Menn vil jo ikke etablere seg. Karriere er viktig så man kan klare seg selv, helloooo. Anonymkode: 193a0...b00 Nei, det stemmer ikke. Men kvinner foretrekker den prosenten av menn som bytter partner ofte. Å etablere seg betyr ofte å forsørge noen som ikke tjener nok til livets opphold, det er en elendig avtale for mannen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ruccula Skrevet 8. juli 2017 #25 Del Skrevet 8. juli 2017 Hvorfor er det alltid sånn her på KG at folk ALLTID må finne en grunn til å angripe TS?? Nesten uansett hva en stakkars TS lurer på så klarer folka her inne å gjøre det til en stor mobbe fest. Resultatet kan bli at folk ikke lenger gidder å skrive her inne mer.. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2017 #26 Del Skrevet 8. juli 2017 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er dette et innlegg om at du som ikke hadde det morro som ung føler deg bedre og ovenpå nå .....? Anonymkode: 1ab89...1f6 Ja, helt korrekt Anonymkode: 7d4f4...f86 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2017 #27 Del Skrevet 8. juli 2017 Her tror jeg det er mange som føler seg litt truffet TS.. jeg kjenner meg godt igjen i det du skriver. Ikke akkurat det med butikkjobb og sutring, men det å ha tatt valg i den alderen hvor man legger fundamentet for resten av livet, hvor valgene som er tatt ikke gir det beste grunnlaget videre i livet. Jeg har mange venner som har valgt å studere i årevis på ting som ikke nødvendigvis gir større karrieremuligheter, men på grunn av interesse, fest og morro fks ved utenlandsstudier så har de valgt det. Friår og flere studier om hverandre, reising utvekslingsår osv. To bachelorgrader eller en master innenfor et snevert felt. Det er et gode og det er dyrt å være student(tapt inntekt,studielån). I dag er vi i slutten av 20 årene og disse vennene har et sårt ønske om fast jobb eller i det hele tatt en jobb som er noe relevant for utdanninga man tok. De har også et sårt ønske om å få etablert seg på boligmarkedet, men på grunn av all studeringa og reisinga kan de se laangt etter egenkapitalen de trenger. Jeg valgte å studere meg ferdig tidlig i 20 årene mens jeg jobbet ved siden av(jobbet ræva av meg og ofret en del fest og morro). Holdt på slik i flere år. Fikk derfor drømmejobben leeenge før jeg trodde jeg kom til å være kvalifisert. Holder på å bygge stor funkisbolig nært by, har reist mye i de siste årene, har to biler og opplever MYE misunnelse fra disse som for noen år siden sa at "du aner ikke hva du går glipp av" da jeg ikke valgte det vanlige studentlivet med fest,reising og å bo midt i byen i kollektiv😉 Disse butikkansatte fks som også ønsker det jeg har nå tror jeg har rike foreldre og fått lagt alt i fanget, ikke ser de all den harde jobbinga som ligger bak som ble gjort første halvdel av 20 åra. All respekt til de som har reist jorda rundt, jobber i butikk eller har studert og fulgt drømmen innenfor et fagfelt de brenner for! Min drøm er ikke alle andres drøm og liv. Men forstår godt hva Ts sikter til😊 Anonymkode: f6509...654 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2017 #28 Del Skrevet 8. juli 2017 Og glemte å tilføye: dette gjelder like mye menn som kvinner! Anonymkode: f6509...654 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2017 #29 Del Skrevet 8. juli 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Så dere syntes, på generelt grunnlag, at det er helt greit med folk som sutrer over ting som er 100% selvvalgt og selvforskyldt? Anonymkode: 7d4f4...f86 Det er best å ikke ta sånn på vei over hva andre sier/gjør og tenker. Ingen sier at det er bra å sutre. Anonymkode: c5e70...9e2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sheherasade Skrevet 8. juli 2017 #30 Del Skrevet 8. juli 2017 1 time siden, amativeReflection skrev: Jeg tror ingenting på påstandene i HI. Studier viser helt klart at kvinner blir lykkeligere av barn enn av karriere (til feministene store forargelse). - Kilde, please??? - Snakker du om kvinner som får barn før eller etter at de har fått karriere? Ser ikke noe rart i at kvinner ser på barn som toppen av lykken når de allerede har karrieren på plass. Men hva med de som ender opp som alenemødre eller fraskilte når de blir eldre med barn, uten å ha en bra inntekt fra før av? Tror ikke de er så veldig fornøyde med livsstandarden da, for å si det sånn. - Men for all del, hvis du vil bruke enhver anledning til å spy ut usakligheter om en meget stor og heterogen gruppe som du tydeligvis ikke kjenner noe til (feminister), please be my guest. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hedy Lamarr Skrevet 8. juli 2017 #31 Del Skrevet 8. juli 2017 1 time siden, amativeReflection skrev: Jeg tror ingenting på påstandene i HI. Studier viser helt klart at kvinner blir lykkeligere av barn enn av karriere (til feministene store forargelse). Nei. https://www.aftenposten.no/norge/Forskning-Personer-uten-barn-er-lykkeligere-260833b.html https://www.mcgill.ca/popcentre/files/popcentre/rachel_margolis_oct_17_2012.pdf 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2017 #32 Del Skrevet 8. juli 2017 37 minutter siden, amativeReflection skrev: Nei, det stemmer ikke. Men kvinner foretrekker den prosenten av menn som bytter partner ofte. Å etablere seg betyr ofte å forsørge noen som ikke tjener nok til livets opphold, det er en elendig avtale for mannen. Jo det stemmer. Menn er ikke interessert i å etablere seg. Nettopp derfor er det viktig at vi kvinner klarer oss selv, så vi har egenkapital den dagen vi blir dumpet til fordel for en annen kvinne. Eller for oss som er fornuftige nok til å holde oss single Uansett er et eget liv, en egen jobb frihet. Og det skal vi være glade for, uansett om man velger høy utdannelse eller ei. Anonymkode: 193a0...b00 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2017 #33 Del Skrevet 8. juli 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Har merket mer og mer av dette de siste par årene, venninner som valgte festing, evt. barn, reising, jobbing for å "leve livet" når de var i 20-årene. Nå er de blitt 30 (+), og begynner kjenne på at butikkjobben de tjente så "godt på" i tidlig 20-årene, ikke lengre er så veldig bra når de skal fø på en familie, kjøpe egen bolig, trenger bil etc. Så nå har de begynt sutre/deppe over at de føler sitter fast, ikke er kommet lengre enn når de var 20, ikke har tatt utdanning, ingen karriere. Burde de ikke ha tenkt på dette når de var i slutten av tenårene/begynnelsen av 20årene? At siden de valgte å "leve livet" da, vil det slå tilbake på dem nå, og gi dem et kjipt voksenliv? Og at det nå er de som valgte leve et "kjipt"/nøkternt liv i 20-årene, mens de studerte og dannet seg ett fundament, sin tur å leve livet? Anonymkode: 7d4f4...f86 Ehhh.... nei..er ikke sånn verden funker. De fleste har både festet og "levd livet" i studietiden, og har jobb ++ når de har passert 30. Jeg har passert 30, har fast jobb og mastergrad, eier to eneboliger, har mann og barn, hadde en helt vanlig studietid og reiste rundt i verden, og festet som vanlig, ikke hver helg, men ble nesten alltid med ut og festet når noen inviterte. Hvis noen av vennene mine hadde "sutret" om sin situasjon, så hadde jeg heller funnet måter å hjelpe henne om /tipset henne om div, studier eller jobber, enn å irritere meg. Du høres bitter ut. Anonymkode: 43cd7...822 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tillion Skrevet 8. juli 2017 #34 Del Skrevet 8. juli 2017 30 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, helt korrekt Anonymkode: 7d4f4...f86 Da er det jo egentlig du som er den bitre her? På tide å ta en kikk i speilet, kanskje? Mistenker at dette ikke vil gå deg så på nervene hvis du klarer å finne deg noen andre verdier i livet enn jobb og utdanning, pussig ting å henge seg opp i. