AnonymBruker Skrevet 6. juli 2017 #1 Del Skrevet 6. juli 2017 For en liten stund siden møtte jeg en kvinne jeg lenge har visst hvem er på grunn av en del felles venner og interesser Hun er i 40-årsalderen, og det var første gang jeg møtte henne. (Jeg er forresten 19). Jeg kviet meg lenge for å si noe til henne da jeg visste at hun ikke vet hvem jeg er, og jeg ville ikke virke som en freaky stalker, men jeg mannet meg opp og sa hei, og vi fikk ganske god kontakt. Vi fikk fort en god tone, og jeg angrer ikke et sekund på at jeg valgte å konversere med henne. Jeg har i ettertid snakket ganske mye med henne på internett, og hun er akkurat som en god venninne, til tross for en stor aldersforskjell. Problemet er at jeg opplever følelser som aldri før. Det virker som jeg på kort tid har blitt hodestups forelsket i denne personen, noe jeg ikke ønsker å være. Hun er singel, men hun er i motsetning til meg heterofil og har 2 barn. Jeg tenker konstant på denne kvinnen, og blir lei meg fordi jeg vet det aldri kommer til å bli noe mer enn at vi har morsomme samtaler og en del ting til felles. Har dere noen tips til hva jeg kan gjøre for å være mindre betatt/glemme henne? Hun er som sagt utrolig morsom og kjekk, og jeg vil ikke bryte kontakten (i tillegg kommer våre felles interesser til å gjøre at vi kommer til å møte hverandre en gang i blant uansett), men det knuser meg litt at jeg har blitt så betatt av henne og ikke noen på min egen alder. I tillegg føler jeg at jeg må si noe om det en gang vi møtes(vi har avtalt å møtes igjen for å ta en kopp kaffe eller en øl, men på grunn av forskjellige planer blir nok det en ganske god stund til). Jeg har ikke lyst å skremme henne, og ut i fra det jeg har lært av å snakke såpass mye med henne er hun veldig tolerant og hun hadde sannsynligvis respektert og forstått følelsene mine, men jeg vet ikke. Noen tips? Anonymkode: 980a8...9ae Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2017 #2 Del Skrevet 6. juli 2017 Hmm.. Anonymkode: 980a8...9ae Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sheherasade Skrevet 6. juli 2017 #3 Del Skrevet 6. juli 2017 Hvis hun er heterofil og du er kvinne (som du jo ikke nevner noe om), og det aner deg at hun bare ser på deg som en venninne, må du nok dessverre bare innse at det ikke kommer til å bli noe av. Hvordan du velger å komme deg videre må du jo velge selv: fortelle det men få bekreftelse på at det ikke blir noe mer, gradvis kutte kontakt, eller kutte kontakten helt. Men uansett høres det nok ut at det kommer til å bli en ubesvart kjærlighet. Lykke til videre! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2017 #4 Del Skrevet 6. juli 2017 Hun er i motsetning til deg heterofil, skriver du. Så hvorfor ikke bare feie hun av i glemmeboka? Hvis du er lesbisk har du jo ikke sjans uansett, og jeg hadde forresten venninder i 40 årene når jeg var i 20 årene, og nå som jeg nærmer meg 40 årene selv, har jeg mange yngre venninder. Venninder. Svarer de som venninder, og om de opplever god kontakt med meg og hadde tolket det som seksuell interesse fordi de var lesbiske hadde det på en måte vært dems problem som overtolker... Samme hadde vært om det hadde gjaldt menn, man kan fint konversere og chatte mye sammen eller si at man kan ta en øl/kaffe helt uten at det trenger å bety romantisk interesse.... Men du har jo innsett at du ikke er noe for henne, både pga aldersforskjell og forskjellig legning, og spørsmålet er hvordan du kan slutte å bli betatt av henne så må du rett og slett bare "skru av bryteren". Skriv mindre med hun og aksepter hun i "uaktuell boksen". Sikkert best å ikke møte hun for noe kaffe/øl om du ikke klarer å legge bort følelsene. Anonymkode: 7f227...0c0 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
occultatum Skrevet 6. juli 2017 #5 Del Skrevet 6. juli 2017 Selv om hun hadde forstått og respektert følelsene dine så er det jo ikke sannsynlig at hun gjengjelder de. Man kan jo selvsagt aldri vite, hun kan jo være bifil, men det er nok ikke det som er mest sannsynlig. På den andre siden så er det jo mulig vennskapet dere i mellom kan bestå siden du beskriver henne som respektfull og forståelsesfull, og at det derfor ikke blir en "rar" stemning dere imellom om du forteller henne hva du føler om du får avslag. Og da har du jo gjort det du kan siden ingen kan styre hvem man elsker. Bonusen da er jo en god venninne 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2017 #6 Del Skrevet 6. juli 2017 Trådstarter her! Beklager misvisende informasjon, er 19 år gammel kvinne ja, biseksuell. Synes det et veldig vanskelig å bare sette henne i uaktuell-boksen da hun er utrolig hyggelig og har virkelig funnet tonen med henne, men forstår selvfølgelig hva du mener! Jeg synes heldigvis jeg klarer å innse at hun ikke er interessert i meg, og jeg tolker det hun skriver som vennskapelig og ikke romantisk. Synes bare det er vanskelig å legge bort følelsene.. Anonymkode: 980a8...9ae 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2017 #7 Del Skrevet 6. juli 2017 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Trådstarter her! Beklager misvisende informasjon, er 19 år gammel kvinne ja, biseksuell. Synes det et veldig vanskelig å bare sette henne i uaktuell-boksen da hun er utrolig hyggelig og har virkelig funnet tonen med henne, men forstår selvfølgelig hva du mener! Jeg synes heldigvis jeg klarer å innse at hun ikke er interessert i meg, og jeg tolker det hun skriver som vennskapelig og ikke romantisk. Synes bare det er vanskelig å legge bort følelsene.. Anonymkode: 980a8...9ae Klart det er! Det er kjempetøft, og når du treffer henne litt i blant er det også vanskelig å legge bort håpet på at det kan bli noe. Men jeg vil ikke oppfordre deg til å gjøre noe med følelsene dine. Du bestemmer imidlertid selv. Anonymkode: aaee4...72a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2017 #8 Del Skrevet 6. juli 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Klart det er! Det er kjempetøft, og når du treffer henne litt i blant er det også vanskelig å legge bort håpet på at det kan bli noe. Men jeg vil ikke oppfordre deg til å gjøre noe med følelsene dine. Du bestemmer imidlertid selv. Anonymkode: aaee4...72a Tusen takk! Anonymkode: 980a8...9ae Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2017 #9 Del Skrevet 6. juli 2017 Ville ikke sagt noe om følelsene dine før du eventuelt finner ut at hun er bifil og muligens interessert i noe mer enn bare vennskap. Anonymkode: 14002...79c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2017 #10 Del Skrevet 6. juli 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ville ikke sagt noe om følelsene dine før du eventuelt finner ut at hun er bifil og muligens interessert i noe mer enn bare vennskap. Anonymkode: 14002...79c Takk for tips! Anonymkode: 980a8...9ae Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2017 #11 Del Skrevet 6. juli 2017 28 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ville ikke sagt noe om følelsene dine før du eventuelt finner ut at hun er bifil og muligens interessert i noe mer enn bare vennskap. Anonymkode: 14002...79c Enig, fy søren så kleint og ubehagelig om jeg hadde fått vite at noen av de jeg så på som nye hyggelige venninder plutselig prøvde seg på meg eller sa de var interessert i meg. Da kunne jeg ikke fortsatt å være venninde med hun hvertfall (er hetero) , men du er kanskje ikke interessert i vennskap med hun uansett om du alltid vil gå å håpe på noe mer? Da er det best å kutte kontakten. Anonymkode: 7f227...0c0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2017 #12 Del Skrevet 6. juli 2017 TS her igjen! Hadde også synes det var litt merkelig, og er derfor jeg heller mot å ikke si noe. Jo, er interessert i å være venner da hun som sagt er en utrolig kjekk og morsom person, men lurer på om noen har noen tips til hvordan jeg kan legge litt lokk på følelsene, uten å kutte kontakten helt. Har veldig morsomme samtaler etc, og hadde følt det som tap av en god venninne om jeg kutta kontakten.. Derfor det er så vanskelig Anonymkode: 980a8...9ae 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2017 #13 Del Skrevet 7. juli 2017 🤔 Anonymkode: 980a8...9ae 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sheherasade Skrevet 7. juli 2017 #14 Del Skrevet 7. juli 2017 10 timer siden, AnonymBruker skrev: TS her igjen! Hadde også synes det var litt merkelig, og er derfor jeg heller mot å ikke si noe. Jo, er interessert i å være venner da hun som sagt er en utrolig kjekk og morsom person, men lurer på om noen har noen tips til hvordan jeg kan legge litt lokk på følelsene, uten å kutte kontakten helt. Har veldig morsomme samtaler etc, og hadde følt det som tap av en god venninne om jeg kutta kontakten.. Derfor det er så vanskelig Anonymkode: 980a8...9ae Kutt ned på kontakten. Ikke helt, men nok til at du klarer å konsentrere deg om andre ting og få distanse til henne. Og så må du rett og slett bare være hard mot deg selv og innstille deg på at hun er uaktuell som kjæreste. Og begynne å date andre? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2017 #15 Del Skrevet 7. juli 2017 1 minutt siden, Sheherasade skrev: Kutt ned på kontakten. Ikke helt, men nok til at du klarer å konsentrere deg om andre ting og få distanse til henne. Og så må du rett og slett bare være hard mot deg selv og innstille deg på at hun er uaktuell som kjæreste. Og begynne å date andre? Tusen takk for tips! Skal begynne å kutte kontakten, og satser på at det snart dukker opp noen mer aktuelle Anonymkode: 980a8...9ae 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sheherasade Skrevet 7. juli 2017 #16 Del Skrevet 7. juli 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Tusen takk for tips! Skal begynne å kutte kontakten, og satser på at det snart dukker opp noen mer aktuelle Anonymkode: 980a8...9ae Lykke til! Dette høres sikkert skikkelig klisjé ut, men du er jo faktisk veldig ung enda, og det er masse bra folk der ute som du kommer til å forelske deg i. Det blir berg og dalbaner i følelsene av og til, men når man virkelig opplever gjensidig kjærlighet er det absolutt verdt det. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2017 #17 Del Skrevet 7. juli 2017 6 minutter siden, Sheherasade skrev: Lykke til! Dette høres sikkert skikkelig klisjé ut, men du er jo faktisk veldig ung enda, og det er masse bra folk der ute som du kommer til å forelske deg i. Det blir berg og dalbaner i følelsene av og til, men når man virkelig opplever gjensidig kjærlighet er det absolutt verdt det. Tusen takk! Anonymkode: 980a8...9ae 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2017 #18 Del Skrevet 7. juli 2017 Hadde ikke sagt noe i frykt for å ødelegge vennskapet, men ville først og fremst ha kuttet kontakten. Anonymkode: 980a8...9ae Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2017 #19 Del Skrevet 7. juli 2017 Vanskelig.. Anonymkode: 980a8...9ae Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2017 #20 Del Skrevet 7. juli 2017 Ville enten ventet og blitt bedre kjent med henne før du sier noe om følelsene dine, eller så ville jeg kuttet kontakten fullt og helt. Anonymkode: 980a8...9ae Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå