Gå til innhold

Pleier det å være gratis Wi-Fi på hotell i utlandet?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det noen som vet?

Anonymkode: 75609...b22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det varierer like mye i utlandet som her hjemme. Sjekk infosiden til hotellet. Får nok bedre svar der enn her, vi vet jo ikke hvor du skal. 

Anonymkode: a3b0e...712

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det begynner å bli mer vanlig enn før, og mer vanlig på de store internasjonale kjedene - men dette kan man jo lett finne ut på hotellets nettside.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har opplevd begge deler. F.eks. lite hotell i Dublin med gratis Wifi, mens et stort, flott all-inclusive-hotell på Rhodos tok 200,- kr. pr. døgn pr. enhet!  Dvs. at vi tre som bodde på rommet måtte betale 200 kr. hver pr. døgn.   

Altså ingen garanti for det. Som de andre her sier: Sjekk med hotellet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det noen som vet?

Anonymkode: 75609...b22

Ta kontakt med hotellet og spør. Spør også om det er på rommet

Var i Tyrkia. Det sto at det var wifi. Jeg sjekket ikke. Tok en billigtur pga økonomi.

Når jeg kom dit,ville jeg ha safe også. På rommet var det ikke wifi. Gikk i resepsjonen. De skulle ha 1600 kr for safe og wifi. Da skulle jeg få en kode og måtte sitte i resepsjonen.safe var også der. Etter det har jeg lært.

Anonymkode: ac794...b25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Undersøk med hotellet. Har de ikke så er det smart å ta med mobilt bredbånd i europa. Ekstra simkort til mobilabn koster svært lite i forhold til å betale for å bruke hotellenes dyre og ofte dårlige løsninger.

Anonymkode: 03508...620

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som regel ja, er min erfaring. Men absolutt ikke selvsagt selv i 2017. Nesten alle har muilghet til internett i disse dager, men ved noen hoteller må man fortsatt betale for tilgang (i tillegg til det man betaler for overnatting). Er det i Europa kan man stort sett heller bruke mobildata dersom man har type roam like home abonnement. Eller man kan kjøpe et simkort i utlandet med nok data til turen, enten til mobil bredbåndsruter, en ekstra telefon, bytte ut vanlig simkort med det utenlandske, eller for en telefon med plass til to simkort. 

Anonymkode: bee9e...c1e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Som regel ja, er min erfaring. Men absolutt ikke selvsagt selv i 2017. Nesten alle har muilghet til internett i disse dager, men ved noen hoteller må man fortsatt betale for tilgang (i tillegg til det man betaler for overnatting). Er det i Europa kan man stort sett heller bruke mobildata dersom man har type roam like home abonnement. Eller man kan kjøpe et simkort i utlandet med nok data til turen, enten til mobil bredbåndsruter, en ekstra telefon, bytte ut vanlig simkort med det utenlandske, eller for en telefon med plass til to simkort. 

Anonymkode: bee9e...c1e

Alle Norske mobilabonnement er nå pålagt å ha like forhold i EU som i Norge. Dvs. At den datamengden man har i Norge kan man bruke hvor man vil i EU uten å betale en krone ekstra. 

Anonymkode: 03508...620

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Alle Norske mobilabonnement er nå pålagt å ha like forhold i EU som i Norge. Dvs. At den datamengden man har i Norge kan man bruke hvor man vil i EU uten å betale en krone ekstra. 

Anonymkode: 03508...620

Nettopp derfor jeg skriver "a kan man stort sett heller bruke mobildata dersom man har type roam like home abonnement. Eller man kan kjøpe et simkort i utlandet " :) 

Dvs, enten bruker man nork simkort tilknyttet abonnement med roam like home, eller så kjøper man simkort med nok data i utlandet. 

Dog skal det sies at man i enkelte land kan få mer data enn i Norge til en hyggeligere pris, så istedet for å tømme datakvoten på norsk roam like home abonnement for så å måtte bruke penger på å fylle på denne når man kommer hjem (hvis det er mange dager til neste fakturadato og dermed ny automatisk datakvote), kan det være mer lønnsomt å likevel kjøpe et utenlandsk simkort. 

Anonymkode: bee9e...c1e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitat

Var i Tyrkia. Det sto at det var wifi. Jeg sjekket ikke. Tok en billigtur pga økonomi.

Når jeg kom dit,ville jeg ha safe også. På rommet var det ikke wifi. Gikk i resepsjonen. De skulle ha 1600 kr for safe og wifi. Da skulle jeg få en kode og måtte sitte i resepsjonen.safe var også der. Etter det har jeg lært.

Jeg har også tatt billigtur til Tyrkia, men vi fikk gratis wifi på hotellet og på stranda uten å spørre om det. Tror egentlig man bør spørre på hvert enkelt hotell da det varierer veldig. Har fått gratis wifi på kreta, i tyrkia, kroatia tidligere - men det er helt sikkert plasser som tar betalt også som du ser i denne tråden.

Anonymkode: 5c170...cbf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...