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2017 #35 Del Skrevet 8. juli 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ja, helt korrekt Anonymkode: 7d4f4...f86 Så hadde jeg rett en gang også ! Anonymkode: 1ab89...1f6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ajarRun Skrevet 8. juli 2017 #36 Del Skrevet 8. juli 2017 44 minutter siden, Amawhatsnot skrev: Nei. https://www.aftenposten.no/norge/Forskning-Personer-uten-barn-er-lykkeligere-260833b.html https://www.mcgill.ca/popcentre/files/popcentre/rachel_margolis_oct_17_2012.pdf En aftenpostartikkel er ikke vitenskap. Journalister er idioter og man kan ikke stole på deres fremstilling av fakta. Powerpointen du lenket meg til sier jo at kvinner blir mer lykkelig av å få barn... 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2017 #37 Del Skrevet 8. juli 2017 Til dels enig, har også noen venninner som har klaget en del på dette med at de ikke har utdannelse, god jobb, mann, barn eller andre ting de ønsker å realisere i livet… Mens de har brukt tiden til festing, reising og jobber som er fleksible (som gir tid til reising, ofte deltidsjobber 50-80%) men som ikke betaler spesielt godt. Vel, no shit, når man velger å ikke ta det i god nok tid før man ønsker å etablere seg og gjerne og jobbe deltid, så er det jo ingen overraskelse at de som har tatt en attraktiv utdannelse og/eller jobbet fullt eller sågar kanskje 150% jobb i praksis står bedre i det økonomisk sett når man kommer til tredveårene. Det forunderlige er at enkelte fortsetter å klage, fremfor å gjøre noe med det. Utdanning i Norge er tilgjengelig også i tredveårene, og hadde enkelte av dem brukt de siste 5 årene på å ta en utdannelse i stedet for å klage, så kunne de vært 40 med en bachelor eller master fremfor å ha blitt 40 der de står på nøyaktig samme sted i livet som fem år siden. Men nei, det er visst for vanskelig, de har dårlig råd etc. (som i realiteten ville betydd at de får reist, festet og "levd livet" i mindre grad) Det er jo for mye å forvente at man må forsake noe for å få en utdannelse Anonymkode: 34326...c7a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2017 #38 Del Skrevet 8. juli 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Og det er helt greit, jeg kjenner flere som er fornøyde med dette livet. Men jeg er så lei av sutringa fra de som virkelig hadde det fett, dro på jorda-rundt tur, kjøpte masse merke-produketer, levde staselig mens de jobbet på BIK-BOK i 20-årene, nå sutrer over at de er falt etter de som levde ett nøkternt liv mens de utdannet seg, og nå kan unne seg mer goder enn hva de selv kan. Det blir litt sånn, amøbe-tenkning i mine øyne. Anonymkode: 7d4f4...f86 Tror de fleste i 30 åra driter fullstendig i hva du eller andre måtte synes om deres livsvalg. Anonymkode: 93566...1b2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2017 #39 Del Skrevet 8. juli 2017 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tror de fleste i 30 åra driter fullstendig i hva du eller andre måtte synes om deres livsvalg. Anonymkode: 93566...1b2 Poenget er at hvis man stadig vekk går og sutrer over hvor "fælt" man har det, eller at man selv mener man ikke har kommet langt nok i livet, så er det irriterende for andre å høre på stadig vekk. Vi hadde ikke brydd oss dersom de hadde holdt kjeft om det. Enhver er sin egen lykkes smed her i livet, det er ingen andre enn deg selv som kan forandre noe hvis man ønsker og man oppnår hvertfall ikke noe mer om man bare sutrer ovenfor andre. Tvert imot støter man etterhvert andre fra seg, for det er ingen som gidder å henge med sutrere i lengden. Anonymkode: 34326...c7a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2017 #40 Del Skrevet 8. juli 2017 Det er jo bare like store forskjeller nå som det var da fordi man tok ulike valg fra start? Hvis du har studert deg fillete i 20 åra mens de koste seg, er de gjerne rastløs og vil gjøre noe fornuftig nå, mens du kanskje er dritlei av å være fornuftig og vil lene deg litt tilbake nå. Å være rastløs betyr ikke at de er misfornøyd. Folk blir bare lei, når det blir mye av det samme og ønsker endringer hele livet, det gjør nok du selv og. Anonymkode: 034e4...6aa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå